Thunder 50 nie odpala

Wyświetlanie 36 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #156326
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      Witam
      Po wymianie cylindra na 60cc przejechałem jakieś 500m i usłyszałem stukanie po stronie wariatora, nagle skuter zaczął gasnąć (wyglądało to tak jakbym wyłączył zapłon). Wykręciłem świece iskra jest co mogło się stać. Skuter oczywiście od tej pory nie odpala, nawet nie słychać żeby próbował chwytać.
      Z góry dzięki za odpowiedź.

    • #156333
      Bartol
      Użytkownik
      • Postów: 161

      Ale kreci normalnie?, gdyby nie ten stuk to obstawialbym raczej modul.
      Ale przeciez jesli by krecil to wal razem z innymi podzespolami powinny dzialac. Moze ci zimeringi poszly i kompresja uszla, jest wiele powodow. Sam mialem taki skuterek i wiem co czujesz. Odkrec kape i sprawdz czy nie ma tam swiezego oleju/benzyny. Zawsze jest obawa po zalozeniu wiekszego cylindra ze wal moze tego nie wytrzymac, szczegolnie gdy swoje lata mial juz za soba. Mozesz tez sprawdzic czy podaje benzyne. Moze wypalil to co jeszcze mial przez te 500 metrow i stanol ale to raczej nie to ale sprawdzic mozesz, zawsze to cos nam pomoze by wykluczyc inne.

    • #156335
      Bartol
      Użytkownik
      • Postów: 161

    • #156350
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      Kręci normalnie iskra jest ale nawet po wstrzyknięciu paliwa pod świecę nie odpala wczoraj wieczorem założyłem z powrotem 50-tke lecz nadal nie odpala paliwo dostaje iskra jest zawory ustawione. nie mam pojęcia co jeszcze mogło się stać. zastanawia mnie to strzelanie koło wariatora bo teraz jak kręcę to nić nie słychać 😀

    • #156354
      Im_Jurek
      Użytkownik
      • Postów: 484

      jeżeli ,,lekko” kręci to na 80 % znaczy że stracił kompresję , tak jest z tymi chińskimi cylindrami …

    • #156356
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      Zaraz postaram się dodać fotkę tego cylindra 60cc ponieważ jest dziwne zarysowanie w dolnej części

    • #156357
      Im_Jurek
      Użytkownik
      • Postów: 484

      przejedź po zarysowaniu paznokciem, jeżeli wyraźnie haczy , to jest zatarty.

    • #156360
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17
    • #156362
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17
    • #156363
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      dzisiaj wyjąłem cały silnik mam go na stole podpiąłem wiązkę iskra jest benzyna ze skutera i próbuje odpalać wiertarką:D od czasu do czasu strzeli z wylotowego i tyle

    • #156364
      Im_Jurek
      Użytkownik
      • Postów: 484

      mi się to nie podoba , ale przejedź paznokciem i sam oceń

      Ma za niskie sprężanie i może być rozrząd przestawiony – zobacz

    • #156366
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      nie haczy ale po założeniu starego cylindra 50cc też nie odpala wydaje mi się że słaba kompresja jest ponieważ jak przyłożę dłoń do gaźnika i zatkam otwór tam gdzie przychodzi filtr powietrza prawie nie zasysa.chyba pozostaje mi to http://allegro.pl/silnik-skuter-4t-wilga-zipp-romet-baotian-kingway-i3950371540.html

    • #156367
      Kristop
      Uczestnik
      • Postów: 1 164

      Kompresje na gaźniku sprawdzasz??? Sprawdza się w otworze świecy. A pozatym do tego potrzeba specjalny przyrząd.

    • #156368
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      kupię chyba jeszcze raz cylinder z tłokiem i spróbuje odpalić bo tutaj już chyba nie ma wyjścia z tej sytuacji 🙁

    • #156370
      Kristop
      Uczestnik
      • Postów: 1 164

      Rozrząd w porządku?
      Jeśli tak to tylko nowy kit.

    • #156371
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      tak sprawdzałem kilka razy, tylko nie wydaje mi się że to wina cylindra ani tłoka ponieważ przejechałem 500m i zgasł

    • #156373
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      mam jeszcze 2 wał tylko nie wiem czy jest sens wymiany

    • #156374
      Kristop
      Uczestnik
      • Postów: 1 164

      No to jak byś znalazł jakiegoś mechanika dobrego, który mógłby ci zmierzyć kompresje, to w tedy byś wiedział na czym stoisz.
      A ta rysa była po zakupie, czy po wyjęciu?
      I na starym zestawie dobrze kiedyś chodził?

    • #156375
      Im_Jurek
      Użytkownik
      • Postów: 484

      wał raczej nie ma winy, zobacz jeszcze czy smarowanie działa – zdejmij pokrywkę głowicy i zacznij kręcić wiertarką jak będzie bryzgać olej to jest dobrze jak nie to albo masz za słabą wiertarkę, albo smarowanie nie działa i jednocześnie mamy przyczynę.

    • #156376
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      rysa była po wyjęciu a na starej 50-tce nie miał mocy i dla tego zdecydowałem się na wymianę(nie była to dobra decyzja wtedy przynajmniej jeździł)ale po założeniu 60-tki też nie grzeszył mocą

    • #156377
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      smarowanie działa jak kręcę wylewa się olej

    • #156378
      Im_Jurek
      Użytkownik
      • Postów: 484

      no to mamy problem . A za ile obecny kit kupiłeś ???

    • #156379
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      około 100zł

    • #156381
      zbeloxer
      Użytkownik
      • Postów: 135

      mialem podobnie po polaniu na swiece nawet nie dychnol nic 0 a swieca mokra podpalilem swieczke i przez 40 sek grzalem w niej swiece co wazne po takim grzaniu nie wolno jej polewac benzyna zrob tak wloz swiece i kop jesli odpali to winna jest swieca ja sie meczylem 4 dni z tym problemem

    • #156382
      Im_Jurek
      Użytkownik
      • Postów: 484

      z głowica czy bez ?

    • #156384
      Im_Jurek
      Użytkownik
      • Postów: 484

      ewentualnie wypal świecę – zamocz końcówkę w rozpuszczalniku, najlepiej birol i podpal, potem jeszcze potrzymaj nad zapalniczką z minutę – bardzo skuteczna metoda na wypalanie świecy.

      Ale fakt , że lepiej zobaczyć po I świecę za 20 zł, a nie kit zza 60

    • #156386
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      bez głowicy zaraz spróbuje z tą świecą po kombinować

    • #156394
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      zrobiłem tak jak mówiliście i dalej nic

    • #156398
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ???

    • #156403
      Bartol
      Użytkownik
      • Postów: 161

      No mowie Ci, sprawdz czy ma kompresje. przytrzymaj jak najszczelniej \\\”dziure\\\” w ktora wkrecasz swiece(tylko nie wkladaj tam za gleboko paluchow, poprpstu przytrzymaj) i niech ktos zacznie krecic na rozrusznik, jesli poczujesz mocne cisnienie ktore odpycha ci palec to znaczy ze kompresja moze nie jest idealna bo tak tego nie sprawdzisz ale powinien odpalic. Jesli Podaje paliwo, kompresja bedzie ok to kup swiece taka jaka producent przewiduje. Nad rozrzadem i zaworami sie nie znam zabardzo wiec nie bede dyskutowal. Mialem tez kiedys Thunder\\\’ka, ale zbytnio sam sie do roboty nie bralem tylko ojciec wiec nie wiem, teraz naprzyklad wymienialem lozyska w moim 2T wiec wiecej wiem o 2T niz 4T zebyscie nie mowili ze jak sie nie znam to pisze;D.

    • #156424
      thunder50
      Użytkownik
      • Postów: 17

      „sprawdzałem kompresje” tzn palca nie ma szans utrzymać ale chyba znalazłem problem, fajka nie zawsze daje iskrę, wieczorem bd miał nową to napisze czy odpalił, na razie dziękuje wszystkim za pomoc oby to była fajka 😀

    • #156425
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 2 986

      sprawdzanie kompresji na palec czy kopkę nie jest miarodajne, a na pewno nie w przypadku kogoś kto to robił pierwszy raz…

    • #156431
      Bartol
      Użytkownik
      • Postów: 161

      lucek71 napisał:

      sprawdzanie kompresji na palec czy kopkę nie jest miarodajne, a na pewno nie w przypadku kogoś kto to robił pierwszy raz…

      a co ja napisalem, nikt kogo znam a ma skuter nie ma przyzadu dedykowanego. Wiec napisalem mu jak to moglby zrobic nie majac niczego.

      Ponad polowa ludzi ktorzy tworza podobne tematy pisze je wlasnie bo nie wie jak co. Czyli, wiekszosc nie ma potrzebnych narzedzi/przyzadow i wlasnie tutaj pojawia sie rzecz kombinowania. Masz racje ale akurat ludzie chca zaoszczedzic na cholernie drogich dobrych polacanych warsztatach. Czemu drogich i dobrych`?, dlatego ze sam tez kiedys chcialem odlozyc kaske na czarna godzine i zaprowadzilem do mozna powiedziec budzetowego mechanika, dalem za remont 800zl, pochodzil tydzien, i okazalo sie ze wyczyscil gaznik a na zdanie dal jakas stara glowice i cylinder od innego skutera. Jest tez mozliwosc wyporzyczenia tego przyzadu, ale wiekszosc warsztatow nie chce wypozyczac, niektorzy nie maja znajomosci a zakup na jeden dwa razy mija sie z celem. Pozdrawiam Bartek.

    • #156443
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 2 986

      Po pierwsze to nie zwracałem się do Ciebie, nawet Twojego postu nie widziałem.

      Po drugie takie diagnozowanie to o kant dupy rozbić, co następne? Paliwo dochodzi pod świece bo zalałem ją do baku, iskra jest bo przecież jest świeca, a powietrze dochodzi, przecież oddycham.

      Po trzecie zakup przyrządów czy narzędzi nigdy nie mija się z celem jeżeli myślisz długofalowo. Manometr może się przydać nie tylko w skuterze ale i w motocyklu czy samochodzie, tak samo ładowarka do akumulatorów czy miernik elektryczny.

      Takie oszczędzanie na wszystkim kończy się właśnie tak jak u Ciebie, ale niech każdy się uczy na własnych błędach.

    • #156450
      Bartol
      Użytkownik
      • Postów: 161

      lucek71 napisał:

      Po pierwsze to nie zwracałem się do Ciebie, nawet Twojego postu nie widziałem.
      Po drugie takie diagnozowanie to o kant dupy rozbić, co następne? Paliwo dochodzi pod świece bo zalałem ją do baku, iskra jest bo przecież jest świeca, a powietrze dochodzi, przecież oddycham.
      Po trzecie zakup przyrządów czy narzędzi nigdy nie mija się z celem jeżeli myślisz długofalowo. Manometr może się przydać nie tylko w skuterze ale i w motocyklu czy samochodzie, tak samo ładowarka do akumulatorów czy miernik elektryczny.
      Takie oszczędzanie na wszystkim kończy się właśnie tak jak u Ciebie, ale niech każdy się uczy na własnych błędach.

      Nie mysle krotkodystansowo ale wiem ze naprzyklad jesli mialbym wymienic lozyska na wale to musze miec opalarke. Kupie i zaluszmy ze do np: sciagania naklejek bede i tak uzywal suszarki, bo tak wysokiej temperatury nie potrzebuje. A tak to 30€ bym zaoszczedzil na inne potrzebniejsze rzeczy. Nie mowie ze takie kombinowaie jest lepsze od porzadnego manometru ktory sam posiadam ale ze chlopak moze miec ze 14-15 lat i nie ma pieniedzy na servis wtedy zwraca sie tutaj, by ludzie mu pomogli. Sam wiem ze nic nie zastapi warsztatu tym sie zajmujacym ale czlowieku, zrozum ze nie kazdy ma tyle kasy by wychlapic mechanikowi szczegolnie nastolatek.

    • #156456
      zbeloxer
      Użytkownik
      • Postów: 135

      Hmm na logike wezmę twój problem :
      Skoro paliwo i powietrze dochodzi co widać po świecy a mimo to zapłon nie następuje trzeba bardziej rozwinąć problem Co może być hmm
      Gaźnik można przeczyścić (choć on odpada bo paliwo dochodzi)
      Układ paliwowy również odpada jedynie można sprawdzić wężyk od ssania ten który idzie do kruciec ssący czy nie ma dziur albo czegoś podobnego ja w twoim przypadku sprawdziłbym elektryke czasami jest tak ze czujnik stopki bocznej blokuje i iskra będzie paliwo będzie a mimo to nie odpali jeśli to nie będzie czujnik zainwestuj w nowy moduł zapłonowy fajkę oraz świece już tłumaczę dlaczego więc tak :
      Moduł – stary może podawać iskre lecz w niewłaściwym czasie bądź za słabą w co wątpie ale warto sprawdzić
      Fajka – Na kablu może być za słabe napięcie
      Świeca – może po prostu mieć przebicie bądź nie trzymać ciepła czy milion różnych powodów

      Mogłeś też nie uszczelnić silnika i łapie za dużo powietrza co przeszkadza mu zagadać , zawory rozrząd jest wiele problemów na twoim miejscu usiadłbym i przemyślał co jak było ustawione przed wymianą że odpalał rozebrał jeszcze raz wszystko dokladnie pozakładał i sprawdził

    • #156457
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      dobrą opcją jest odpalanie na samostarcie
      jest tak palny żejak tylko bedzie iskra to silnik zagada. Skoro zagada na samostracie to duża szansa że zapłon jest ok- szukaj w układzie paliwowym.
      jeżeli nie odpali na samostaracie psikanym w dolot- czepiaj sie zapłonu i instalacji elektrycznej

Wyświetlanie 36 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button