TGB 101s 50cc za wolno pobiera paliwo?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #676241 Reply
    Stachu0204
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 6
    • Postów: 9

    Dobry wieczór.

    Skuter po remoncie.
    Wymieniane
    łożyska/wał/uszczelniacze
    Tłok/cylinder/wydech (wydech bo dziura)
    Wariator/pasek

    Nie zależało mi na tuningu. Części to zamienniki, miały pasować i wytrzymać swoje. Po przejechaniu ok 300km Pojawił się problem (takie mam wrażenie) jakby gaźnik nie nadążał podać paliwa. To znaczy
    -odpalałem skuter, dam mu pochodzić ok minutę na wolnych obrotach
    – wsiadałem i jadę, delikatnie bo jeszcze się docierał przecież
    – skuter startował wkręcał się na obroty i jeśli nie popuściłem manetki to w końcu gasł.
    – gdy popuszczałem manetkę, to wracał na wolne obroty i znów mogłem dodać gazu
    – im dłuższą mu przerwę zrobiłem tym dłużej mogłem jechać na wyższych obrotach (dodam, że rzadko odkręcam całą manetkę, a jeśli już to jej tak nie trzymam, ostrożnie go docieram)
    – najgorzej przy jeździe pod górę, gdzie skuter bardzo szybko się męczył, a puszczenie manetki to stanięcie w miejscu.
    Wada się pogłębiała i pojawiały się problemy z odpaleniem.

    Co zatem zostało zrobione:

    Czyszczenie/regulacja gaźnika (kilkukrotna) – nie pomogło.
    Podmianka gaźnika – nie pomogło
    Wymiana zaworu membranowego na nowy – nie pomogło
    Wymiana pompy paliwa – nie pomogło
    Okazało się, że miałem przedmuch na pierwszym pierścieniu i słabe podciśnienie.
    Wymiana cylinder/tłok (kolejny) – nie pomogło
    Czyszczenie/regulacja gaźnika (kolejny raz) – nie pomogło
    (czyszczenie breake cleanerem, specjalnym sprayem od K2 do gaźników, przedmuchiwanie kompresorem, wszystkie dysze demontowane, jeden z 2 gaźników z bezradności nawet wygotowałem :/ )
    Wymiana wężyka od podciśnienia (gaźnik-pompka paliwa) – nie pomogło
    W międzyczasie zatarłem tłok+cylinder – bo już przestało mu się chcieć odpalać (chyba miał za sucho)
    Wymiana na kolejny cylinder + tłok (teraz już ultra dokładnie składane, z chirurgiczną precyzją)
    Kolejne czyszczenie i regulacja gaźnika – nie pomogło
    Tak jakby paliwo musiało nadążyć nakapać do gaźnika, żeby mógł się na chwilę wkręcić na obroty.
    Ale nie mogę go złapać na gorącym uczynku, bo jak zsiądę i zdejmę kibel, żeby się przyjrzeć to mogę gazować i gazować i wszystko gra bo chyba nie ma obciążenia.

    Jakieś pomysły?

    #676243 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Czy czyściłeś filtr powietrza?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #676244 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    czy wymieniłes dysze w gaźniku na wiekszą?
    czy masz drożne napowietrzanie zbiornika?

    #676247 Reply
    Stachu0204
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 6
    • Postów: 9

    Czy czyściłeś filtr powietrza?

    Tak był prany i wysuszony, następnie lekko pryśnięty białym smarem silikonowym w sprayu. 300km przejechał bez problemu.

    czy wymieniłes dysze w gaźniku na wiekszą?

    Nie, dysza w gaźniku jest oryginalna i zrobiłem na niej 18k km

    czy masz drożne napowietrzanie zbiornika?

    Nie wiem, to ten jeden z 4 wężyków prowadzących z pompy paliwa do baku?
    Jak wyjmę wężyk między gaźnikiem, a filtrem paliwa i zakręcę rozrusznikiem to paliwo leci normalnie.
    Wczoraj założyłem nowy cylinder, przejechałem 15km (1km przerwa 10min, 2 km przerwa, 4km przerwa, 4km przerwa, 4km przerwa)
    Dzisiaj już nie odpala.

    #676249 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    masz tam pompe paliwa??? gdzie?
    wg mnie masz źle dobrane dysze. Zmieniłes cylinder i inne graty – zmieniło sie zapotrzebowanie. Dlatego nie możesz tego poprawnie wyregulować

    #676250 Reply
    Stachu0204
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 6
    • Postów: 9

    masz tam pompe paliwa??? gdzie?

    Przepraszam. Przejąłem to nazewnictwo bo gościu, który mi dawno temu naprawial skuter. Chodzi oczywiście o zawór podciśnieniowy.

    Zmieniłes cylinder i inne graty – zmieniło sie zapotrzebowanie

    Zmieniłem cylinder, ale nie na większy. Wszystko zostało 50cc.
    Tak jak pisałem, to nie był tuning.
    Czy zapotrzebowanie mogło wzrosnąć poza zakres możliwości regulacji gaźnika?
    Nie wiem jaka dysza tam jest oryginalnie, bo nie ma na niej opisu (kiedyś szukałem)
    Na jaką ewentualnie zmienić?

    #676987 Reply
    Stachu0204
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 6
    • Postów: 9

    wg mnie masz źle dobrane dysze. Zmieniłes cylinder i inne graty – zmieniło sie zapotrzebowanie. Dlatego nie możesz tego poprawnie wyregulować

    Zgadza się.
    Wszystko przez wydech. Kupiłem nowy, bo stary był pęknięty. No i jest to jakiś pseudosportowy wydech z alle, ale na tyle różny, że zmienił charakterystykę silnika.
    🙂 Kupiłem, zestaw dysz. Jest wsadzona teraz 75 i iglica na maksa i jakoś udało się wyregulować. Chociaż dalej mam problem z opalaniem.
    Natomiast świeca. Nie wiem czy wszędzie, ale u mnie odkąd pamiętam zawsze miała 2 kolory 😀 . Nie jest jednolita. Nigdy nie była, niezależnie od wydechu, cylindra itd.
    Mam wrażenie, że tak jakby od strony wydechu miała inny kolor. Wygląda to tak, że np pół świecy szarym, a pól prawie czarne. I czasami z tej czarnej strony robi się osad (gdy mieszanka jest zbyt bogata). Czy to normalne?

    #677009 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    W 2t kolor świecy ani szary ani czarny nie jest poprawnym kolorem. Przy 50 ccm i ori gaźniku dysza 75 ? :O Ja przy sportowym wydechu z wyższej półki gaźnik 17,5mm i cylindrze airsal 70ccm mam dyszę 75 i czasem mi go przylewa…. masz coś skopane i to ładnie. Seria skutery to dysze od 58 do max 70 (mowa o serii)

    #677613 Reply
    Stachu0204
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 6
    • Postów: 9

    wg tego poradnika:
    https://www.jednoslad.pl/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/?cn-reloaded=1
    Szary jest ok.

    Natomiast. Przypuszczam, że mógłbym zjechać z dyszą główną do 70, ale mam ogromne problemy z odpaleniem wtedy (teraz też mam, ale mniejsze)
    Czy może powinienem zmienić dyszę wolnych obrotów? Tylko na jaką? Jest wstawiony oryginał, też nie wiem w jakim rozmiarze.

    #677618 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Szary kolor świecy świadczy o bardzo ubogiej mieszance i wysokiej temperaturze spalania. Zrobi Ci dziurę w tłoku to zmienisz poradnik 😉

    #680055 Reply
    Stachu0204
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 6
    • Postów: 9

    Ok. Temat nawet ogarnięty. Gaźnik ciągnął lewe powietrze przez ten mosiężny króciec/zworek wpuszczający olej z pompy.
    Osadziłem na czerwonym kleju do gwintów i jest stabilnie. Dyszę główną wkręciłem 68, iglica na środku i skuter chodzi ładnie. Ale śruba od składu mieszanki jest wkręcona na max, a udało mi się uzyskać max ciemnoszary kolor świecy.
    Wydaje mi się, że powinienem wymienić jeszcze dyszę wolnych obrotów VM22/210 na większą bo teraz chyba tam jest 13, albo 15 (nie mogę się rozczytać). Czy 20 to jest dobry pomysł? Czy kupić kilka rozmiarów?

    #680060 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    najpierw sie nie ma pojęcia co sie robi a potem problem na dwie strony pisania… po prostu nie podomykane dziury w dolocie..

    #680106 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Dopóki nie zlikwidujesz wszystkich nieszczelności to nie ma mowy o poprawnej regulacji. Świeca ma być kawa z mlekiem (jasny brąz) Pokup wszystkie uszczelki zaczynając od membrany po gaźnik, uszczelnij łączenie linki gazu z nakrętką lub dekielkiem przepustnicy do tego sprawdź szczelność puszki filtra powietrza (ma ciągnąć powietrze tylko przez otwór i nigdzie indziej) i wtedy wyreguluj. Pokaż foto tej świecy tak aby wyraźnie było widać kolor.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: TGB 101s 50cc za wolno pobiera paliwo?
Twoje informacje:




Back to top button