Test Rolek Wariatora - obalony mit?

Na wielu forach w tym także i tym panuje mit co do ciężaru rolek w skrócie cięższe większy v-max , lżejsze większe przyspieszenie mniejszy v-max , otóż przynajmniej w moim przypadku jest zupełnie odwrotnie a nawet zupełnie wykluczył bym cięższe rolki.
Wszystkie podane prędkości sa licznikowe , testy na standardowym ale nowym wariatorze takim jak fabryczny z standardowym sprzęgłem i sprężyną centralną.

Rolki 8.7g
- Skuter przyspieszał płynnie ale najwolniej z wszystkich testowanych rolek (podczas ruszania max obroty 7000 na 2 sek potem spadały do 6000) , był najcichszy ponieważ obroty silnika były najmniejsze , prędkość 60km - obroty 5000 , jazda na długiej prostej max 6000obr i ani kszty więcej nawet z lekkiej górki , prędkośc max licznikowe 70-72

Rolki 5.5g oraz 5g - Skuter podczas przyspieszania wkrecał sie do 8000obr , prędkość 60km/h - obroty około 6500 , jazda na prostej 8000obr (nieznaczna róznica miedzy 5.5 a 5g ) predkość max ponad licznik (80km/h na liczniku) z lekko mocniejszym wychyleniem wskazówki podczas rolek 5g
na rolkach 5g było ciut lepsze przyspieszenie i minimalnie prędkość max.

Rolki 4.5g
Duża różnica , podczas jazdy mam wrażenie że jade na wiertarce/szlifierce , predkosc 60km - obroty 7000 , podczas ruszania ponad 9000, jazda na prostej obroty -9000 , predkosć max - sporo poza licznikowe 80km/h

Wrażenia najlepsze przyspieszenie oraz predkość max miały najlżejsze rolki !! , wady: skuter jest głośny mam tłumik przelot, brzmi jak wiertarka stracił brzmienie ala choppera jakie miał na rolkach 8.7g , ogólne złe samopoczucie jazdy na wysokich obrotach nawet 60km/h 7000obr i tak robi go głośnym.

Skuter romet grande 4t 120kg , kierowca 107kg , 90ccm

Pytanie jaka jest optymalna praca silnika GY6 (chodzi o obroty) czy 8000obr to już bardzo dużo? czy silnikm do tych obr był zaprojektowany? , i co z mitem cięższe-lżejsze rolki tak powszechnie powielanym wszędzie gdy w moim przypadku ni jak sie to ma do osiągów skutera.

Ten mit się zapewne urodził kiedyś dla jakiegoś szalenie powszechnego seta który w większości przypadków tak działał.
teraz jednak różnorodność konfiguracji jest tak ogromna że przypadki są indywidualne a rolki to tylko odważnik w wariatorze.
Są one elementem układu o kilku zmiennych:
- waga rolek
- charakterystyka (skos) wariatora i przeciwtalerza
- charakterystyka (skos) konwertera
- siła ^ przeciwna^ wygenerowana przez sprężynę centralną
- siła ^przeciwna^ wynikająca z masy którą ten układ napędza
.
Zasadniczo jest to kwestia czy dane rolki spowodują otwarcie wariatora w chwili odpowiedniej dla naszego setupu.

a co sadzisz o bezpiecznych obrotach dla gy6 8000-9000 to morderstwo meczenie silnika itd ? lepiej by bylo jezdzic z 6000obr? chodz skuter zaczyna ruszac od 4000 tak mniej wiecej , te silniki sa wysoko obrotowe prawda?

wysokoobrotowe to w moim rozumieniu 8500+
Rysio dla dużych 4T (125 i 150) tak podawał:
____________________________________________
Jak wyżej widać, nawet fabryczna jednostka chłodzona cieczą w wykonie 4T z czterema zaworami, nie dokręca się do tych 9000 obr/min, a ^powietrzaki^ GY6 125 & 150, kręcą się maksymalnie do 7000...7500 obr/min.
____________________________________________

z tego co pamiętam wykresy dla 139QMB to zablokowane miały maxa w okolicy 5300obr a odblokowane ale seryjne w okolicy 7500

139QMB 49.5 cc (3.02 cu in) 2.95 hp (2.20 kW) at 7,500 rpm 39 mm × 41.4 mm (1.54 in × 1.63 in) 10.5:1

Z tego co pamiętam, sobie w 139QMB wyregulowałem napęd tak, że przy 6-7tys obr można było jechać w ciszy i kulturze przy prędkościach 60-65km/h. Gramatury rolek już nie pamiętam, parametrów paska też. Na pewno wariator był Top Racing a sprzęgło kompletne Motoforce. Tak czy inaczej ciągła jazda na możliwie najwyższych obrotach zmęczy ci ten silniczek prędzej niż później.

Mój (ten sam co Leonardo) w standardowym wariatorze miał rolki 5,6g. Po zmianie wariatora na *TopRace SV1* te rolki niestety zrobiły się za ciężkie i nie było mowy żeby wykręcić obroty wyżej niż 7000. Do tego muł. Zwiększenie rolek na 6g dało kompletne zamulenie skutera. Wsadziłem 5g i zaczął ruszać z wyższych obrotów, nawet lekko przekraczając 8000. Mimo to w czasie jazdy trzymał cały czas 7500. Teraz wstawiłem podkładkę pod tulejkę wariatora (szerszy pas) dzięki czemu zyskał na starcie (pasek zszedł niżej na wariatorze) a rozpędza się przy 7500. W czasie spokojnej jazdy potrafi zejść do 6800 i tak sobie spokojnie i równo pyrka na drodze. 60-tkę osiąga bez problemu cały czas na 7000 obrotów. Przy 8000 już mam grubo poza skalą.
Więc u mnie cięższe rolki zamulały, a lżejsze dały lepszy start nie tracąc nic na szybkości. Dodatkowa podkładka pod tulejką zmniejszyła obroty w czasie jazdy.

Witam.
Temat stary ale nie chcę zakładać nowego.
Mam 2 skutery z nowymi silnikami moretti 80,w oby dwóch są wariatory top racing sv1, przełożenia przekładni 11/1, ogólnie wszystko jest to samo.problem polega na tym że jeden skuter przy obrotach 8000 ma prędkość ponad 80 licznikowe i ma rolki 7G,drugi skuter 8000 obrotów ma przy prędkości 65 i rolki ma 7.5G,oba mają pasy napędowe te same (72917.730) i koła 12.co zrobić żeby zmniejszyć obroty tego co ma 8000 przy 65km?

prędkośc ponad 80 przy pojemności 80cm to jakaś bajka.
wiec po pierwsze sobie tą prędkośc i w jednym i w drugim zweryfikuj z GPS. Bo zapewne i w jednym i w drugim licznik pokazuje bzdury.
Reszta to kwestia charakterystyki silnika i stopnia zużycia pasków. Zapewne silniki generują rózną moc i w innych zakresach, no i maja inne rolki co już powoduje jazde z innym przełożeniem.

Założyłem cięższe rolki 8 i 8.5G i również wysokie obroty już przy 65km/h.ja wiem że oszukują liczniki ale skuterami jeżdżę bardzo długo i w sumie dużo, więc jest wyczucie że silnik wyje na maxa,tym bardziej że mam porównanie jeden z drugim.dziwne to jest że oba mają przełożenia te same(11/1) i oba mają vario sv1 i sprzęgła seryjne.mimo to ventus ładnie przyśpiesza co niektórych by zdziwiło,a ten drugi motobi wyje już przy 65.co dziwne ventus to ten XXL i jest strasznie ciężki bo to ten XXL,a motobi jest mniejszy i lekki ,walczyłem dużo ostatnio z tym i sprawę rozwiązałem innym pasem napędowym,dayco 18,5X8X732.teraz jest dobrze przy 70km/h silnik ma około 7000 przy 80 około 8000 więc tyle co ventus.mówię o prędkościach licznikowych,na oryginalnym pasie 729x17.7x30 był ten problem wysokich obrotów ,po drugie nie poleciał więcej niż 70 bo o tym nie wspomniałem.polecem kupić wariator top racing sv1,oby dwa skutery na seryjnych wariator ach to były muły, kto nie wierzy niech założy i zobaczy jak skuter się buja.