Test Motocykla Zipp Caferacer 125

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #641845
    Branciak
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    Witam wszystkich serdecznie !!!
    Przymierzam się do kupna pierwszego motocykla o pojemności 125 cm. Nie mam prawka A, więc na początek podjąłem decyzję o pojemności 125, żeby pouczyć się jeździć i nabrać wprawy. Zdaję sobie sprawę, że po upływie około roku / dwóch lat, będę szukał czegoś z większą pojemnością. Na razie wybór padł na dwa modele Zipp VZ-5 oraz Zipp Caferacer. Zipp VZ-5 ma testy za sobą i już sporo można o nim poczytać. Natomiast Zipp Caferacer to nowość 2018. Poza wyglądem, który jest wg mnie super, nigdzie nie ma żadnych opinii na jego temat. Czy ktoś może coś więcej napisać o tym motocyklu? Może jakieś doświadczenia?

    #642969
    Mateusz1976
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Witaj,

    Po niemal 4 latach przygody ze skuterem 125cc (Moto Magnus Retro 1954 – chiński klon Hondy Shadow/Joker 90cc) postanowiłem przesiąść się na motocykl. Po 2 godzinach jazd na placu pod okiem instruktora (Honda CBF 125cc) posiadłem wiedzę jak jeździć, zmieniać biegi (w górę nawet bez sprzęgła), robić ósemki, slalom, ruszać pod górę i nie przestraszony opinią rodziny, postanowiłem rozejrzeć się za motocyklem.

    Rozważałem KTM Duke 125, Honda CBR 125 Cafe, Suzuki GSX-S 125, wszystkie w granicach 13-15 koni, najładniejsze w tej klasie, Yamaha wygląda ciężkawo i jeździ ich dużo..
    Jednak jako, że motocyklista ze mnie żaden, żal mi było kupić coś droższego i ‚płakać nad rysami’.

    Wybór padł na Zipp Cafe Racer 125 (Kiden) – biały.

    Tak naprawdę od połowy motocykla w dół to przestylizowany Junak 125 RZ, ten sam silnik, ten sam bak…..

    Różnica do Junak 125 RZ to inne lampy (przednia/tylna), inne siedzenie, inna kierownica – poprowadzona niżej, 100% elektroniczny licznik (wszystko w jednym – obroty, prędkość, wrzucony bieg: 1-N-2-3-4-5, kontrolka biegu neutralnego, świateł, wtrysku, przebieg/dzienny/zegarek), lusterka ‚cafe racer’.

    Sinik 10.88 KM, lekko (bez wkraczania na czerwone obroty) dochodzi do 100 km/h, jest na dotarciu, ma przebieg 130 km, wiec jeżdżę delikatnie, do połowy obrotów na każdym biegu, na 5-tce nie przekraczam czerwonego pola , zresztą w mieście w korkach to trudne. 2 hamulce tarczowe, system CBS, sprzęgło/gaz wyczułem szybko. Trudno mi się odnieść do innych motocykli – to mój pierwszy.

    Motocykl – jak to motocykl – jeździ, dobrze brzmi i wzbudza zainteresowanie swoim wyglądem, pierwszego dnia zatrzymało mnie kilka osób (pod pracą, pod domem, na światłach) z pytaniem co to jest, ile koni, ile pali, co zmieniłem (?) – nakleiłem ochronny tank pad.

    Cena 6799 – bardzo atrakcyjna.

    Mateusz

    #643059
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Cześć Mateusz.
    Napisz proszę jeszcze kilka zdań o moto.
    Jakość wykonania? Jakieś irytujące elementy? Jak się prowadzi?

    Dziękuję,
    Łukasz

    #643069
    Mateusz1976
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Obecny przebieg to 200 km

    Prowadzenie:

    -zauważyłem, że przejście między biegiem 1 a 2 przez N wymaga bardzo dużego wyczucia, wiadomo, N jest w ‘połowie’, ale dla osoby która od 200 km jeździ motocyklem a nie skuterem to trzeba wyczuć
    -prowadzenie – koła 17 cali to w porównaniu do 10 cali z małego skutera to ogromna różnica, opony CST 80/90-17 przód, 110/90-17 tył – czuję się na nim dobrze, nie umiem (boję się) kłaść motocykla, ale 40-50 km/h na estakadach mostów nie stanowi problemu
    -czasem zdarza się gdy bieg nie jest zapięty (2-ka) mocno, wskaźnik pokazuje 2 przez moment, potem zmienia się na N
    -jest lekki, porównując do Suzuki GSX125-S do którego się przymierzałem ‘nic nie waży’, homologacja mówi o 135 kg, producent 115 kg (to bardziej prawdziwe)
    -Na 5 (teoretycznie to nadbieg) sprawnie przyspiesza, 100 km/h nie wymaga wejścia na początek czerwonego pola (od 9000 obrotów), wiec myślę że do 110 km/h powinien się doturlać, 100 km/h na prostej bez żadnego zastanowienia osiąga
    -Przy wysokich obrotach, które osiągnąłem (8500) staje się trochę głośny, ale to motor, wiec to tak ma być
    -Maksimum obrotów (licznik) to 12000, nie jest to wysoko obrotowa ‘szlifierka’ jak np Yamaha, od 3500 – 4000 obrotów jeździ (jak dla mnie ) dobrze i przyspiesza
    -można ruszyć z wysuniętą nóżką (!) ale chyba (nie sprawdziłem) nie pozwoli na zmianę biegu
    -zatankowałem (nie pod korek) 16.5 litra, nie umiem napisać ile naprawdę pali

    Wykonanie:

    -plastiki spasowane, nic nie klekocze
    -klamki hamulca, sprzęgła porządne
    -nóżka, podstawka centralna działają
    -siedzenie można podnieść, pod spodem kostki, miejsce jest na mikrofibrę do wycierania siedzenia po deszczu, ewentualnie złożona cienka przeciw-wiatrowa podkoszulka, rękawiczki – miejsce symboliczne
    -akumulator pod osłoną po prawej stronie
    -led-owe migacze na pół-elastycznych przegubach, led-owe tylne małe światło, przód lampa – plastik, halogen (nie znam oznaczenia)

    Irytuje:

    -zmiana na 2-gi bieg z 1-ki, (to pewnie ja tak mam) wymaga po starcie z 1-ki NATYCHMIASTOWEJ siły (w górę) na bieg, odpuszczenie gazu, lub sprzegło-bieg-gaz, jedynka jest BARDZO krótka
    -zgasł mi na światłach (cały czas się uczę jeździć) i potrzebował ‘namysłu’ żeby zapalić albo coś zrobiłem nie tak
    -lusterka ‘drżą’ przy większych prędkościach (przestawiłem je pionowo do góry – można się przeciskać między samochodami)

    #643070
    Mateusz1976
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    DSC_0126
    DSC_0128
    DSC_0129
    DSC_0131
    IMG_20180616_WA0000

    #643122
    Branciak
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    Wielkie dzięki za przesłane odpowiedzi !!! Ja jednak zrezygnowałem z zakupu 125cm. Obecnie kończę kurs na prawko A. Niedługo egzamin teoria, a w późniejszym terminie egzamin praktyczny. Na początku przyszłego roku przymierzam się do kupna jednego z dwóch naked bike – albo Suzuki GS500 albo Yamaha XJ 600.
    Pozdrawiam

    #643133
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Dzięki Mateusz za relację i zdjęcia.
    Ja na razie jestem na TAK. Myślałem o czarnym. Ale dziś byłem w salonie w swojej okolicy i przymierzałem się do tego moto. Ale biały jednak jest najładniejszy.
    Z grubsza wszystko mi pasuje i potwierdza się to co napisałeś.
    Mnie tylko zirytowały podłej jakości, luźna manetka gazu oraz przełącznik kierunkowskazów. Jak za najgorszych “chinolskich” czasów.

    #643160
    Mateusz1976
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Dziękuje Łukasz ze przeczytanie moich ‘wypocin’.

    Dzisiaj na obwodnicy musiałem się rozpędzić, 110 km/h to niemal wszystko co się da wyciągnąć na 5-tce, może z górki/z wiatrem pojedzie więcej.

    #643303
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Dziś zakupiony:)
    Przegląd zerowy. We wtorek wydział komunikacji i odbiór moto.

    Ja też bez doświadczenia. Jeździłem quadem i skuterem 125. Ale to wszystko automaty. W salonie mają mi krótki instruktarz przeprowadzić.

    pozdro

    #643308
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Mateusz, jeszcze jedno.
    Co to za tankpad wybrałeś?

    #643312
    Mateusz1976
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Łukasz

    To taki

    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7286052339

    Polecam 2h na placu z instruktorem, to koszt 70 PLN za godzinę, a masz możliwości nawet prób poślizgu, wyprowadzenia z niego, czy położenia motoru. Najfajniejsze jest zmienianie biegów w górę bez sprzęgła.

    Do pracy mam 12,5 km, jak jest zimno i pochmurne jeżdżę motorem, (pierwsza jazda to przeżycie) jak ładnie to rower. Problem z parkowaniem w obu przypadkach nie istnieje.

    Powodzenia

    #643534
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Witaj.
    Jeszcze nie odebrałem motocykla. Odbułem się od ściany w urzędzie komunikacji w związku z pewnym brakiem w papierach. Tu zawinił importer i dośle kurierem poprawiony dokument.

    Natomiast mam do Ciebie jeszcze dwa pytanka.
    1. Jest tam pod kanapą jakiś schowek? Nie zdążyłem tego sprawdzić czy zapytać w salonie.
    2. Uważaj – pytanie laika:) Trochę czytam o redukcji biegów w moto. Niby wszystko się zgadza z opisu i wiadomo, że redukujemy bieg po biegu jednoczesnie zwalniając. Mnie interesują przypadki hamowania awaryjnego kiedy nie zdążymy zredukować biegów (zwłaszcza zaczynając swoją przygodę z moto). Ludzie piszą, że należy zredukować biegi już stojąc za każdym razem używając sprzęgła. Ale jak? Że co niby?:)

    Pozdrowienia
    Łukasz

    #643538
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    nie myl hamowania awaryjnego z hamowaniem silnikiem i redukcjami. hamując awaryjnie wbijasz sprzęgło (lub nawet nie) i heble i chcesz sie zatrzymać a nie myslisz o zmianie biegów

    #643546
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Kolego Wombat – nikt tu nic nie myli. Pytanie jest właśnie o to hamowanie awaryjne. Dzięki, ale nie widzę żadnej wartości w Twoim poście.

    #643548
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    bo jak sam zaznaczyłes – jesteś laikiem.
    Hamując awaryjnie skupiasz sie na zahamowaniu. Odłączasz sprzęgłem silnik od napędu (JEŻELI zachowujesz resztkę przytomności) wbijasz heble i dokonujesz cudów starając się przy tym nie wyłozyć. Albo wykładasz się celowo kalkulując jak bedzie najbezpieczniej. To wszystko zalezy od sytuacji – czy hamujesz awaryjnie bo wiesz że dasz rade odjechać czy też hamujesz awaryjnie bez szans na odjechanie i tylko minimalizujesz siłe i skutki uderzenia w taki czy inny sposób. Zależy ile masz doświadczenia i co masz w głowie.
    redukowanie biegów w tym czasie nikogo nie interesuje. Zredukujesz sobie potem – jak wyjdziesz ze szpitala albo zagoją sie rany :). Albo ktos ci zredukuje jak bedzie motocykl podnosił.. albo silnik zgaśnie. A jeżeli wcisnąłes sprzęgło to silnik jest odpiety od napędu i może sobie być wbity dowolny bieg – kogo to obchodzi? Teraz trzymając dalej sprzęgło wbijesz sobie jedyneczke i odjedziesz.
    Hamowanie awaryje jest awaryjne i to bardzo jednoznaczny termin.
    Chyba że mylisz hamowanie awaryjne z bardzo gwałtownym ale KONTROLOWANYM hamowaniem np. przed zakrętem – np na torze gdzie hamuje sie ostro, w ostatniej chwili, na granicy poslizgu ALE już gwałtownie hamując kalkulujesz na jakim biegu wyjdziesz z zakrętu..itd. To zupełnie inna sprawa.

    #643575
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Dziekuje Wombat za posta. Czy mam rozumiec, ze wtedy redukuje na sprzegle piec razy w dol?

    Gdzies po prostu przeczytalem ze w takiej sytuacji za kazdym biegiem powinno sie odpuszczac sprzeglo. Tyle ze to przeciez niemozliwe.

    #643578
    Mateusz1976
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Cześć Łukasz

    MOTOR:

    * Dokumenty – dostałem kartę pojazdu nie od tego motocykla a fakturę/homologację/certyfikat/… od prawidłowego, na certyfikacie/homologacji nie było numeru motocykla. Wizyta w urzędzie komunikacji musiała być ponowiona – karta pojazdu znalazła się w salonie, poprawny dokument był dosłany do salonu

    * W ‘pojemnniku pod kanapą’ (nie można tego nazwać schowkiem) mieszczą się 2 ścierki mikrofibry które używam jak motor (siedzenie) zmoknie, wcisnął się też worek do kasku/portfel/klucze. To koniec miejsca

    JAZDA:

    * Hamowanie, zmiana biegów (jestem laikiem wiec spodziewam się sprostowania, piszę w oparciu o moje odczucia i uwagi instruktora oraz brata)

    -Hamowanie awaryjne (jak napisał Wombat), hamulce wciskasz i odłączasz napęd sprzęgłem (opcjonalnie), biegi zmienisz potem, jak się będziesz koncentrował w tym procesie na biegach, nie zdążysz się zatrzymać
    -Redukcja biegów – dojeżdżam do korka na 5-tce odpuszczam gaz/hamuję, redukuję do 4, zwalniam, redukuje do 3, jak jest ekstremalnie wąsko to redukcja do 2
    -Redukcja biegów – jak wciśniesz sprzęgło i się zatrzymasz na 4-ce, stojąc musisz włożyć więcej siły (i więcej ruchów nogą) żeby zredukować do 1 lub N, jest ciężej bez redukcji

    * Inne

    -NIGDY nie zmieniaj biegu na niższy jak już skręcasz (uślizg bardzo prawdopodobny bo odłączasz napęd i załączasz z niższym przełożeniem, jak jest mokra nawierzchnia, emocje gwarantowane), przygotuj bieg przez skrętem
    -Mój młodszy (7 lat) brat, który ma prawo jazdy motocyklowe od lat i jeździł w półprofesjonalnej lidze 600-tek (motory Agusta MV, Triumph Daytona 699) powiedział mi, że bieg POWINIEN BYĆ OPTYMALNY w skręcie i przy szczycie zakrętu odkręcasz gaz i po wyjściu zmieniasz bieg – dla mnie to abstrakcja i walka ze strachem, nie umiem nawet kłaść motocykla. ŻADNEJ ZMIANY BIEGU JAK MOTOCYKL JEST W ZAKRĘCIE (przy małej prędkości taki ‘błąd’ będzie wybaczony, lub jak nazywasz się Valentino Rossi/Marquez/….)

    * Trening

    To może dla niektórych wyglądać jak żenujące, ale mozolne manewry na placu (manewrowym), czy wybieranie drogi do domu bardziej pustej żeby poćwiczyć pozwoli na wyrobienie ‘pamięci’ ruchowej do jazdy/sprzęgła/gazu/biegów. Im bardziej się o tym myśli, tym bardziej to nie wychodzi. To musi być nawyk,

    Wszystko to wiem dzięki instruktorowi Jarkowi (OSK Motorista w Warszawie) i mojemu bratu Markowi – chwała im za cierpliwość do mojej osoby.

    #643712
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Hej.
    Dzieki za odpowiedz.
    Widze ze ten Zipp popelnia sporo bledow z papierami przy dystrybucji motocykli. To slabe jak cholera. Najgorzej to sie nastac na darmo w urzedzie.

    Z tymi biegami i redukcja to kwestia cwiczen. Tu sie zgadzam.
    Jeszcze jedno pytanie do tego. Czy z 1 na 2 jest normalnie po drodze N i musze po prostu dwa razy zmienic bieg?

    Dodtakowe pytanko o konserwacje. Jak myjesz moto? Myjka cisnieniowa wchodzi w gre?

    Pzdr,
    Lukasz

    #643736
    Mateusz1976
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Tak, układ (jak w każdym motorze) to:

    Biegi w górę

    × 1 w dol
    × N w górę w połowie między 1 i 2, to jest zmiana o jeden bieg przy użyciu normalnej siły do zmiany biegu, przy braku siły wskakuje N
    × 2-3-4-5 w górę

    Biegi w dol

    x 5-4-3-2 w dol
    x 1 w dol
    x przy małej sile przy zmianie z 2 na 1 wskakuje N

    Czyli raz jeszcze, z 1 na 2 to jeden ruch nogą (jadąc na 1 naciskasz bieg, odpuszczasz gaz i wskakuje 2, lub płynnie można to zrobić sprzęgło-bieg-gaz)

    Mycie – po deszczu wycieram ręcznie do sucha bak, siedzenue, lusterka, światła, licznik, jak jest błoto to najpierw mokrymi chusteczkami (stoją w piwnicy w garażu – to moment), błoto z kół, błotnika, osłony silnika delikatnie w myjni bezdotykowej, 45-60 sekund za 1 PLN wystarcza.

    Uważaj na obroty, ciągnie do 110 kmh calkiem żwawo i potem odcina obroty. Wyprzedzalem na obwodnicy w sobotę w nocy po meczu i to zaobserwowalem.

    To jest motor do miasta i dojazdu do pracy.

    #643768
    Mateusz1976
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    DSC_0173 DSC_0174

    Nie wiem czy to ‘wiocha’, opony CST nie MICHELIN czy inne ‘markowe’, ale podkolorowałem napis markerem do opon.

    #643785
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Mateusz, żadna wiocha. Oponki nabrały wyrazu. Wg mnie bomba.

    Motor odebrany. Jestem pod wrażeniem jak to jeździ. Nie spodziewałem się.
    Na razie pierwsze 300km na dotarciu 60-70 km/h max. Ale i tak czuć, że ładnie się zbiera. Wykonanie motoru, brzmienie silnik+wydech, wygląd – jestem mega zadowolony z wyboru.
    Coś w nim jest. Zatrzymałem się na chwilę go sobie “pooglądać” na spokojnie. Też do mnie podszedł człowiek z pytaniami co to za marka, jaka pojemność, ile kosztował.

    Za to u mnie trochę “wiocha”. Zgasł mi 3 razy. Muszę wyczuć to sprzęgło i 1. Za to wszystkie inne wątpliwości z biegami i redukcją dzisiaj sobie sam rozwiałem. Trening czyni mistrza, więc zakładam, że za każdym dniem będę z moim moto lepiej się dogadywał.

    Pzdr,
    Łukasz

    #643856
    Awiator
    Uczestnik
    • 0
    • 20Postów:

    Witam kolegow.
    Moj cafe zamowiony. Lada dzien u mnie. Mam nadzieje ze bedzie sie rownie dobrze spisywal jak u Was 🙂 Bialego udalo mi sie dorwac ale tylko przez internet – w okolicy albo czarne albo niebieskie.
    Ja tez jestem “poczatkujacym” jezdzcem – tzn jak bylem mlodziencem to pomykalem komarkiem czy shlka ale to dosc dawno. W kazdym razie mam nadzieje ze bedzie dobrze.
    Kupilem go w 95% z mysla o dojazdach do pracy – w Trojmiescie zaoszczedze godzine dziennie no i pewnie przyjemnosc z jazdy pomoze mi zaczac nowy dzien na wiekszym luzie 🙂

    #643876
    wolfm
    Uczestnik
    • 0
    • 1Postów:

    Czesc wszystkim,
    prosze wybaczyc brak polskich znakow, nie mam mozliwosci zmiany klawiatury na polska.

    Przymierzam sie do zakupu 125-ki na przyszly rok. Planuje pojezdzic troche po Polsce, raczej na dluzsze dystanse. Biore pod uwage Zipp Caferacera, ale zastanawia mnie tylko czy jest jakas opcja doczepienia sakw/kufra?

    #643930
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    Cześć.
    Kolego wolfm musisz się dowiadywać u dystrybutora. Moim zdaniem to już są kwestie homologacji. Ten Caferacer jest rejestrowany na 2 osoby. Coś więcej powie na pewno dystrybutor. Przy czym kontakt z przedstawicielami firmy ZIPP jest – jakby to powiedzieć – utrudniony.

    Mój Caferacer:
    https://ibb.co/bNu7z8

    https://ibb.co/hP1Ue8

    https://ibb.co/fgSrsT

    #644025
    Awiator
    Uczestnik
    • 0
    • 20Postów:

    Lukasz – nie widze zadnych foto ktore zapostowales…

    #644028
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    no bo w taki się wstawia link do obrazka a nie do strony z obrazkiem.
    używajcie https://postimages.org/ – lekko, łatwo przyjemnie i zawsze działa.

    poprawiłem te linki

    #644032
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    W takim razie druga próba:

    fota4

    #644129
    Awiator
    Uczestnik
    • 0
    • 20Postów:

    Lukasz jakiego jestes wzrostu?

    #644130
    lukasz
    Uczestnik
    • 0
    • 28Postów:

    A ze 180 cm bedzie:)

    #644142
    pest
    Uczestnik
    • 0
    • 13Postów:

    Kupiłem, czekam na rejestrację do piątku, co w sumie dobrze, bo cały tydzień ma lać, a pewnie ciężko byłoby się powstrzymać, i jeszcze coś bym wymodził 😛

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button