Temperatura płynu chłodzącego a temp silnika

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Temperatura płynu chłodzącego a temp silnika

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 1 lat, 5 miesiące temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #649889
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 273

    Czy na podstawie temp plynu jestem w stanie określić temp silnika? Maksymalnie, po ostrzejszej jeździe temp plynu osiagała chyba pod 80 stopni a przy normalnej jeździe okolo 70 stopni, czy te temperatury są poprawne dla prawidłowo dzialającego silnika?

    #649891
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 080

    tak

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Pokochaj całą rodzinę Suzuki GSX-S

    Sezon w Suzuki trwa przez cały rok. Dlatego już teraz skorzystaj z wyjątkowej oferty na zakup dowolnego motocykla z rodziny GSX-S z rabatem do 5000 zł!Przyjmij zaproszenie do naszego grona dzięki GSX-S 125 na prawo jazdy B. Polub inspirowanego sportowymi emocjami GSX-S 750. Pokochaj bezkompromisowego GSX-S 1000.Advertisement
    #649899
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 273

    A jaka jest górna granica temperatury plynu? Żeby nie przegrzać silnika? I czy to się jakoś przekłada na temp silnika? Np 70stopni plynu to 90 stopni na cylindrze, to tylko zmyślony przykład podaję.

    #649901
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 080

    zasadniczo około 90 stopni masz pełne otwarcie termostatu wiec to jest jakby górna granica temperatury płynu którą silnik chce utrzymać.
    Wiadomo że woda wrze przy 100 stopniach no i chodzi o to żeby ta ciecz w układzie chłodzenia nie zaczęła się gazować bo przestanie być to skuteczne.
    Dlatego układ pracuje pod ciśnieniem około 0.9 do 1.2bar – co pozwala podnieść tą temperature wrzenia a po drugie najcześciej to nie jest czysta woda tylko płyn chłodniczy (czyli woda ale z dodatkiem glicolu albo innych wynalazków) co powoduje że temperatura wrzenia jest jeszcze wyższa – tak 120-140 stopni.
    Ale wrzenie to jedno a temperatura krytyczna to drugie. Lepiej żeby sie trzymała tych bezpiecznych 90 stopni.
    No i to tylko temperatura płynu. 90 stopni płynu nie oznacza całkowitego bezpieczeństwa bo w komorze spalania masz z 800 stopni – wiec nawet 90 stopni „na płynie” nie oznacza że masz superbezpieczną mieszankę i sobie np nie stopisz świecy lub nie poupalasz zaworów..itd – jednak płyn reaguje wolniej niż elementy bezpośrednio w komorze spalania

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie