Technika Tuningu – kolejność

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Technika Tuningu – kolejność

Ten temat zawiera 26 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 11 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 27 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #290329

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Siema. Temat skopiowany ze starego forum. Mam nadzieję, że się przyda 🙂 Napisany przez: Lukasz1221 Witajcie. Napisze post, żeby nie było tematów od czego zaczął tuning. To zaczynamy Podstaw?, aby rozpocząć tuning jest pełne odblokowanie skutera. 1. Wydech. Wydech jest podstawą tuningu. Jest to pierwsza rzecz jaka mamy zrobić co do tuningu. Dostępne jest wiele różnych typ?w wydechów w zależności od rodzaju zastosowania. Wraz z wymianę wydechu będziemy musieli wymienić rolki i/lub sprężyn w sprzęgle. Mozliwe jest także, że skuter będzie mułowaty, wtedy musimy dodatkowo wyregulować gaźnik. Zdażają się takie przypadki. Najczęsciej rolki są w komplecie z tłumikiem. Wymiana rolek jest konieczna, aby dostosować przełożenie i dopasował zmienioną moc do innego zakresu obrotów. 2. Wariator. Jest to element silnika odpowiadający za przełożenie. Przy wymianie tłumika jest zalecana wymiana na sportowy wariator by miał optymalne przełożenie. 3. Sprzęgło. Sprzęgło podobnie jak wariator jest elementem zarządzającym przełożeniem. Wymiana sprzęgła pozwoli na dynamiczniejszy start i przełożenie pozwalające na lepsze wykorzystanie większej mocy silnika. Pamiętajmy tutaj znowu, że ważne jest aby dopasował to do reszty elementów ponieważ nieprawidłowe współdzialanie ze zmienioną charakterystyką silnika nie tylko nie pomoże, ale może i obniżyć osiągi. 4. Gaźnik. Gaźnika o średnicy większej niż 17,5 mm nie zaleca się wymienić bez żadnego tuningu. Gaźnik odpowiada za mieszanke (paliwo, powietrze, olej), którą przez kruciec dolotowy wpływa do cylindra. 5. Filtr Powietrza. Po zastosowaniu zmienionego gaźnika silnik będzie potrzebowałwiększej ilości powietrza. Zmienienie filtra powietrza np. na stożek może był spowodowany potrzeb? zakupienia większych dysz (nie dotyczy jeśli mamy gaźnik tuningowy). można w starym także wywiercic kilka dziurek, żeby pobierać więcej powietrza. 6. GazBox. GazBox jest dobry podczas tuningu, gdy założymy większy gaźnik. Założenie GazBoxu spowoduje poprawienie składu mieszanki i zapobiegnie cofania się mieszanki, a także zmniejszy zużycie paliwa. Ta cofająca się mieszanka powraca nie do gaźnika tylko do GazBoxu. Skuter będzie łatwiej reagowałna manetke. 7. Cylinder. Po instalacji wydechu, gaźnika i pozostałych elementów tuningowych najwyższy czas na wymianę podstawowego elementu jakim jest tłok i cyinder. Wymiana tego elementu wiżże się z rozebraniem praktycznie całego silnika. Pamiętaj, że po wymianie tych elementów są one niedotarte i należy spokojnie jeździć skuterem przez kilkaset kilomentrów, aby elementy prawidłowo ze sobą współpracowały. 8. Waż korbowodowy. Waż napędowy i korbowód przenoszą siłę napędową z cylindra do wariatora, a więc warto zainwestowałw trwalsze i mocniejsze elementy, które wytrzymają większe wymagania poszczególnych częsci tuningowych. Waż jest niezbędny podczas pełnego tuningu, tak samo jak pasek wzmacniany (kevlar). 9. Pasek Kevlarovy. Nie zmiania on osiągów skutera, ale pozwala na bezstresową jazdę już znacznie mocniejszym skuterem. myślę, że pomogłem tym co chcą rozpocząć kariere z tuningiem.

    #290330

    Anonimowy
    • Postów: 0

    wał przecież nie jest potrzebny do cylindrów sport wiec nie pisz głupot ze jest niezbędny

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #290331

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Nexave napisał:

    pełnego tuningu

    gościu czytaj ze zrozumieniem…

    #290332

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Seryjny wał przy cylindrze np. 70ccm… Zadam Ci proste pytanie. Czy wiesz co to jest objętość szkodliwa skrzyni korboweją Jeżeli tak to powiedz mi jak przekłada się ta objętość na osiągi. Może przestaniesz głupoty pisać.

    #290333

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Witajcie! Szukam dobrego, sportowego wydechu do skutera o nazwie Giantco Sprint City (silnik 139QMB, podobny do Zipp Vapor). Czy po wymianie wydechu trzeba regulować gaźnik? Wyjaśnijcie i pomóżcie mi bo jestem kompletnym noobem 🙂 i proszę o cierpliwość 🙂 Tak musisz regulować gaźnik i nie tylko ,ale to nie jest temat do zadawania takich pytań dlatego dostajesz warna. Typhoon13

     
    Czytaj
    REKLAMA

    SUZUKI TRAVEL PACK EDYCJA SPECJALNA

    Wybierz wymarzony motocykl Suzuki. Teraz ze specjalnym pakietem wyposażenia Travel Pack.Advertisement
    #290334

    Anonimowy
    • Postów: 0

    W 4T jest inna kolejność tuningu jeśli się dobrze orientuje Jeśli nie wiesz czegoś na 100% to nie pisz.A skoro wiesz coś o czym my nie wiemy olśnij nas i to opisz ,a piszesz bezsensowne komentarze. Typhoon13 Jestem tego pewien jeśli to co pisze na skuterdoktor jest prawdą

    #290335

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Wg mnie ten temat powinien został wyrzucony, bo to co jest w nim opisane to żenada. Nie ma ustalonej kolejności tuningu, można sobie od razu wrzucie wszystkie części albo po kolei zmieniał, jedynym wyjątkiem jest waż, gdy chcemy założyć cyl klasy 4race/evo to trzeba pamiętać żeby od razu wymienić waż. Tyle ode mnie, zrobcie jak uważacie. 😎

    #290336

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Dokładnie jak Zebros, kolejność podczas tuningu to jest bzdura… Równie dobrze można sobie założyć cylinder sporta i jeśli nie mamy to gaźnik 17,5 i bardzo ładnie chodzi maszynka. A te zabawy z wariatorem, itp. bazując od serji to mało dadzą.

    #290337

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Wydaje mi się że to trochę nie tak. Przecież jak wsadze sobie wario wydech a później zechcą mocną 70tk? to w grę wchodzą inne waria, wydech też musi był przystosowany do pojemności. I ogólnie można wsadzić najpierw gaźnik a później wydech. Jak kto chce

    #290338

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Witajcie! Szukam dobrego, sportowego wydechu do skutera o nazwie Giantco Sprint City (silnik 139QMB, podobny do Zipp Vapor). Czy po wymianie wydechu trzeba regulować gaźnik? Wyjaśnijcie i pomóżcie mi bo jestem kompletnym noobem 🙂 i proszę o cierpliwość 🙂

    W 4T takiej pojemności nic ci wydech nie da… w tych 4cylindrowych już wydech ma wieksze znaczenie … to nie 2suw. Ta kolejność to bzdura … kto kupuje pierw gasboxa a potem cylinder równie dobrze można pierw cylinder … No wał z wypełniaczami daje lepsze sprężanie… co się przekłada na osiągi.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 27 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie