Tani chińczyk na początek czy coś lepszego.

Otóż myśl kupna skutera zaświtała rok temu, ale jakoś zleciało i nic nie zrobiłem w tej sprawie. Teraz na jesień postanowiłem kupić jakiś skuter. To będzie mój pierwszy jednoślad. Obecnie jestem w 2 klasie technikum więc jak to wiadomo w moim wieku pewnie kilka upadków zaliczę. O skuterze na początek myślałem jakimś tańszym i raczej nówka. Z racji tego, że zbytnio na naprawie się nie znam. I nie wiem czy na początek kupić np. Toros'a f16 czy Router Bassa. Zależy mi na niskiej cenie. Myślałem o jakimś Zippie ale czy Zipp dużo się różni jeżeli chodzi o awaryjność względem Torosa lub Bassa ?

To zależy jaki masz budżet czy jesteś np. wysoki itd. Oba marketowe modele, które podałeś są niewielkie, mają 10 calowe koła i dwa bębnowe hamulce czyli najbardziej podstawowe wyposażenie. Zipp Basic ma np. przedni hamulec tarczowy. Mimo wszystko są to bardzo podobne sprzęty, różnią się jedynie szczegółami.

Ogólnie Zipp-y bardzo awaryjne...

po 1 cała chińszczyzna jest podobnie awaryjna i to już stwierdzam z doświadczenia - ale za hamulec tarczowy warto dopłacić, bo jednak komfort z tarcza jest znacznie większy, na marki nie patrz

Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że wszystkie maszyny z państwa środka są podobnie awaryjne. Jednak te o lepszej renomie cenią się na poziomie produktów tajwańskich.

Wysoki ani jakiś tęgi nie jestem. Mam 170cm i warzę 60 kg więc jeżeli chodzi o mnie to wolałbym jakiś mniejszy skuter. Tylko się zastanawiam, czy taki skuter za te np. 2200 różni się wiele od takiego Routera lub Torosa bo jak by nie patrzeć to za 2200 nówka to też chinol.