Tak na początek

Witam mam pytanko do osób które znają sie na temacie.
Jakie blokady ma mój skuterek.
I czy jak na początku ściagna blokade z wario to musze regulować mieszanke czy obejdzie sie bez??. Bo domyslam sie ze po zdjęciu blokady z gaźnika i filtra powietrza to bez rególacji mieszanki sie nie obejdzie.

Drugie pytanko:
Przy 100km planuje wymiane oleju w silniku, czy wskazana jest również wymiana oleju w przekładni??
Na serwis nie mam co liczyc, bo mi kazali przyjechac po 700km (koszt serwisu 85E) a pozniej co 2000 km, a jak pytalem sie o olej w przekladni to mi powiedzial ze moze wymienic, ale to sie wymienia co 5000km
A i jeszcze jedno. w serwisie dowiedzialem sie zebym nie porównywal swojego modelu do odpowiednikow w Polsce bo sa robione na innych podzespołach i inna kultura skladania ( zachwalał firme która poskladala mi skuter) tylko że zapomnieli dolożyć lusterka jednego i moduł zmienic z 30km/h na 45km/h tłumacząc to tym, ze już pewnie o weekendzie myśleli ( znajać ich zapał do pracy to w ten weekend moge uwierzyć :), bo oni maja weekend od poniedziałku :) )
Jak by ktoś mógł podeslac linki do wymiany olejów w moim modelu będe bardzo wdzięczny

Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowież

Po ściągnięciu blokady z wariatora nie trzeba regulować gaźnika, bo po co? Równie dobrze można ustawiać gaźnik po wymianie żarówki.

Wymień oba oleje po 100 km i potem możesz po 300 - 500. Zobaczysz ile syfu spłynie. To wszystko opiłki powstałe przy docieraniu. Po prostu trące o siebie cześci muszą się do siebie dopasować i zawsze coś z nich odpadnie. Chyba nie chcesz żeby te odpadki krążyły w silniku i przekładni?

Co do wymiany olejów to wszystko było na stronie opisane. Jeśli nie znajdziesz to coś Ci podeślę.

Mam nadzieję, ze docierasz na oleju mineralnym? Czy jest to 2T czy 4T?

Jest to 4T, a olej nie wiem jaki jest zalany bo nie zalewalem :). kupilem z olejem w silniku:). Wlasnie nie wiem jaki zalac, czy mineralny czy pol-syntetyk. jak mam polsyntetyk to chyba nie ma co zmieniac na mineralny teraz??

I jeszcze jedno, rozebralem filtr powietrza i nie mam tam blokady, ale pod obudową filtra bylo mokre z oleju,a w filtrze suchutko. jest tam taki przewód i łaczenie z plastikowa rurka na zewnątrz i z tego łączenia chyba sie cos posączylo. Czy tak ma byc??

4T powinno się zalewać na mineralnym. Zapytaj w serwisie jaki zalali ale pewnie wcisnęli Ci ten droższy:-) Jak chcesz się pobawić to zlej ten olej i zalej minerała. Przecież będziesz i tak zmieniał. A po dotarciu możesz lać półsyntetyk.

Może ta rurka odprowadza nadmiar oleju na zewnątrz? Nie wiem, nie mam 4T. Chyba nie powinno być powodu do niepokoju... Niech zweryfikuje ktoś, kto jeździ 4T. Wewnątrz obudowy filtra było sucho? Jeśli tak to nasącz filtr delikatnie olejem. Możesz użyć silnikowego. Sprawi to, że filtr będzie dokładniej wyłapywał zanieczyszczenia.

Dzieki, mozliwe ze to z filtra skapało, bo chyba jest lekko nasączony olejem.

Juz dwie blokady zbadalem i nie bylo blokad, pierwsza to filtr powietrza, a druga na wariatorze na tulejce nie bylo zadnego pierscienia.
no i pojawil sie problem, bo nie moge zalozyc paska spowrotem, jakby byl za maly :). Masakra. Szukam teraz na necie jak sobie z tym poradzic :). Najwyzej serwis :)

Założyłem :), jutro sprawdzam na gaźniku :).

Jeszcze jedno pytanie. Jaki olej mineralny najlepiej zalac na docieranie??Prosze podac marke i rodzaj. Czy silnik nie rozszczelni sie po zmianie z mineralnego na polsyntetyk poźniej?? Wiem ze w samochodach nie zmienia sie oleju w góre.