Szarpnięcie na pierwszym biegu
- This topic has 9 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 11 years temu by
Suawek.
-
AutorWpisy
-
11 stycznia 2012 dnia 15:43 #47966
Witam mam pytanie posiadam motorower zipp Neken i podczas wrzucania pierwszego biegu szarpie go, czy to normalnie a jeśli nie to co mam zrobić aby sie tego pozbyć
11 stycznia 2012 dnia 17:19 #47972Może sprzęgło do końca raczy wcisnąć ? ;D
11 stycznia 2012 dnia 17:44 #47977W 50ccm to normalne, są po pristu za krótkie przełożenia….ja co prawda mam pół automat bez klamki ale mam dokładnie to samo….jedyna rada to zmniejszyć obroty, wtedy tak nie szarpie a nawet można zniwelować je do zera…ja tak zrobiłem bo już mnie denerwowało to
11 stycznia 2012 dnia 17:49 #47979obroty mam ustawione na 2,5-3 tyś obrotów próbowałem już bawić sie naciągiem przy klamce ale dalej działo sie to samo
11 stycznia 2012 dnia 17:59 #47983to zmniejsz jeszcze obroty….Ja Ci nie powiemjakie mam bo nie mam obrotomierza ale takie aby tylko odpalił i nie zalewało go i jest git
11 stycznia 2012 dnia 18:16 #47985mi to za bardzo nie przeszkadza ale chciałem sie też dowiedzieć czy to ma jakiś zły wpływ na skrzynie biegów albo sprzęgło
11 stycznia 2012 dnia 18:29 #47986No ma…szybciej się zużywa zapewne….to tego dochodzi szarpnięcie na zebatce zdawczej i tylniej, to też nie sprzyja im zwłaszcza że wiadomo że są one raczej kiepskiej jakości…łańcu ch się tez się rozciąga, zwlaszcza taki chinski za 20zł…coś o tym wiem 🙂
11 stycznia 2012 dnia 18:39 #47987Obroty masz za duże – w tych silnikach optymalne to 1500rpm. Szarpnięcie zawsze jakieś będzie, taki urok mokrego sprzęgła, ale jak zmniejszysz obroty i sprawdzisz regulację sprzęgła to powinno być ok.
11 stycznia 2012 dnia 19:17 #47990Dokładnie tak jak pisze Michalk….zmniejsz obroty tak jak i ja pisałem wcześniej i bedzie git, pobaw się z regulacją mieszanki też żeby nie było problemów z odpalaniem i zalewanie ale nie za bardzo zmniejszaj dawke mieszanki żeby miał smarowanie odpowiednie 🙂
12 stycznia 2012 dnia 10:31 #48008Zulwiczek napisał:
W 50ccm to normalne, są po pristu za krótkie przełożenia….
Przełożenia czy pojemność nie ma tu nic do rzeczy. W motocyklach (motorowerach też) skrzynia biegów nie ma synchronizatorów przez co bezboleśnie można przełączyć bieg tylko jak prędkość obrotowa wału jest zbliżona do prędkości obrotowej skrzyni co powoduje łatwe zazębienie. W moto zawsze strzeli na jedynce (mniej lub bardziej). Im wyższy bieg tym jest to mniej odczuwalne w uwagi na przełożenia. Dlatego jedną z podstaw jazdy biegówką jest międzygaz tudzież przegazówka.
Im większe obroty na luzie tym mocniej walnie. -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.