Szarpnięcie na pierwszym biegu

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #47966
    Jajowy95
    Użytkownik
    • 8
    • 67Postów:

    Witam mam pytanie posiadam motorower zipp Neken i podczas wrzucania pierwszego biegu szarpie go, czy to normalnie a jeśli nie to co mam zrobić aby sie tego pozbyć

    #47972
    Nick3y
    Użytkownik
    • 14
    • 278Postów:

    Może sprzęgło do końca raczy wcisnąć ? ;D

    #47977
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    W 50ccm to normalne, są po pristu za krótkie przełożenia….ja co prawda mam pół automat bez klamki ale mam dokładnie to samo….jedyna rada to zmniejszyć obroty, wtedy tak nie szarpie a nawet można zniwelować je do zera…ja tak zrobiłem bo już mnie denerwowało to

    #47979
    Jajowy95
    Użytkownik
    • 8
    • 67Postów:

    obroty mam ustawione na 2,5-3 tyś obrotów próbowałem już bawić sie naciągiem przy klamce ale dalej działo sie to samo

    #47983
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    to zmniejsz jeszcze obroty….Ja Ci nie powiemjakie mam bo nie mam obrotomierza ale takie aby tylko odpalił i nie zalewało go i jest git

    #47985
    Jajowy95
    Użytkownik
    • 8
    • 67Postów:

    mi to za bardzo nie przeszkadza ale chciałem sie też dowiedzieć czy to ma jakiś zły wpływ na skrzynie biegów albo sprzęgło

    #47986
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    No ma…szybciej się zużywa zapewne….to tego dochodzi szarpnięcie na zebatce zdawczej i tylniej, to też nie sprzyja im zwłaszcza że wiadomo że są one raczej kiepskiej jakości…łańcu ch się tez się rozciąga, zwlaszcza taki chinski za 20zł…coś o tym wiem 🙂

    #47987
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Obroty masz za duże – w tych silnikach optymalne to 1500rpm. Szarpnięcie zawsze jakieś będzie, taki urok mokrego sprzęgła, ale jak zmniejszysz obroty i sprawdzisz regulację sprzęgła to powinno być ok.

    #47990
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    Dokładnie tak jak pisze Michalk….zmniejsz obroty tak jak i ja pisałem wcześniej i bedzie git, pobaw się z regulacją mieszanki też żeby nie było problemów z odpalaniem i zalewanie ale nie za bardzo zmniejszaj dawke mieszanki żeby miał smarowanie odpowiednie 🙂

    #48008
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Zulwiczek napisał:

    W 50ccm to normalne, są po pristu za krótkie przełożenia….

    Przełożenia czy pojemność nie ma tu nic do rzeczy. W motocyklach (motorowerach też) skrzynia biegów nie ma synchronizatorów przez co bezboleśnie można przełączyć bieg tylko jak prędkość obrotowa wału jest zbliżona do prędkości obrotowej skrzyni co powoduje łatwe zazębienie. W moto zawsze strzeli na jedynce (mniej lub bardziej). Im wyższy bieg tym jest to mniej odczuwalne w uwagi na przełożenia. Dlatego jedną z podstaw jazdy biegówką jest międzygaz tudzież przegazówka.
    Im większe obroty na luzie tym mocniej walnie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button