Sym xs 125 k 2008r. – Nie odpala, paliwo nie dochodzi do cylindra.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Sym xs 125 k 2008r. – Nie odpala, paliwo nie dochodzi do cylindra.

Ten temat zawiera 24 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin DobryChrześcijanin 9 godzin, 58 minut temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 25 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #674231
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Dzień dobry. Mam problem. Motocykl Sym xs 125 k nie odpala po kilkumiesięcznym przestoju. Dodam, że wymieniałem tarcze sprzęgła w tym czasie. Paliwo było spuszczane z baku. Po zalaniu nowego i próbie odpalenia nie odpala. Benzyna zatrzymuje się w komorze pływakowej gaźnika i stamtąd nie jest podawana dalej. Pływak jest chyba ok. Nie zacina się czy coś w ten deseń. Psikałem samostartem do gaźnika – nie odpala. Wlewałem przez otwór świecy paliwo – nie odpala. Iskra jest. Mierzyłem kompresję tanim miernikiem z wężykiem z allegro = wyszło 7 barów. Po wlaniu oleju na dekiel tłoka i ponownej kontroli – 13 barów. Przy kompresji 13 barów i wlaniu benzyny na tłok nie odpala. Wlałem naftę na kilka dni, której ubyło kilka milimetrów. Po usunięciu nafty kompresja wynosi 10 barów. Po wlewaniu benzyny i psikaniu samostartem w gaźnik nie odpala. Wcześniej motorek śmigał bardzo dobrze i nie było żadnych oznak spadku kompresji. Dodam, że odpalam z kopniaka, bo akumulator chyba już zdechł, prostownikiem go ładowałem, ale nic to nie dało. Wszelka, naprawdę wszelka pomoc mile widziana.

    #674234
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 149

    Witaj, kompresja 7 barów kwalifikuje cylinder do wymiany. Mimo to odpalić powinien, czy przy próbie odpalania na gaźniku świeca jest mokra czy sucha. Sprawdź ustawienie rozrządu, wyczyść dyszę gaźnika. Może być też tak, że iskra nie jest prawidłowa lub za słaba i nie zapala mieszanki. I czy przypadkiem w tym motorku nie masz zapłonu z akumulatora ?

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 5 dni temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    Szumi
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 5 dni temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #674236
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 149

    A no i jeszcze jedno, jeżeli to 4t a tak pewnie jest to po swoim wlaniu nafty zmień olej silnikowy, bo jeżeli nafta przeciekła przez pierścień olejowy to ten olej nie ma już żadnych właściwości

    Szumi
    #674238
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Przy normalnej próbie odpalania paliwo nie wydostaje się z komory pływakowej gaźnika. Świeca jest sucha, tak samo jak ręka przyłożona do gaźnika w miejsce podpięcia filtra powietrza. Dysza główna gaźnika jest drożna (!). Normalnie da się kręcić magnetem, ustawić na T|, tłok w GMP, wałek rozrządu z kropką na górze. Zawory się otwierają/zamykają. Luzy ustawione. Po zdjęciu fajki z przewodu WN iskra jest bardzo dobra. Świeca ma najechane przeze mnie osobiście 19 tysięcy kilometrów, ale wydaje mi się bardzo okej. Olej wymienię, gdy uda mi się odpalić, jest nowiutki. Czy przez źle zamontowane sprzęgło (chociaż na 99% dobrze zrobiłem) jest możliwość nieodpalania silnika ? Bo on nie zagaduje nawet na sekundę, kompletnie nic.

    #674239
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 149

    Sprzęgło zasadniczo nie ma znaczenia przy uruchamianiu. 19 tyś km ? :O Wymień tą świecę, to że elektroda wygląda okej to nie oznacza, że świeca jest sprawna. Gaźnik masz podciśnieniowy ?

    Szumi
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #674240
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Nie wiem jaki mam gaźnik – nie znam nazewnictwa. Mam ręczny kranik i ręczne ssanie. Świecę wymienię przy najbliższej okazji. Ale tak jak mówię: cały czas działała bardzo dobrze, i wątpię, żeby od leżenia przez te kilka miesięcy się zużyła. Niemniej i tak musi być zapasowa. Wiem o tym. Ważną rzeczą jest, że przy odpalaniu, gdy zatkam ręką gaźnik od strony filtra powietrza, to nie czuję zasysania powietrza. Wogóle. Ani mgiełki benzyny na ręce. Nic. Gdy wymieniałem sprzęgło, to motorek upadł mi na bok. Wylądował na dźwigni zmiany biegów. Od tego czasu wybierak zmiany biegów można luźno przesuwać na boki. Czy to może mieć jakikolwiek wpływ na odpalanie ? Czy gdybym zdemontował cały kosz sprzęgłowy i ten wybierak czy powinien silnik zagadać ?

    #674241
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 149

    Wątpie aby sprzęgło miało jakiekolwiek powiązanie z brakiem zapłonu. Nie wytwarza podciśnienia więc do wymiany cylinder tłok i pierścienie, zastały się i dyntka. Tłok wykonując suw „w dół” powinien zasysać mieszankę przez zawór a twój tego nie robi co może świadczyć o uszkodzeniu pierścieni lub gładzi cylindra. Rozbierz głowicę cylinder i tłok, zobacz co tam się dzieje. Sprzęgło nie ma znaczenia przy zasysaniu mieszanki, za to odpowiada suw tłoka. Sprawdź też szczelność zaworów, bo jeżeli tłok i cylinder będzie ok to może się nie domykać jeden z zaworów i nie odpali. Ale w celu sprawdzenia szczelności zanieś głowicę do zakładu gdzie regenerują głowicę, tam sprawdzą Ci ją profesjonalnie. Zostaw to sprzęgło w spokoju narazie. 🙂

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 5 dni temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    Szumi
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 5 dni temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    #674249
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 22

    A czy wałek zmiany biegów może mieć wpływ na podciśnienie ? Ponieważ on przechodzi w poprzek całego silnika ? Można nim przesuwać luźno na boki (wcześniej tak nie było) Zablokowałem go kawałkiem gumy z zewnątrz, żeby siedział sztywno w miejscu. To jest takie coś: zdjęcie przykładowe: https://motocykle-rowery.pl/pl/p/Walek-zmiany-biegow-MOTOCYKL-TZ-125/14172
    Pierścienie trzymały naftę 3 dni chyba i naprawdę prawie nic nie ubyło. Gdy wlałem olej wcześniej to kompresja podniosła się z 7 na 13 barów. Czy powinien wtedy odpalić ? Próba olejowa można powiedzieć wykluczyła niedomykanie zaworów. Naftę musiałem „wykopać” kickstarterem przez otwór od świecy. Czy po odłączeniu akumulatora wszystkie jakieś czujniki sprzęgła, stopki bocznej itd powinny być martwe ? Naprawdę czuję, że to może być jakaś błahostka.

    #674250
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 149

    Jeżeli masz czujnik stopki to może powodować problemy, odepnij kostkę i połącz czymś te 2 piny w kostce i próbuj. Tłumacze po raz ostatni, wałek zmiany biegów i sprzęgło nie mają nic wspólnego z uruchomieniem silnika. Więcej tego tłumaczyć nie będę. Możesz również spróbować odłączyć czarno biały przewód od modułu, on jest odpowiedzialny za gaszenie silnika ale u Ciebie problem jest tego typu, że nie dostaje paliwa. Po co mam Ci doradzać, skoro Ty i tak wiesz lepiej. Ja Ci o czymś mówię a Ty o sprzęgle. Nie zasysa Ci paliwa z komory pływakowej więc nie zapali. Jak ta twoja próba olejowa ma udowodnić czy zawory się domykają jak twój cyl dmucha 7-10 Bar to jest za mało. Zastanów się co ma wspólnego sprzęgło z komorą korbową…. Po za tym zrobiłeś gówno w cylindrze, nalałeś nafty, potem oleju i Bóg wie co jeszcze, nikt Ci tu nie wywróży co dolega twojemu skuterowi dopóki nie rozbierzesz i nie sprawdzisz. Pozdrawiam

    Szumi
    #674251
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 22

    „Jeżeli masz czujnik stopki to może powodować problemy, odepnij kostkę i połącz czymś te 2 piny w kostce i próbuj.”

    Czujnika stopki bocznej nie mam.

    „Tłumacze po raz ostatni, wałek zmiany biegów i sprzęgło nie mają nic wspólnego z uruchomieniem silnika.”

    O to mi chodziło, czy luźny wałek zmiany biegów nie przeszkadza w uruchomieniu silnika.

    „Możesz również spróbować odłączyć czarno biały przewód od modułu, on jest odpowiedzialny za gaszenie silnika”

    Czarno – białego przewodu od modułu nie mam, to nie chiński skuter.

    „Ja Ci o czymś mówię a Ty o sprzęgle.”

    Silnik nie odpalał wcześniej nigdy przy włączonym sprzęgle.

    „Nie zasysa Ci paliwa z komory pływakowej więc nie zapali.”

    Przy podlaniu benzyny na dekiel tłoka przez otwór od świecy powinien normalnie zapalić na sekundę. A może wtedy pociągnie dalej.

    „Jak ta twoja próba olejowa ma udowodnić czy zawory się domykają jak twój cyl dmucha 7-10 Bar to jest za mało.”

    Po wlaniu oleju wyszło 13 barów. Nie podniosło się o jeden Bar czy dwa. Poskoczyło razy dwa.

    „Zastanów się co ma wspólnego sprzęgło z komorą korbową…”

    Bardziej chodziło mi o wybierak, dlatego pytam.

    „Po za tym zrobiłeś gówno w cylindrze, nalałeś nafty, potem oleju i Bóg wie co jeszcze, nikt Ci tu nie wywróży co dolega twojemu skuterowi dopóki nie rozbierzesz i nie sprawdzisz.”

    Najpierw nalałem oleju do próby olejowej. Potem nafty, miałem nadzieję, że rozmoczy to zapieczone pierścienie, które stały kilka miesięcy. Gdybym go rozebrał, i stan cylindra byłby fatalny, to bym to zauważył. Tak samo popękane pierścienie. Gdybym go rozebrał i wszystko by wyglądało okej, to zrobiłbym zdjęcie i wrzucił tutaj. Po zdjęciach nikt nie jest w stanie powiedzieć, czy cylinder jest do wymiany, jeśli wygląda na dobry.

    „Pozdrawiam”

    Ja również. Po to są przecież fora, żeby pomagać sobie na odległość różnymi sugestiami, a nie pisać idź do mechanika, niech ci sprawdzi.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 25 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie