Sym Orbit Kopci Po zmianie cylindra 80cc

Witam Jak w temacie mam syma orbit 50 postanowiłem wsadzić mu cylinder 80cc oczywiscie nie osobiscie tylko dalem go do mechanika wsadzil 80cc nie obylo sie od przerobek gdyz minimalna roznica otworu byla i przerabial go ale mniejsza z tym po przelożeniu odebralem go i tu moje pierwsze ale zauwazylem ze kopci ok mechanik powiedzial ze musi sie dotrzec wiec jezdzilem max 40km/h i docieralem ale zauwazylem ze naprawde kopci i kopcie i spala olej do tego wiec zlapalem za fona i dzownie do mechanika i mu mowie przy cyzm on stwierdzil ze zostawil stara głowice z tej 50siatki i z tego co wyszperalem to wlasnie moze byc ten powod ze glowica stara zawory puszczaja olej i spala... poprawcie mnie jesli sie bede mylił i na moje rozumowanie (nie jestem zbyt dobrym mechanikiem) to powinienem wym ienic tylko glowice? czy cos jeszcze jesli on zmienil gaznik+ cylinder i tlok juz bede wam bardzo wdzieczny za pomoc pozdrawiam. aha ps. zapomnialem dodac iz dzis pojechalem do dziewczyny normalnie (pomijajac na poczatku to kopcenie) pozniej zajechalem pod sklep i juz po zakupach nie chcial mi odpalic. dzieki za pomoc!

Mechanik to kmiot,na 50tce głowicy nie musi kopcić,trzeba przed złożeniem założyć mocniejsze uszczelniacze zaworowe,jest też opcja że źle ustawił pierścienie składając i kopci lub spaprał zakładanie uszczelki pod głowicą i tez kopci i ma trudnosci z zapalaniem.Co do zaworów to jak są dobre to nie mają jak puścić oleju bo po to sa uszczelniacze.

a powiedz mi czy to zly objaw ze jak podjechalem dzis pod sklep i potem juz nie chcial zapalic ? i czy ewentualnie zmiana samych zaworow i uszczelaniczy pomoze? dzieki wielkie !

zasadniczo chodzi mi o to czy mogl pasc tlok czy tez cylionder tak nagle czy poprostu ma taki objaw i jak wymienie wszystko tak jak napisales to by bylo ok dzieki ! :)