Sym ORBIT 4T – skuter dla poczatkujacego

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Jednoślady Sym ORBIT 4T – skuter dla poczatkujacego

Ten temat zawiera 0 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe KSU1991 KSU1991 5 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 1 post (z 1 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #151733
    Zdjęcie profilowe KSU1991
    KSU1991
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Dzień dobry witam wszystkich chciałbym przedstawić swój pierwszy skuter.Na początek małe wprowadzenie:
    -samochody małe i duże prowadzę od 23 lat lecz moja wiedza na temat skuterów jest żadna a wręcz ujemna.A stosunek do jednośladów na poziomie Jeremiego Clarksona.Skuter pojawił się przez przypadek kupiony na aukcji EFL a zostanie na dłużej.
    Mój Orbit jest z sierpnia 2012r i kupiłem go z przebiegiem prawie 15 tys km.Podobno jak na skuter to sporo choć nie było tego widać.
    Po umyciu wyglądał jak nowy :

    No może nie jak nowy ale robi wrażenie na mnie.
    Skuter mimo tak dużego przebiegu działa poprawnie.Zapala bez problemu , zawieszenie i hamulce jak nowe -tylko hamulec tylni wymaga regulacji.Całość robi bardzo dobre wrażenie na dziurach żadne plastiki nie stukają wszytko jest bardzo solidne i dobrze spasowane.Skuterek miał poobijane lusterka i pęknięta osłonę tłumika które dostał nowe.Skuter kupiłem zablokowany.
    Sprawdzając dokumentacje okazało się że był używany w jakieś restauracji w Warszawie gdzie nabił te 15 tys w ciągu 10-11 miesięcy. Na tle skuterów z MAKRO ,TESCO czy Biedronki to chyba całkiem inna liga co ma zalety jak i wady.
    Z ciekawostek skuter ma dodatkową fabryczną blokadę zapłonu oraz schowek pod kanapą otwierany z poziomu stacyjki.
    Ogólnie jest dość ciężki -105 kg.
    Biorąc pod uwagę jego stan po takim przebiegu – rozumiem 3 letnią
    gwarancję producenta bez limitu kilometrów.

    Modernizacje -SERWIS

    Skuter pojechał na serwis gdzie dostał worek :

    -nowe oleje
    -nowe filtry
    -nowy pasek
    -nowa głowica silnika 90 cm
    -nowy odblokowany moduł zapłonowy
    -nowy dzwon oraz rolki
    -nowy rozrząd
    -nowe dusze do gaźnika

    Modernizacja i tuning były podyktowane terenem gdzie mieszkam czyli
    miasto i okolica jest w górkach – różnica poziomów pomiędzy dzielnicami to nawet 150-200 metrów i raczej nie uświadczy się płaskiego odcinka ulicy dłuższego niż 800 metrów.Fabryczne 50cm
    było za słabe.
    Dlaczego jest gorszy od chińczyków – po prostu wiele części nie pasuje – filtry ,linki, moduł zapłonowy itd tylko oryginał.
    Tuning na 90cm to czarna rozpacz – nie da się wymienić głowicy
    bo nie i już.Trzeba rozwiercić silnik pod większy cylinder.
    I nie ma tu znaczenia czy chcecie go stuningować na 70-80-90cm
    Te silniki nie są przystosowane do takich modernizacji.

    Po tuningu Sym ORBIT (nie dotarty jeszcze)
    -zapala bez problemu z rozrusznika
    -dział w trybie zero-jedynkowym , czyli albo się bardzo powoli toczymy albo trochę więcej gazu i mamy 40 km/h v-maks nie sprawdzono bo się dociera a teraz już zima i czekamy na wiosnę.
    -jest chyba głośniejszy i póki się dobrze nie rozgrzeje to wyczuwam większe drgania niż fabryczne 50cm.
    -przekładnia jest bardziej ustawiona na moc niż na szybkość z racji ternu gdzie mieszkam.

    To tyle dziękuje za uwagę – jak ktoś ma Orbit to proszę pisać postaram się pomóc.

    image hosting 10mb limit

Oglądasz 1 post (z 1 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie