SYM Mio 50. Nowy zakup. Potrzebna regulacja.

Cześć. Jestem nowy na forum:-) Na imię mi Tomek i jestem muzykiem. Dziś kupiłem pierwszy mój skuter. Małe i zwinne retro - SYM Mio 50 z 2011r i przebiegiem 6100km:-) Kask który posiadam to LS2 ROCKET II. Zrobiłem nim dziś jakieś 50km. Skuter był zablokowany i jechał max 45km/h. Miałem też kłopoty z uruchomieniem go na zimno ale jakoś dałem radę. Podczas jazdy spotkałem gościa na takim samym skuterze i polecił mi wycieczkę do SebBike i ściągnięcie blokad. Pojechałem tam i mechanik zdjął mi ring z wariatora, oczyścił filtr powietrza i lekko podkręcił wolne obroty i zainkasował 100zł. Jest teraz trochę lepiej. Wracając z serwisu, na moście północnym udało mi się rozbujać malucha do 55km/h... Niestety nadal zdarza się że zgaśnie mi na światłach. Poza tym przy 30km/h pojawia się jakiś taki rezonans w okolicy motoru, który znika przed osiągnięciem 40stki. Mam też wrażenie, że teraz motor przymula się w "średnich" obrotach. Olej jest wymieniony. Myślę jednak że Mio potrzebuje jakiejś regulacji. Możecie polecić jakiś serwis w Warszawie w okolicy Bemowa, gdzie ktoś w rozsądnych pieniądzach wyregulowałby mój nowy nabytek?

po zdjęciu blokad 55km/h? lekka kpina

miałem okazje pojeżdzić trochę MIO 50 i z autopsji wiem że odblokowany bez żadnych przeróbek SYM-ek te licznikowe 65 km/h pojedzie - to raz .
dwa - rocznik 2011 z przebiegiem 6100 km . czyli 1220 km rocznie- hmmmmmm ??? - ktoś bardzo , bardzo mało jeżdził ?
trzy - znam p.Sebastiana z SebBike i wiem że w pewnych kwestiach jest zasadniczy - trzeba było odblokować to odblokował ale nic ponad to - jak klient (zapłaci) zażyczy sobie oględziny zakupionego używanego sprzętu to zrobi taki przegląd , podpowie co trzeba wymienić , wymieni.
cztery - myślę że potrzebna jest prędzej w wymiana pewnych części np. napędu (pasek ,rolki ślizgi itp.) żeby zlikwidować - "Mam też wrażenie, że teraz motor przymula się w "średnich" obrotach." a nie jakaś regulacja.

Padalec - Liczyłem że odpiszesz:) Też myślę że maluch pojedzie więcej. Ponoć trochę trzeba teraz pojeździć aby się ułożyło bez tulejki. Mio kupiłem od bardzo młodej dziewczyny która dostała go na zakończenie szkoły. Ojciec nie pozwalał odblokować i mam wrażenie że kompletnie nie zakręciła się na punkcie skutera. Potem zrobiła prawo jazdy i dostała Matisa. Mio stał w garażu brudny i zakurzony. Nawet nie wiedziała czy ma przegląd i OC... W SebBike byłem spóźniony, dojechałem o 17.50 i tylko tyle Pan Sebastian mógł i chciał zapewne zrobić. Kilka śrubek, czyszczenie i tyle. Mogę pojechać tam jeszcze w poniedziałek o 16stej. Pasek ponoć w porządku. Zimy jednak ciężko odpala i gaśnie na wolnych czasem. Może trzeba go rozruszać. Jeździ się na nim super. Bardzo lekki i zwrotny. Żonka też już dziś sobie na nim pojeździła:-)

Jeśli nie czujesz się na siłach sam serwisować i naprawiać lub po prostu nie chcesz tego robić to podjedz do człowieka np. za tydz. i powiedz co mu dolega , on to zrobi - będzie kosztowało - ale zrobi to. Na to że się "ułoży " lub się "rozrusza" to bym zbytnio się nie nastawiał . Możesz jeszcze spróbować w innych miejscach w Wawie :
http://www.sym.pl/strony/dilerzy
nie mam pojęcia na ile ta mapka jest aktualna ale na ul. Targowej 3 serwis jest na 100% - bo ja z Pragi panie jestem :-)

Myślę że sam mogę zrobić proste rzeczy przy napędzie. Jednak nie mam pojęcia o ustawianiu zaworów itd. Przez weekend postaram się jeszcze pojeździć i zobaczę jak Mio będzie się sprawował. W przyszłym tygodniu pewnie pojadę jeszcze raz do SebBike na przegląd. Ps. Doczytałem w necie, że Mio może śmigać nawet 75km/h, tylko ponoć wiąże się to z wymianą modułu zapłonowego na odblokowany. Niestety niewiele informacji jest na ten temat w sieci.

Do zrobienia prostych rzeczy przy napędzie potrzeba trochę zaplecza:
- blokadę wariatora albo klucz pneuatyczny/elektryczny
- warto mieć klucz dynamometryczny jak nie masz pewnej ręki
- różne dziwne smary grafitowe i inne takie
- rolki, kilka zestawów co 0,2g lżejsze niż masz teraz

Niestety nie mam tego typu narzędzi. Będę zatem korzystał z serwisu. Odnośnie tulejek. Rozumiem że teraz mam cięższe tulejki. Dobiera się je tak aby zoptymalizować osiągi względem masy osoby użytkującej skuter? Czy ma to związek tylko z max prędkością lub z przyśpieszeniem? Jest film na YT gdzie koleś zamyka licznik na tym skuterze. To już bardzo szybko jak na takiego malucha.
https://www.youtube.com/watch?v=X-20VjlFX-c
W jeździe miejskiej to przesada, ale na długich prostych odcinkach przydatna możliwość.

Nie tulejki tylko rolki (najczęściej - taki kształt i taka nazwa powszechna choć np ^rolki^ z firmy Dr. Pulley nie są okrągłymi rolkami) a tak naprawdę odważniki do wariatora.
regulacja napędu to kwestia wyczucia lub opisu na wiele stron a i tak to temat rzeka. Rolki wariatora dobiera się do charakterystyki konkretnej sztuki silnika, konkretnie ustawionego w konkretnym skuterze i jeszcze pod konkretną mase którą musi ciągać- tzn żeby wyśrubować osiagi.
Chodzi o to że w skuterze lżejszym rolki mogą szybciej zmienić przełożenie w kierunku wyższej prędkości a np dołożysz 20-30kg i skuter bedzie miał tzw dziure w przyspieszeniu bo z racji na wieksza mase moze byc taki moment w przyspieszeniu ze przelozenie bedzie juz za duze a obroty za male i nie bedzie miala takiej sily przekazywanej na kolo zeby efektywnie przyspieszac albo zdechnie na gorce choc z zawodnikiem 30kg lzejszym jedzie pod nia jak glupi.
Temperatura powietrza sie zmieni - a za tym i moc silnika i też naped juz moze nie byc idealny.
Dlatego inaczej sie stroi pod konkretnego zawodnika na lato a inaczej na codzienne eksploatowanie w roznych warunkach.
W drugim wypadku osiagi sa gorsze ale za to zawsze jakos jedzie.
.
Co do filmiku - liczniki kłamią - najczęściej koloryzują.. choć mój np zaniżał o około 10km/h.. ja jadę 75 wg budzika a gps pokazuje 86.. itd.
Ale nawet jeżeli to i tak jedzie bardzo przyzwoicie. Natomiast taki do końca seryjny to on nie jest. Ma rolki własnie dr.pulley, poprawiony przelot z filtra powietrza, zmodyfikowany moduł zapłonowy z możliwością regulacji i jest pod te zmiany wyregulowany. Nic nie pisali o dyszy w gazniku ale zakladam ze tam tez dłubali.

Ok. Rozumiem. Mam nadzieję że serwisant pomoże mi to wszystko ogarnąć. Postaram się dowiedzieć coś o jakiś rozsądnych modyfikacjach i może za jakiś czas zainwestuję w odblokowany moduł CDI i inne. Pan Sebastian z SebBike mówił, że ten model skutera nie jest specjalnie podatny na mody. Teraz pojawia się oczywiście temat parkowania skuterka. Dziś popadało solidnie, więc zaparkowałem skuterek pod zadaszeniem, przed wejściem do klatki schodowej. Jest mały, i na nóżce bocznej, przytulony do ściany, kompletnie nie przeszkadza wchodzącym do przedsionka. Chyba napiszę ogłoszenie i przykleję do szyby z pytaniem, co na to mieszkańcy klatki. Może nie będzie to problem i trochę załatwi sprawę ochrony przed deszczem. Muszę też sprawić sobie jakiś pokrowiec jakby co. Skuterek jest mały. 171x100,5x65cm. Muszę czegoś poszukać. Oczywiście dochodzi też sprawa jakiegoś zabezpieczenia przeciw kradzieży. Zabawa się zaczyna:-) Na zimę mogę go zostawić w garażu u kolegi, ale na razie parkuję pod blokiem. Ok. Idę teraz trochę pośmigać i zobaczyć jak dziś z odpalaniem i wolnymi obrotami:-)

Mam do Was pytanie odnośnie serwisów. Wiem że przy Połczyńskiej 38, zaraz za serwisem rowerowym, jest jakiś mały warsztat. Znacie go może? I jeszcze słyszałem o serwisie przy Szczerej 10 na Włochach. Na Modlińską mam trochę daleko... Chciałbym sprawdzić olej w przekładni, może wymienić filtr powietrza, wyczyścić i wyregulować gaźnik i wyregulować zawory. Przy okazji może porozmawiać o odważnikach wariatora.

jest środek sezonu i środek urlopów. Nawet badziewiarze mają roboty pod sufit. Mało kto bedzie chciał dyskutować o czymkolwiek a zwłaszcza o roli rolek i czy dać takie o 0,2g lżejsze czy takie o 0,3g lżejsze.
A regulacja napędu to dużo zabawy.
Szczera robi chyba głównie MaxiSkurty. Wiec nastaw się że szału może nie być

Wombat - Dzięki za info. Spędziłem trochę czasu w sieci w poszukiwaniu odblokowanego modułu do Mio 50, ale niestety nie udało mi się go na razie znaleźć. Jest tego mnóstwo np. na Allegro ale nic do Mio :/ Znalazłem fotkę z opisem blokad Mio 50 więc zamieszczam:

Pomyślałem że sam wyczyszczę filtr powietrza. Zabiorę się za to jutro bo muszę kupić jakiś "Foam Air Filter Oil". W instrukcji napisali że można zamoczyć go po myciu w jakimkolwiek oleju ale chyba lepiej zastosować coś przeznaczonego do filtrów.

spisz typ silnika z bloku to łatwiej bedzie czegos szukać.
Natomiast w tym filmie co pokazałeś linka firma która go robiła/wrzucała napisała w komentarzach że odblokowany moduł w tym skuterze to przerobiony/dostosowany moduł z innego silnika bo do tego nie występuje taki.
A a ztymi piankami do czyszczenie filtrów z gąbki to trzeba uważać. Te gąbki są różne (w sensie że materiał jest różny)i czasem taka pianka powoduje że gąbka się rozsycha na wiór i kruszy a czasami ją rozpuszcza i zamienia się w takiego gluta

edit:
są niby takie moduły
http://www.ebay.com/itm/NEW-UNRESTRICTED-REPLACEMENT-CDi-BOX-for-Bolwell-SYM-Mio-50-50cc-/181843627199

ogólnie to jest trochę:
http://www.ebay.com/bhp/sym-mio

Postaram się spisać ten typ silnika. Modułu będę szukał raczej w Wawie, tak aby mieć możliwość sprawdzenia czy działa. Odnośnie osiągów to obecnie rozpędza się do 55km/h. Małe kółeczka ma, więc mam wrażenie że dla niego to już jest dość szybko. Myślę że pojechałby troszkę szybciej ale obecnie mam podobną do niego masę więc też jestem "blokadą". Zobaczymy po regulacji zaworów i gaźnika. Poszedłem dziś sprawdzić filtr powietrza. Jest suchy, a powinien być nasączony olejem:/ Oczyściłem pokrywę i wywaliłem ten "woreczek z fasolą". Jakiś kawałek gumowej rurki był wsadzony w otwór dolotowy. Ciekawe po co?

Też to wywaliłem i złożyłem. Znowu ciężko odpalał. Na zimno jest zamulony i nie chce jechać. Jak się rozgrzeje jest ok. Jutro zamierzam kupić coś w sprayu do filtra. Znalazłem sklep niedaleko mnie i można tam coś takiego kupić:
http://allegro.pl/mannol-olej-do-filtra-powietrza-200ml-i6290390613.html

a ten olej to nie jest do bawełnianych filtrów typu KN, JR i inne? Z gąbki zrobi masakre wtedy.
Do gąbek jest taki:
http://allegro.pl/bel-ray-foam-filter-oil-400ml-gratis-i6158427962.html

a co do reszty czynności - po zmianie parametrów dolotu np: pojemności airboxa albo średnicy układu dolotowego trzeba regulować ganik.

btw, ja bym kupił ten moduł z ebay. 38 dolarów to nie jest dużo, przesyłka jest gratis - to byś miał w domu za 20 dni.

Zgadzałoby się. Jak pojadę to coś dobiorę do gąbkowego. Na regulację motoru muszę jechać bez dwóch zdań. Prawdopodobnie jutro o 16stej będą podjęte działania:-) Zobaczymy jak będzie po tych zabiegach. Z modułem jeszcze poczekam. Może odezwie się jakiś posiadacz podobnego skuterka i pojawi się jakaś wiedza odnośnie tego czy wymiana modułu coś dodatkowo wnosi przy tym modelu skutera.

Skuterek jest już po przeglądzie w SebBike:-) Miło i konkretnie. Wymieniony olej w silniku i przekładni, sprawdzony i oczyszczony napęd oraz filtr powietrza. Oczyszczony i wyregulowany gaźnik i ustawione zawory. Zobaczymy jak odpalanie po nocy. Na razie fajnie jedzie i da się go rozpędzić do zawrotnych 60Km/h. Po zrobieniu 20km i powrocie do domu aż luknąłem na Allegro w poszukiwaniu Mio 100:-)

Chyba się trochę nakręciłem na większy skuter. Na Mio śmiga żonka do pracy więc dopiero po 17stej ja mogę sobie na nim pojeździć. Rozglądam się za jakimś z silnikiem 125cc na większym kole. Może jeszcze coś trafię w tym sezonie. Podoba mi się SYM Symphony 125. Lekki, czterosów, mało pali... Zobaczymy co z tego wyjdzie:-) Mio jest świetny ale chyba troszkę dla mnie za mały, no i okupowany przez żonkę:-)