SYM GTS EVO 125i - wzmocnienie

Witam
Ja tu po raz pierwszy. W wolnych chwilach jeżdżę sobie takim skuterku jak w tytule. Jako że mam 190cm i 1..kg wagi więc mój skuter ma co robić. Ogólnie jeździ bardzo przyjemnie ale trasa (lubię sobie zrobić 300 - 400km wypad przy ładnej sobocie) i górki to niestety bezlitośnie obnażają deficyt mocy mojego skuterka. Czy ktoś z Was wie coś o silniku jaki jest zastosowany w tej maszynce ?? Czy jest jakaś możliwość wymiany cylindra na powiedzmy 180cm3. Nie zależy mi na kto wie czym ale aby wzrósł trochę moment obrotowy silniczka i co za tym pójdzie moc przy obrotach max.

to pewnie jest GY6 152qmi zapewne wiec część do tuningu tego jest od groma po big bore kity na 200cm.
jeszcze się tematem nie interesowałem ale Chinol go zgłębił to może się wiedzą podzieli.
Tu sie dzielił:
http://www.skuterowo.com/forums/topic/tuning-silnika-4t-gy6-152-qmi-124-cm3

ty masz wtrysk (ale chyba nie w gar tylko w kolektor) - co może być lekkim problemem z wysterowaniem tego ale wszystko sie daje ogarnąć
Tu masz na poczatek:
http://www.rooader.pl/index.php?k=strony_p&m=4&ns=45&pns=43&pns22=1

Nie umiem powiedzieć jaki mam silnik, ale z tego co kiedyś ktoś patrzył to jest inny silnik niż w Kymco i innych popularnych 125. Jeśli komuś to coś powie to mój skuterek wygląda tak jak ten w tej aukcji: http://allegro.pl/sym-gts-evo-i-125-jak-nowy-kat-b-i5250176395.html.
W tej z kolei http://allegro.pl/silnik-gwarancja-3418km-sym-gts-125-evo-joride-i5062650620.html jest silnik taki jak u mnie tylko chyba z gaźnikiem i tu jest miejsce na montaż kopnika - u mnie jest zaślepka.

z tego co wiem to nie gy6 bo 4 zaworowy i ciecz.A szukasz czegoś podobnego tylko czy w naszym kraju dostaniesz???
http://www.taiwantrade.com.tw/EP/tdmotor/products-detail/en_US/624109/SYM_RV_GTS_Oversize_Cylinder_Kit-_%E6%94%B9%E8%A3%9D%E6%B1%BD%E7%BC%B8/

paci napisał:

z tego co wiem to nie gy6 bo 4 zaworowy i ciecz.A szukasz czegoś podobnego tylko czy w naszym kraju dostaniesz???
http://www.taiwantrade.com.tw/EP/tdmotor/products-detail/en_US/624109/SYM_RV_GTS_Oversize_Cylinder_Kit-_%E6%94%B9%E8%A3%9D%E6%B1%BD%E7%BC%B8/

O widzisz to już jakiś trop ;) Czy wiesz na pewno że to dokładnie to ?? I czy wał i głowica również do wymiany ?? Jeśli tak to cała zabawa byłaby zupełnie nieopłacalna.

wał nie a głowica chyba tak jak jest w zestawie ale siura sobie uciąć bym nie dał:D na twoim miejscu zapytał bym w serwisie o takie części albo ich zażyjesz że takie istnieją albo ci sprowadzą.

widziałem te tajwan trade ale wszędzie podają że to gary to GY6

Czyli jednak moja maszynka jest dosyć mało popularna. A szkoda bo generalnie porównywałem mojego skutinga do Burgmana i Majesty i powiem szczerze że jakością plastików, wykonaniem i jazdą nic a nic nie odstaje od nich a od Majesty to jest nawet lepiej wykonany. Jazda nim to czysta przyjemność - tylko mocy za mało, ale jak już pisałem jestem osobnikiem 5XL ;) Tak strasznie nie chce mi się na stare lata (40+) robić A ;)

nie przesadzałbym z tą małą popularnością, to sym - tego muszą być miliony. możesz oznaczenie silnika gdzieś zobaczyć?

Hmm nawet nie wiem za bardzo gdzie szukać tego oznaczenia. Internet milczy na temat silnika w tym jeździdełku i dlatego wydawało mi się że mało popularny jest.

faktycznie ciężko coś wygrzebać o tym silniku.. generalnie o silnikach 125 z symów chłodzonych wodą.
Poszukaj tabliczki znamionowej na ramie ew. numeru/typu na odlewie bloku.
Sam jestem ciekaw co tam siedzi

Fakt, też z czystej ciekawości próbowałem coś o tych silnikach znaleźć, ale wygląda, jakby to kosmici dostarczali jednostki napędowe do tych maszyn... ;)))

Z lewej strony na misce powinna być sygnatura [numery]

Obawiam się że napis na silniku wiele Wam powie.. ;) KU903197. Oto zdjęcia silnika.

http://zapodaj.net/756c56c3093e3.jpg.html
http://zapodaj.net/1bf61fc16f9bd.jpg.html
http://zapodaj.net/c8d8c28414d6e.jpg.html

to raczej nr seryjny nie model.
yezoo..jaki on czyściutki

Też właśnie tak myślę że to nie symbol. Ale znalazłem miejsce gdzie są symbole. Ja się tam raczej nie dostane.
W tej aukcji na 4 zdjęciu widać naklejkę z symbolem: LM12W-6
http://allegro.pl/silnik-sym-joyride-kompletny-przebieg-16-km-evo-i5268606458.html
To jest wersja z gaźnikiem - mój jest na wtrysku. Ale jakiś ślad jest. Pomóżcie.
Czy czyściutki ?? Tak wygląda po przejechaniu przeze mnie 2000km. Jeździć nim zacząłem we wrześniu tamtego roku. Raz go na myjni umyłem.

W SYM Joymax z roku 2011 był silnik LM12W5-6. Nie napisali czy on też był na wtrysku czy na gaźniku. Ale skoro mój z 2010 roku jest na wtysku.

generalnie silniki w sym'ach to:
LC12W1-6( HD2 125), LC18W1-6 (HD2 200), LF12W-6( Joyride 125 Evo), LF18W-6 (Joyride 200Evo), LH12WB-P (HD 125 Evo), LM12W5-6(GTS 125 Evo), LN12W3-6 (Joymax 125 EFI), LN12W4-6 (Joymax 125) and PD12A1-6 ( Wolf 125 Efi) .. itd
tyle wiem. Tylko brak historii tego silnika

doczytałem sie że od 2011r i modelu LN125 Lambretta jest na SYMach.
A masa wiedzy o tuningu tych jednostek jest tu:
http://symforum.com/

Niestety nie operuję zbyt swobodnie po angielsku ;) A tak na szybko przeglądając to konkretnie o tuningu silnika nic nie znalazłem. Cóż mimo wszystko myślałem że temat jest bardziej rozwojowy i że pojeżdżę trochę szybciej i sprawniej po górkach ;) Trzeba się będzie pogodzić ze skromnymi możliwościami mojej 125.