Światła Zipp montana

Witam wszystkich tematem mojego forum jest Zipp montana a dokładnie problem ze światłami drogowymi (krótkie, długie) chodzi o to że są zbyt słabe nie wiem co może być przyczyną dodam że wyżej wymieniony Zipp ma silnik od junaka nie znam dokładnego modelu silnik ma zwiększona pojemność na 72 kierunkowskazy oraz światło stop działa poprawnie mam go od kilku tygodni i nie przejżałem wszystkiego dokładnie dodam na koniec że w prawej manetce powyżej włącznika rozruchu brakuje możliwości wyłączania i włączania świateł prawdopodobnie były właściciel z jakiegoś powodu całkowicie go wymontował światła zapalają się automatycznie po uruchomieniu silnika proszę o pomoc i wasze opinie

tak widzę że nie bardzo ogarniasz i sam nie bardzo wiesz co masz wiec raczej nikt sie nie porwie na superwielowariantowy opis potencjalnych usterek które musi zgadnąć. Szkoda życia.
Montany które widziałem na filamch YT miały prawy przełącznik 3-pozycyjny. Masz 3-pozycyjny? Może ktoś sie wyłożył, połamał i wymienił na taki z 2 pozycjami bez możliwości wyłączenia świateł.
Ale skoro miał wymieniany silnik to bardzo możliwe że razem z elektryką i do tego obecnego silnika był właśnie taki patent że swiatła są na stałe wprost z cewek oświetleniowych.
Ale to nie jest dramat bo to i tak osobny system tylko na światła wiec tyle z tego że ich sobie całkiem wyłączyć nie musisz.

Wazniejsze to dlaczego świecą słabo. I czy słabo po porównałeś z innym takim zippem czy słabo bo nie jak w samochodzie i UWAŻASZ że powinny świecić mocniej.
Generalnie 50tki świecą marnie. Mają słabe lampy a nich mają słabe (20-35W) żarówki.
Ty chyba masz w przedniej lampie halogen - czyli zapewne żarówke HS1. Ona wygląda prawie jak H4 tylko że ma 35W a nie 55W. Pierwsze co musisz sprawdzić czy ktoś nie wpakował tam H4 55W której po prostu brakuje prądu.
Ale jeżeli masz tam poprawnie 35W HS1 albo BA20 (bańke) to musisz sprawdzić miernikiem jaki prąd (napięcie i natężenie) idzie na przednią lampe. Tam jest prąd przemienny wiec musisz tak ustawić miernik.
Jeżeli bedzie tam te 12-14V przy obrotach powyżej 2500 obr to masz z instalacją wszystko dobrze. Jeżeli i żarówke masz dobrą to znaczy że tak po prostu on ma że świeci marnie.
Ale jeżeli tam bedą mniejsze napięcia to trzeba szukać przyczyny dlaczego są niższe. I tu sie już trzeba znać na temacie, rozumieć co sie robi i poprawnie wyciagać wnioski - bo to może być skutek drutowania w tej instalacji, złgo regulatora napięcia, uszkodzonego regulatora, jakiegoś upływy do masy, złej masy albo uszkodzenia lub złego dobrania statora… bo hgw co to znaczy “wymieniono silnik”… bo to czy tylko cylinder, a może cały… a może tylko kawałek i to składach z dwu róznych… itd itp…
uff. na wiecej nie mam siły.

Zmieniałem regulator napięcia na inny na nim wog nie było świateł (krótkie, długie) poza tym kierunkowskazy i stóp działał poprawnie

ale działasz po omacku i opisujesz po omacku. Zanim coś zaczniesz wymieniać trzeba to pomierzyć
wymieniłes jakiś regulator na jakiś regulator i nie działało. To z tego można wywnioskowac tyle że wymieniłes na zły regulator.
To nie jest tak że regulator to regulator. Jego trzeba dobrać do mocy, instalacji konstrukcji statora…itd.

Kierunkowskazy, stop, kierunek i klakson działają z akumulatora a instalacja elektryczna służy tylko do jego doładowywania. Natomiast światła pozycyjne, mijania i drogowe są zasilane z cewki oświetleniowej i tyko jak pracuje silnik i ta cewka jest w ruchu.

Instalacje się “spotykają” tylko w żarówce stop/pozycja tył jeżeli to typowa żarówka podwójna 5W/20W wtedy 5W włókno pozycyjne jest zasilane z instalacji oświetleniowej a 20W włókno STOP jest zasilane z cześci “stałoprądowej” czyli z akumulatora. Tylko mase mają wspólną.

Na końcu sie okaże że wymyśliłes sobie problem którego nie ma bo wszystko masz OK tylko lampy są gówniane i świecą tak jak wszystkie inne… czyli po prostu marnie. Ale to trzeba SPRAWDZIĆ a nie zgadywać