Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez  Daniel84 7 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #66599

    Daniel84
    Użytkownik
    • Postów: 126

    Witajcie mam takie pytanie a zarazem mnie ciekawi czy moge podłaczyć lampy do jazdy dziennej podobne jak w samochodzie aby jechac na dziennych a nie mieć właczonych tego i tego

    #66604
    Zdjęcie profilowe lop16
    lop16
    Użytkownik
    • Postów: 372

    Mówisz o takich ledowych? Słyszałem że policja się do tego uczepia że nie można na tym jeździć. Przynajmniej u mnie .

    Kingway Coliber 4T 50 – <6000km
     
    Czytaj
    REKLAMA

    MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

    Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.
    #66605

    Daniel84
    Użytkownik
    • Postów: 126

    a jakie masz ja mam skuter taki jak na zdjeciu i chciałem je zamontowac w miejscu małego światła

    #66608
    Zdjęcie profilowe lop16
    lop16
    Użytkownik
    • Postów: 372

    Ja nie mam takiego czegoś ale w samochodzie miałem (kupiłem z tym). Tyle że ktoś powiedział dla mojego tata że właśnie do tego się czepiają i zauważalnie dostrzegam mniej samochodów z tym niż wcześniej.

    Kingway Coliber 4T 50 – <6000km
    #66620
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Jeśli takie lampy do jazdy dziennej są homologowane i są założone w odpowiednim miejscu ( wys. od asfaltu i szerokość od obrusu pojazdu a także odległość pomiędzy dwiema lampami ) policjant nie ma do czego się przyczepić bo wszystko jest legalne. Inaczej się ma sprawa jak robi większość właścicieli próbując zaoszczędzić kupują listwy led za kilka złotych i je montują a to niestety jest nielegalne.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #66624
    Zdjęcie profilowe marcin0915
    marcin0915
    Użytkownik
    • Postów: 165

    Po pierwsze muszą to być homologowane światła do jazdy dziennej, a nie zwykłe listwy led, które możesz znaleźć na alledrogo.pl

    Po drugie muszą być one zamontowane w odpowiedni sposób:

    Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
    Światła dzienne muszą być zainstalowane:

    * Symetrycznie względem osi pojazdu
    * Na równej wysokości
    * Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
    * Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza
    niż 130 cm – wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
    * Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
    * Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

    W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

    #66671
    Zdjęcie profilowe Bonzo
    Bonzo
    Użytkownik
    • Postów: 135

    Aby rozwiązać wasze wątpliwości:
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
    Otwieracie tabelę i
    według tabeli światła do jazdy dziennej – pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli

    Druga sprawa motorower nie jest pojazdem samochodowym wiec:

    Obowiązkowe wyposażenie motoroweru:

    -jedno światło mijania barwy białej lub żółtej selektywnej z przodu, które przy dobrej przejrzystości powietrza oświetla drogę na odległość co najmniej 30 m przed pojazdem (i nie oślepia jadących z przeciwka),
    -jedno tylne światło pozycyjne barwy czerwonej,
    światło odblaskowe czerwone, w kształcie innym niż trójkąt, umieszczone z tyłu,
    -boczne światła odblaskowe, w kształcie innym niż trójkąt, barwy żółtej (jedno lub dwa z każdej strony pojazdu).

    Motorower może być także wyposażony w światła, które nie są obowiązkowe, ale dzięki nim pojazdem kieruje się bezpieczniej. Światła te, to przede wszystkim dwa przednie i dwa tylne kierunkowskazy oraz jedno światło hamowania „stop” umieszczone z tyłu. (wszelki inny wiejski tuning kończy się odebraniem dowodu rejestracyjnego)

    I najważniejsze Prawo o Ruchu Drogowym nakłada na kierującego motorowerem obowiązek, poruszania się z włączonymi światłami mijania przez cała dobę.

    KONIEC

    #68398
    Zdjęcie profilowe Arczi
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    światła dzienne LED w skuterze to chyba nie najlepszy pomysł…chyba chodzi o to żeby było nas dobrze widać na drodze nie?!…dlatego ja w dzień zawsze latam na światłach drogowych żebym był widoczny.

    Zipp Quantum R…w korkach nie stoi. Popieram Eko-Driving.
    #68404
    Zdjęcie profilowe Hiszpan36
    Hiszpan36
    Użytkownik
    • Postów: 79

    Ja np. jeżdże ns długich światłach. Bezpieczeństwo to podstawa. Trzeba być widocznym…

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/47141] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/47141/icon3.png[/IMG][/URL]
    Benzer Yankee

    Bezpieczeństwo to podstawa, tak samo moje jak i innych uczestników, dlatego:
    Nie oszczędzam prądu, jeżdże na długich światłach
    Jeżeli Wyrywam jako pierwszy ze świateł upewniam się czy jakiś przygłup nie wleciał na czerwonym.
    Uważam na otwierające się drzwi w korkach a zwłaszcza na taxówkarzy.

    #68433
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    Hiszpan36 napisał:

    Ja np. jeżdże ns długich światłach. Bezpieczeństwo to podstawa. Trzeba być widocznym…

    I którego razu albo dostaniesz mandat albo od kogoś po głowie za te długie. Mnie to strasznie denerwuje jak ktoś w ciągu dnia na długich jedzie.

    Router WS 50 2013
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie