Swap przekładni 1pe40qmb/Minarelli Horizontal długie

Wyświetlanie 0 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #710657
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 888

      Z racji, że w internecie nie znalazłem takiego poradnika to napiszę coś od siebie. Niestety przekładnia w silnikach 1pe40qmb ma tą bolączkę, że wałek sprzęgłowy łożyskowany jest w przekładni i pokrywie przekładni. Znalazłem sposób aby uzyskać łożyskowanie wałka sprzęgłowego tak jak w oryginalnym Minarelli czyli łożyskowaną w całości w przekładni.
      Co nam będzie potrzebne ?
      -Łożysko 6200 c3
      -Łożysko 6203/P6
      -Wałek sprzęgłowy od Ferro 803
      -Uszczelniacz wałka sprzęgła
      Co trzeba zrobić ?
      -Rozbieramy przekładnie
      -Odkręcamy zabezpieczenie łożyska wałka sprzęgła
      -Wybijamy wałek sprzęgła z przekładni
      -Naszym oczom ukaże się jedno wolne gniazdo, w którym nie ma łożyska (W części karteru przekładni, które schodzi z kołem). Rozgrzewamy to gniazdo opalarką i wprasowujemy w to miejsce łożysko 6200 C3.
      -Następnie rozgrzewamy gniazdo łożyska w karterze i wprasowujemy łożysko 6203/P6
      -Rozgrzewamy łożysko i wkładamy nasz nowy wałek do końca
      -Zakładamy nową uszczelkę i składamy przekładnie
      -Zakładamy uszczelniacz wałka sprzęgła
      -Nalewamy nowy olej 80W90 (110ml)
      Cieszymy się nową przekładnią rodem z oryginalnego Minarelli dużo mniej podatną na uszkodzenia łożysk
      ZABRANIA SIĘ WYNOSZENIA NA INNE FORA BEZ ZGODY AUTORA (Prawa Autorskie )

      • Ten wątek został zmodyfikowany 2 weeks, 1 day temu przez Szumek811.
      • Ten wątek został zmodyfikowany 2 weeks, 1 day temu przez Szumek811.
Wyświetlanie 0 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button