Swap na Piaggio 125 ccm.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Swap na Piaggio 125 ccm.

Ten temat zawiera 148 odpowiedzi, ma 18 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe karas441 karas441 4 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 149 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #98761
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Jestem w trakcie swapu ponieważ doszedłem do wniosku że mój 139qmb 90ccm jest już rozdłubany do granic możliwości, a mam ciągle niedosyt mocy, do roboty mam prawie 30km w jedną stronę latam 3-4 razy na dobę i potrzebuję po prostu czegoś mocniejszego. Mam kilka zdjęć, do zakończenia przeróbek jeszcze daleka droga. Tylko nie wiem czy jest sens zrobienia takiego opisu, czy komuś się to do czegoś przyda. A jeśli tak to jak wpierdzielić zdjęcia do tematu tak że by jak otwieram temat to zdjecia żeby już były otwarte, bo ja wiem tylko jak wrzucić zdjęcie np na imageshack (czy coś takiego) a później tylko wkleić w temacie linki do zdjęć, a to trochę lipa. I tak w trakcie pracy mogę uzupełniać temat aż skuter będzie gotowy

    #98762
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 789

    wrzucaj foty chętnie obejrzę. A robisz tak – wrzucasz na serwer (fotosik, wrzuta, imageshack) a potem dajesz na forum link w znaczniki [img] tu daj link [ /img] z drugiego znacznika usuń tylko spację, musiałem ją dać bo by nie było widać znaczników

    Router WS 50 2013
    #98771
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    madi chyba za głupi jestem, informatyka nie jest moją mocną stroną dam kilka zdjęć w linkach i dokładniej napisz co zrobić zeby zamiast linku w poście wyświetliło sie zdjęcie.

    Może coś napiszę, silnik piaggio jest spory i nie chciałem żeby wystawał za tylny błotnik, to znaczy koło żeby nie wystawało. Więc z uszkodzonej ramy piaggio kupiłem orginajne mocowanie razem z rurami, od rur odciąłem same uchwyty i przyspawałem do chińskiej ramy, zabieg dość prosty choć ustawienie tylnego koła względem przedniego troche trwało. A że chciałem żeby tylne koło dobrze wyglądało pod błotnikiem, musiałem silnik głębiej wpakować w ramę a to stworzyło kilka drobnych problemów. Silnik piaggio ma lewy amortyzator wyżej a prawy niżej, więc prawy trzeba było opuścić żeby był tak jak lewy, więc zrobiłem adapter (pokarze go na innych zdjęciach). Zrobiłem nowe mocowania amortyzatorów i połączyłem te nowe mocowania z ramą nośną za pomocą wsporników po 3 na stronę, bo same mocowania amorów sa dość długie i raczej mogło by coś pierdyknąć, połączone z ramą są nie do złamania, Następnym problemem był zbiornik paliwa, co prawda wsporniki między nowymi uchwytami amortyzatorów a rurą ramy są wyprofilowane tak żeby zbiornik wszedł jak ta lala, ale mierząc zbiornik do ramy zmierzyłem go jak juz on tam będzie siedział nad uchwytami , niestety zbiornik się wkłada pod katem i zostawiłem za mały luz i okazało się że nie wejdzie , dostał dwa razy gumowym młotkiem i wszedł :). Na razie wrzucę 3 zdjęcia, mam ich sporo ale robione telefonem i tylko te wyszły jako tako, reszta się nie nadaje, ale jutro pstryknę aparatem to będą cacy. Na dzień dzisiejszy mam już to co jest na tych fotkach, plus mam juz całą instalację elektryczną.

    http://img16.imageshack.us/img16/11/201212041142491600×1200.jpg

    http://img24.imageshack.us/img24/7184/201212051937511600×1200.jpg

    http://img831.imageshack.us/img831/2387/201212051939541600×1200.jpg

    Jutro dodam inne zdjęcia i ogarnę elektrykę może się kiedyś komuś przyda.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Odkryj na nowo motocykle 125 FB Mondial

    Poznaj FB Mondial HPS 125. Najbardziej stylowy motocykl na prawo jazdy B.Niezwykła dbałość o detale oraz ergonomiczna pozycję jazdy sprawiają, że jazda jest przyjemnością i sprawia, że każdy może dosięgnąć marzeń. To motocykl, wykonany w duchu klasyki, który zapewnia najwyższe bezpieczeństwo, a dzięki zaawansowanej technologii jest niezawodny.
    #98773
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 789

    Router WS 50 2013
    #98783
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    elegancko się to zapowiada

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
    #98824
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Tak wyglądają przerobione mocowania amortyzatorów, po pomalowaniu i z zamontowanym zbiornikiem
    http://img854.imageshack.us/img854/8892/dsc011821600x1200.jpg

    Tak wygląda tył skutera jak chciałem tak mam koło nie wystaje po za błotnik
    http://img824.imageshack.us/img824/308/dsc011841600x1200.jpg
    i druga strona tylko że jeszcze bez plastikowego boku
    http://img820.imageshack.us/img820/2513/dsc011831600x1200.jpg

    Kable które widać na chwilę obecną nie ma po nich znaku wszystko jest zabezpieczone położone na swoim miejscu gotowy do założenia prawego boku ale nie załozyłem dziś bo zmarzłem w garażu i olałem dziś te remonty 🙂 w garażu spedziłem i tak 2 godziny a garaż nie jest ogrzewany 😛

    Lewe mocowanie silnika http://img571.imageshack.us/img571/2134/dsc011851600x1200.jpg zdjęcie nie ostre ale widać że musiałem z chińskiej konstrukcji przeszczepić podpórki podestu.

    Prawe mocowanie silnika http://img541.imageshack.us/img541/1189/dsc011861600x1200.jpg
    włosi przyspawali te uchwyty do ramy punktowo chyba przyłapane były w pięciu miejscać 3 u góry i 2 u dołu ja przypierdzieliłem je do rury na całej długości jak u góry tak u dołu 🙂

    Przeróbka elektryki jest śmiesznie prosta więcej czasu mi zajęło obmyślenie jak i co niż sama praca przy elektryce, chińskiego regulatora juz nie ma założyłem go tylko do zdjęcia żeby było widać co to jest i co jest zrobione
    http://img28.imageshack.us/img28/8071/dsc011871600x1200.jpg

    http://img829.imageshack.us/img829/541/dsc011881600x1200.jpg

    Do chińskiego regulatora idą cztery kable zielony i biały są nie potrzebne można je całkowicie odciąć od kostki i zaizolować i schować i zapomnieć o nich bądź tak jak ja zostawić je w spokoju przy wtyczce i z wtyczka przypiąć do byle czego aby się nie plątały pod rękami. Ale do regulatora wchodzą jeszcze kabel czerwony i kabel żółty , kabel czerwony i żółty odcinamy od kostki i łączymy ze sobą izolujemy i tyle, choć czerwony kabel biegnie od akumulatora teoretycznie można żółty z czerwonym jak są zlutowane juz ze sobą podłączyć pod ładowanie z regulatora piaggio, ale chiński kabelek ma małą średnicę i nie wiem czy wystarczy więc ja do ładowania puściłem dodatkowy grubszy kabel żeby mieć spokojne sumienie. Ale cała przeróbka chińskiej instalacji polega na odcięciu od chińskiego regulatora kabla czerwonego i żółtego i zlutowanie ich razem.
    Ja sobie musiałem uprzykszyć pobyt w garażu więc dorzuciłem kilka dodatkowych kabelków
    http://img11.imageshack.us/img11/6849/dsc011891600x1200.jpg
    A dokładnie są to bezpieczniki, namyśliłem sobie trzy, ładowanie, światła, i to co seryjnie w chińczyku jest zasilane z akumulatora
    http://img547.imageshack.us/img547/6396/dsc011901600x1200.jpg

    Teraz zapłon http://img839.imageshack.us/img839/1661/dsc011911600x1200.jpg
    Wtyczkę od chińskiego silnika można sie pozbyć, mozna zostawic, jest nie potrzebna. Ale oprócz wtyczki są tam jeszcze swa kable luzem, czerwony to zasilanie modułu poleci pod stacyjkę (jeszcze tego nie podpiąłem to nie wiem jaki kolor kabla przy stacyjce na razie podpinałem bezposrednio pod akumulator). I jeszcze jakiś żółto zielony, jest to czujnik położenia wału podpinamy go pod kabek zielony wychodzący z silnika piaggio. Z silnika piaggio wychodzi pięć kabli z wtyczki 3 żółte idą do regulatora , jeden zielony to jest czujnik położenia wału, i jakiś brązowy jest to czujnik ciśnienia oleju. Z regulatora to wiadomo, wchodzą 3 żółte to są 3 zasilania. i wychodzą dwa, czerwony to ładowanie czarny masa, i cały regulator tez przykręcony do masy. Co do zapłonu to na razie w fabryczne miejsce modułu założyłem moduł z kymco jest zasilany prądem stałym ale kupiłem takie badziewie najtańsze jakie było tak na próbę ale to badziewie ma stały kąt i trochę lipa na wolnych obrotach, pieknie zapala dobrze chodzi ale ma małą kulturę pracy na wolnych obrotach, w lutym będę miał orginał cewkomoduł piaggio, chyba że gość mi nie przyśle to kupię cos od kymco ale ze zmiennym kątem zapłonu. Tak czy inaczej moduł kymco pasuje w chińskie wtyczki trzeba tylko odciąć kabel gaszenia bo jest nie potrzebny reszta pasuje jak by on stamtąd był 🙂 Aha jeszcze ssanie ale to też jeden kabel do masy drugi pod stacyjkę.
    Zdjęć jak nie umiałem dodać tak nie umiem. Jutro sie pomału przymierzam do montażu chłodnicy to jast chyba największe wyzwanie bo jest tam ciasno mało miejsca ja montuję z przodu koło 13cali więc jeszcze ciaśniej będzie a chłodnica nie jest taka malutka, o wentylatorze tu już chyba mogę zapomnieć ale i bez wentylatora będzie ciężko ją tam wpakować. Pożyjemy zobaczymy, jak będzie siedziała na swoim miejscu to dam fotki.

    #98830
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    no no 🙂 takiej rakiety z quantuma to jeszcze chyba nikt nie zrobił , ciekawe jak to będzie jeździć ( sorki – latać 😛 )

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
    #98925
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Na razie poległem z chłodnicą, dreptałem wczoraj w koło skutera 1,5 godziny i doszłem do wniosku że leżę i kwiczę. Chłodnica z piaggio nie wejdzie nigdzie, poluźniłem ściski w półce które trzymają lagi i wsunąłem lagi max w ta półkę żeby koło mieć w pozycji maxymalnego ugięcia amortyzatorów, i jak mam koło w takiej pozycji, przednie koło to tam z przodu już nie ma miejsca palca włożyć a co mówić chłodnicę, jak jest koło w normalnej pozycji to chłodnica wejdzie ale co z tego jak na pierwszej lepszej dziurze dostanie kołem i będzie po chłodnicy a ja będę stał gdzies w szczerym polu. Przespałem sie z problelem i dziś na złomie kupiłem nagrzewnicę z opla corsy jest mała i z miedzi więc lutownicą i cyną łatwo ją przerobię na chłodnicę bo trzeba wlutować inne niz jest zasilanie i powrót. Ale nie wiem czy ona da rade ostudzić silnik bo na wielkośc to ona ma może 60% tej chłodnicy z piaggio. Najwyżej gdzies zorganizuję miejsce na drugą taka nagrzewnicę i bedzie dwie mniejsze zamiast jednej większej a dwie mniejsze będą miały większą wydajność niż jedna większa z piaggio która z resztą nigdzie nie pasuje.Nic pożyjemy zobaczymy.

    #98928
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    Miałem ci właśnie zaproponować żebyś pomyślał o chodnicy z jakiegoś aeroxa czy coś w tym stylu , ale widzę że znalazłeś rozwiązanie. Poza tym myślę, że w naszym klimacie nie powinno być problemów z utrzymaniem właściwej temperatury silnika 😉 Z resztą chyba będziesz mieć jakiś wskaźnik , więc w razie czego wszystko będzie pod kontrolą.

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
    #98937
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Niedawno zalałem wodą i nagrzewnicę i chłodnicę i jeśli chodzi o pojemność to w chłodnicę wchodzi może z 10-15% wody więcej niż w nagrzewnicę , bo nagrzewnica jest mniejsza ale grubsza, myślisz że da radę podołać?. Ale nagrzewnica nie bedzie z przodu za kołem tylko pod siedzeniem ale niżej niz podest na nogi, cug powietrza tam jest bo wyżej nie koniecznie powietrze ją bedzie przewiewało, mam tam wystarczająco dużo miejsca żeby ją tam wmontować jak tylko chcę, wyżej niżej jak mi sie podoba i jeszcze luz będzie no i pewnie dam rade upchnąć wentylator. Ale w piaggio pomiędzy silnikiem a chłodnicą są dość długie przewody gumowe którymi płynie płyn, a stawiając chłodnicę przed silnikiem chłodnica jest blisko silnika a tym samym przewody będą króciutkie a w tych przewodach mieści się pewnie więcej płynu niż w samej chłodnicy, montując chłodnicę przed silnikiem skrócę przewody, skracając przewody zmniejszę pojemnośc układu chłodzenia, a w końcu producent zaprojektował układ tak że ma tam wejść tyle i tyle płynu i koniec. Jak się nie obrócę to dupa z tyłu. Niech ktoś podsunie jakis pomysł.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 149 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie