Swap hondy hornet 600 na 125cc

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #680643
    Kapi_Wrobel
    Uczestnik
    • Postów: 1

    Witam! Myślę nad kupnem motocykla…od zawsze podobała mi się honda hornet 600 ale niestety nie mam uprawnień na takie pojemności, jednak mam prawo jazdy kat. A1…pomyślałem że może kupię sobie hondę i wsadze do niej silnik 125cc …czy to przejdzie przegląd czy dostanę homologacja na kat. A1? Co zrobić żeby spełniło wymagania (stosunek mocy do wagi, bo moc i pojemność to 11kW I 125ccm)… nie wiem co robić, pomóżcie

    #680645
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • Postów: 282

    Chyba sobie nie zdajesz sprawy z tego ile to może kosztować. Jedyne, najrozsądniejsze wyjście to zrobienie prawa jazdy.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #680646
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 030

    niestety. homologacji na to nie ostaniesz. proces homologacji to zupełnie inna bajka i nie dla indywidualnych użytkowników.
    ty natomiast myślisz o czymś co sie nazywa zmianą klasyfikacji pojazdu. ale to też droga bardzo pod górkę.

    #680658
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 026

    Zmiana klasyfikacji jak najbardziej ale drogo, inną kwestią jest idiotyczny, bez obrazy pomysł downgradu z silnika o pojemności 600 ccm o sporej mocy na niecałe 1/4 tej pojemności czyli 125ccm o nikłej mocy. Taki motocykl waży sporo i Ty chcesz aby ta 125ccm to uciągnęła ? Dobry żart. Taniej wyjdzie Ci zrobienie kategorii. Pozdrawiam

    #680673
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 030

    uciągnąć to uciągnie bez kłopotu. varadero 125, sym GTS czy inne 125 (nie chińskie) też mają po 165-180kg i dają rade.
    Chińczyki ważą do 140kg za to mają po 8-9KM a nie 11+

    #680681
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 026

    Wombacie, piszę z doświadczenia. Montowałem 125ccm do ramy od 600ccm i bez zmiany zębatki nie ruszysz tematu, o rozpędzaniu nie wspomnę. Przerobiłem to fizycznie i to tak fajnie nie jeździ jakby teoria podpowiadała

    #680685
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 030

    masa jest masa i nie wązne od czego jest rama. nalezy przełozyć silnik wraz z odpowiednimi przełożeniami.
    170kg waży varadero 125, 170kg waży hornet 600 (a pewnie z silnikiem 125 bedzie z 8-10kg lżejszy). Mając młotek i spawarke to jest do zrobienia bez kłopotu od strony technicznej. Gorzej z tą formalno-prawną – tzn przekonać urzędy że moja 600 jest teraz 125 i to przerobiona w sposób bezpieczny – to trudne i kosztowne. Zabawne jest że jakby wsadzić silnik 125 do 600 i wciąż jeździć na papierach od 600 to nikt by sie krzywo nie patrzył 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button