Swap czy kupno nowego skutera?

Witam!
Mam zipp superray i niestety brak mu mocy. Chcę go ulepszyć i mam dwie opcie do wyboru:
1.Swap P/G lc tarcza tył (Koszt max 800zł swap)
2.Kupno jakiegoś Aeroxa, Runner, SR, lub NRG (Od 4000zł+)

Do 1 opcji dojdzie tuning mechaniczny taki jak:
1.Jakiś wydech
2.Cylek, Gaznik, Wał (pozniej)

A do 2 opcji :
1.Sprzedarz Zippa (choć nie wiadomo)
2.Dołożenie 3000zł do Markowca

Więc co wybieracie ? Pozycję 1 czy 2 ?? Proszę uzasadnić.

Proponuję zakup wydechu technigas TREK, zauważalnie zwiększą się osiągi. Gdy kolejny raz zabraknie mocy, recepta: AIRSAL 70 sport, gazior dellorto 17,5 i jak Ci wystarczy zaskórniaków to vario SV1 Top racing. Na tych częściach 100 km/h realne. 80 km/h kilka sekund, nigdy nie mierzyłem. Miałem podobny dylemat co Ty i poszedłem tą drogą i polecam. Koszt tuningu ok 1500 zł. jedyny mankament to spalanie w mieście 4l. Na trasie 3l.

Ale lepiej zrobić swap czy kupić nowy skuter?

Lepiej nowy skuter. Chcesz wstawić 125cc? Za dużo roboty, a i tak nie będzie to samo co oryginalna 125-tka. Swap nie kalkuluje się. Jakieś dospawanie uchwytów pod silnik to dla mnie kosmos. Lepiej niewielkim kosztem stuningować 2t i osiągi będziesz miał podobne do 125 4t.

50cc. Silnik P/G- też osiągi bez grzebania Cię nie zadowolą.

50cc. Silnik P/G

Ja bym robił swap. Aerox 50ccm ma 6KM więc nie wiem czym tu się podniecać, wpierdzielisz kupę kasy i jak nie masz czym jechać tak dalej nie będziesz miał. like70 ty chyba sobie jaja robisz pisząc że jakiś silnik 2t 50ccm nawet z lepszym kominem będzie miał podobne osiągi co 125ccm piaggio. Piaggio 125ccm seria ma 15KM i 12Nm momętu obrotowego, powiesz eee a ja do 2t zamontuję cylek np 80ccm i będzie już nie wiele słabszy od 125ccm piaggio, Niby tak ale po pierwsze taki cylek kosztuje, po drugie krótki wyskok na miasto skuterem z takim cylkiem i wiadro benzyny idzie z dymem na dzień dobry. Do piaggio za 200zł kupisz używany cylek razem z głowicą 180ccm, koszt nie wielki , spalanie dalej małe, o osiągach na wet nie ma co pisać. adasiowwy z własnego doświadczenia ci zaproponuję nie pakuj się w LC lepszym i tańszym rozwiązaniem będzie silnik chłodzony powietrzem. Ja zamontowałem ciecz, teraz mam pompę wody do wymiany, sama reperaturka z wysyłką około 200zł, jak ktoś nie umie tego sam zrobić to za robotę też trzeba zapłacić by było i wyszło by pewnie ze 300zł jak nie więcej nawet nie wiem ile za taką usługę się płaci, gdybym dziś kupował silnik wybrał bym chłodzony powietrzem.

Do osiągów słabej 125-4t można porównać 2t airsala 70 z dobrym kominem np. technigas. To miałem na myśli. A tuning może zacząć właśnie od komina.adasiowwy chce wsadzić 50 Piaggio.

pamiętajcie jeszcze że markowe sprzęty są projektowane pod najmocniejszy seryjny silnik + spory zapas, mam tu na myśli sztywność podwozia
więc trochę tu pochopne jest twierdzenie że chińczyk 125cc będzie lepszy od powiedzmy mocno stuningowanej 50ki, różnica będzie na prostej ale jak dojdzie skręcanie/hamowanie to wynik jest oczywisty.

porównajcie sobie np. łożyska główki ramy

Tak to prawda łamanie się chińszczyzny to norma, ale to jest do opanowania, markowe sprzęty też się łamią mam kolegę który ma hondę motocykl nie jakieś tam pierdzikółko i ta honda więcej razy była spawana niż mam palców u jednej ręki. Tak czy inaczej nikt nie powinien nawet myśleć o swapie do chińczyka bez modyfikacji ramy a w szczegulności całej główki ramy, chyba że komuś życie nie miłe, i myślę ze adasiowwy swap zaczął by od modyfikacji ramy.

enter1978 napisał:

Tak to prawda łamanie się chińszczyzny to norma, ale to jest do opanowania, markowe sprzęty też się łamią mam kolegę który ma hondę motocykl nie jakieś tam pierdzikółko i ta honda więcej razy była spawana niż mam palców u jednej ręki. Tak czy inaczej nikt nie powinien nawet myśleć o swapie do chińczyka bez modyfikacji ramy a w szczegulności całej główki ramy, chyba że komuś życie nie miłe, i myślę ze adasiowwy swap zaczął by od modyfikacji ramy.

swiete slowa wzmocnienie ramy chiniola to podstawa a przy tym jak masz duza 50 na 13" to tylko 125 na swap tak uwazam
po relacjach na tym forum szybko i bez wiekszych problemu wrzucisz chlodzonego powietrzem z ciecza duzo zachodu kolega enter1978 wie cos o tym oczywiscie decyzja nalezy do ciebie polecam pogadanke z kolega
enter1978 posiada doswiadczenie w swap 125 lc