Suzuki Katana – nie jedzie…

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #197532
    Rayze
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    Witam,
    jakiś czas temu pytałem o skuter, gdzie po 2 miesiącach kupiłem Suzuki Katane Ay 50, skuter miał tylko zdjętą blokadę z wariatora i na standardowym cylku jechał jakieś 50km/h.

    Niestety jak to bywa w używanych skuterach kilka części było do wymiany a więc wymieniłem:
    Pompę wody, rolki od wariatora na 5,5g (bo były już kwadratowe), pasek napędowy, no i tu się pojawia problem.
    A więc chciałem aby skuter jechał więcej bo po przesiadce z auta po prostu ta prędkość mnie usypiała i założyłem zestaw 72cc cylinder + tłok z WM Motors.
    Po założeniu (oczywiście wszystko dobrze, tłok strzałeczką do dołu) – skuter po prostu przestał palić na starter – pali tylko na kopnik. Jego prędkość maksymalna jak na 50cc jechał około 50km/h, teraz na 70cc wynosi jakieś 40km/h…
    Ponadto jak zakręce filtr powietrza zauważyłem, że skuter się dusi – wariuje na obrotach, więc odkręciłem puszkę z filtrem, popuściłem 2 śruby i jest stabilny.

    I tutaj moje pytanie co to może być bo ja już nei wiem ? Czemu ta prędkość jest tak mała ?
    Fakt skuter zrobił max 20km póki co więc cylek jest nie dotarty no ale żeby jechał 40…. gdybym chciał tyle jeździć to rowerem spokojnie bym to wyciągnął… :/
    Dziś jeszcze podniosę poziom paliwa na iglicy zobaczymy co będzie.

    Aaaa, dysza w gaźniku została wymieniona na 80 więc powinna sobie dawać radę z cylindrem 72cc…

    #197533
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • 147Postów:

    a czasem strzałeczka nie oznacza zaworu IN czyli do góry ? mam doświadczenie tylko w chinolach i tam za\wór ssacy to ten od góry a strzałeczki czy napis IN decydują o położeniu tłoka do zaworu ssącego.
    co do dyszy ja standardowo mam 83 na 50cc tak z fabryki dostałem i radziła sobie ta dysza równeirz w 90 cc , na 90cc mój skuter jeździł 80+ na 50c 65km a to chiński szajs i do tego duży masa własna bez płynów 110kg
    Ja sam waże 107kg

    #197534
    Rayze
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    Hmm, powiem szczerze Leo, sądziłem że ta strzałeczka oznacza wylot od tłumika, a przynajmniej tak przeczytałem gdzieś na jakimś forum jak zakładałem nowy tłok. Więc tak też zrobiłem czyli jak w Morini tłumik montujesz u dołu cylindra to w tą też stronę dałem tą strzałeczkę i tak siedzi ten tłok.
    Nie wiem czy w chinolach jest tak samo czy tez inaczej no ale skoro mówisz, że chińczyk na zwiększonej pojemności bujnie się ponad 80km/h a ten ledwo 40 i już to jest v-max to tak jak mówię, kupiłem ten skuterek żeby pośmigać do pracy ale teraz to wstyd tym wyjechać po za ogrodzenie… :/

    Jakby ktoś mógł jeszcze się wypowiedzieć w jakim keirunku ma być ta strzałka na tłoku byłbym wdzięczny bo nie wiem co robić, czy próbować docierać ten cylek i jeździć gdzieś na nim czy spuszczać płyn i wydzierać znowu cylinder.

    Tutaj jest mniej więcej pytanie na forum i odpowiedzi, że w 2t strzałka na tłoku powinna być w stronę wydechu i tym też się kierowałem:
    http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=2600

    P.S zauważyłem, że jak zakręcę wszystkie śruby na filtrze powietrza to skuterek wariuje na obrotach, sam dodaje gazu i odejmuje. Jednym słowem obroty falują jak głupie i nie ustawi go za cholerę. Jak odkręce puszke i oworze wlot powietrza, to idzie go ładnie ustawić na gaźniku.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button