Suzuki Katana kupiona - kilka drobnych usterek

Wyświetlanie 32 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #58223
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Siemka, w końcu po żmudnym oglądaniu, zbieraniu informacji nt. Suzuki Katany, dziś ją w końcu kupiłem!
      Katana była sprowadzona z Niemiec, odkupiona od Pani która bała się nią jeździć ruchliwymi ulicami czyli teoretycznie z 1 ręki:D

      oto ona:

      2012-05-04 21.57.34.jpg

      2012-05-04 21.59.56.jpg

      Została dowieziona z Piaseczna do domu.
      Odpaliłem ją i chciałem się przejechać 500m niestety jak przycisnąłem ją to nasilał się kolor czerwony od temeratury i postanowiłem przerwać dalszą jazdę i po pchaniu jej z włączonym zapłonem (kluczyk przekręcony) zobaczyłem, że kolor słabnie i rzeczywiście, odpaliłem i lampka znów się nie świeciła, po jakichś znów 250m się mocno (w miare) świeciła.. I mam do was jedno pytanie w związku z tym,
      – Czy to na pewno jest pompa a nie np. termostat?
      Dodam, ze sprzedający powiedzieli, że to się pojawiło po pierwszym odpaleniu po zimie.

      Druga sprawa jest taka, że po przekręceniu kluczyka nie idzie wskazówka od paliwa do góry ani stop nie działa.. to jesr jak na mój gust wina akumulatora, ale czy jak jechałem i skuter chodził to aku się nie powinno ładować ?

      Jeszcze jedna rzecz, która mnie za ciekawiła to to, że gdy naciskam hamulec światło mi przygasa na licznikach i sprzodu skutera, jak by było mniejsze napięcie.. może to w związku z rozładowanym aku?

      Generalnie Suzia za te pieniądze bardzo przyzwoita..
      Ugrałem ją na 1670, jak dla mnie rewelacja 🙂
      A i to jest mój 1-szy, 2-suw, czy jest coś co powinienem wiedzieć o 2-suwach, czego nie ma w 4-suwach ?
      Np. mam dozownik oleju i tam jest olej to czy muszę wtedy też dolewać do baku olej ?
      Jak tak to jaki..? Dostałem od sprzedającego jakiś niemiecki olej do 2T, a wolałbym jakiegoś Castrola lać, większa pewność dla mnie.
      Czy do baku i dozownika są różne oleje ?

      Pozdrawiam Was i liczę na wyczerpujące odp. 🙂

      edit: a i jeszcze cholernie śmierdzi benzyną od niej po zgaszeniu, wiem że może śmierdzieć,ale ona śmierdzi jak jasny c**j

      edit2: Jaki płyn powinienem lać do chłodnicy ?

    • #58230
      a123659
      Uczestnik
      • Postów: 2 527

      Leje się jeden olej, do dozownika. Niektórzy przezorni leją także troche do baku w razie gdyby coś się stało i dozownik nie dostarczał oleju, żeby skuter się nie zatarł. Jeśli też wolisz dmuchać na zimne to ten sam olej się leje co do dozownika. Co do dawki to nie wiem. Gdy sami robimy mieszankę to na jakimś oleju wyczytałem, że w proporcji 1:50, ale nie wiem jak to jest gdy mamy dozownik, a my lejemy tylko od wypadku.

    • #58238
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      A mogę np. gdy był ten olej Niemiecki, przejść teraz na Castrola?

    • #58248
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Śmiało możesz zmienić olej. Ponadto oleje do 2T są mieszalne więc nie ma problemu. Jeśli już bierzesz się za remont to według mnie warto wymienić termostat i płyn chłodzący bo nie wiadomo kto i kiedy to wymieniał (jeśli w ogóle ). Naładuj akumulator i problem z przygasaniem świateł powinien minąć. Jeśli mocno śmierdzi benzyną to sprawdź czy gdzieś nie ma wycieku i czy wszystko jest dobrze zamontowane. Nie wiem jaki płyn chłodniczy się leje do takich silników ale myślę że taki sam jak do samochodów czyli może to być nawet G12++ tylko że z tym to nie mam pewności bo nie miałem jeszcze z tym styczniości.

    • #58249
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      A wiesz gdzie ten termostat się znajduje i jak go wymienić ? a najlepiej jakbyś mi podal link .

    • #58250
      Majker
      Użytkownik
      • Postów: 1 060

      Ale nie lej oleju syntetycznego, bo jeśli dotychczas jeździła na półsyntetycznym, może Ci cofnąć nagar do cylindra i go zatrzeć.

    • #58251
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Nie wiem jak jest w skuterze ale w samochodach termostat zawsze jest na kruccu przy bloku silnika do którego dochodzi DOLNY wąż z chłodnicy z tym że nie wiem czy tak samo jest w Twoim skuterze jak w samochodzie.

    • #58252
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Ale na tym oleju nie ma nic napisane. jak mam to rozpoznać ? olej był chyba taki koloru złotego

    • #58254
      andrzej2310
      Uczestnik
      • Postów: 315

      Co do oleju jak nie wiesz jaki był lany to najlepiej półsyntetyk, płyn chłodniczy na glikolu zielony, termostat powinien sie znajdować na głowicy ale dojdziesz do niego po wężu, jak będzie zły to możesz go usunąć tylko chłodzenie będzie działać zaraz po uruchomieniu silnika.

    • #58256
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      edit2: Jaki płyn powinienem lać do chłodnicy?

      Jakikolwiek do aluminiowych chłodnic, kolor nie ma znaczenia 😉

    • #58326
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Super dzięki.

      A byłoby jeszcze wyśmienicie gdybyście.mi podali co pokolei muszę wykluczyć i jak to zrobić bo w tej chwili tylko to grzanie stoi mi na drodze do jazdy 🙁

    • #58329
      MichalWujak
      Użytkownik
      • Postów: 596

      Co do oleju to możesz dać Castrol Actevo X-tra Scooter 2T półsyntetyk, w zupełności wystarczy.

      Jeśli chodzi o grzanie się to najpierw wymień płyn chłodniczy i odpowietrz układ, po ostygnięciu odpal go i odkręć korek w chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym, jeśli po przegazowaniu będzie widać że woda krąży to pompa jest dobra. Jak nadal będzie się grzał to do sprawdzenia zostanie termostat.

      Generalnie przebieg 16k km już powoli kwalifikuje się na szlif, który zazwyczaj robi się co 20k km, ale możesz się pokusić o sprawdzenie kompresji. Jeśli jest powyżej 8 bar to jeździj dalej, jeśli poniżej to zbieraj już na remont.

    • #58389
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Kobieta mówiła, że nie dawno był remont robiony.
      Własnie to grzanie cholerne..
      Właśnie wróciłem od mechanika i stwierdził, że cały układ jest chłodzony(bo jest gorący),przeczyścił styk, ale lampka dalej świeci..
      Do tego zauważyłem, że gdy lampka jest ostro czerwona, na postoju przy zgaszonym silniku leci dym i smierdzi z niego spalenizna,a do tego jeszcze zauważyłem, że nie odpala bez dodania gazu(odpala tylko z kopy).
      Co o tym sądzicie?

    • #58454
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      dodam jeszcze, że styk był czyszczony i nic..

    • #58457
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      MichalWujak napisał:

      Co do oleju to możesz dać Castrol Actevo X-tra Scooter 2T półsyntetyk, w zupełności wystarczy.

      Generalnie przebieg 16k km już powoli kwalifikuje się na szlif, który zazwyczaj robi się co 20k km, ale możesz się pokusić o sprawdzenie kompresji. Jeśli jest powyżej 8 bar to jeździj dalej, jeśli poniżej to zbieraj już na remont.

      Nie do końca prawda z remontem co 20tyś.km.
      Mój ojciec jeździł Simsonem S51, na zwykłym mixolu. Skusiłem się sprawdzić powierzchnię wewnętrzną cylindra po 17tyś.km, wyglądał jak nowy, żadnego progu ani rys na gładzi nie było 😉
      Teraz jeździ się na Castrolach, Motulach i innych Liqui Moly i chcielibyście remontować po 20k silnik chłodzony cieczą? Nieporozumienie…No chyba że autentyczny przebieg jest kilkakrotnie większy 😉

    • #58462
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      dodge napisał:

      Kobieta mówiła, że nie dawno był remont robiony.
      Własnie to grzanie cholerne..
      Właśnie wróciłem od mechanika i stwierdził, że cały układ jest chłodzony(bo jest gorący),przeczyścił styk, ale lampka dalej świeci..
      Do tego zauważyłem, że gdy lampka jest ostro czerwona, na postoju przy zgaszonym silniku leci dym i smierdzi z niego spalenizna,a do tego jeszcze zauważyłem, że nie odpala bez dodania gazu(odpala tylko z kopy).
      Co o tym sądzicie?

      Rozrusznik kręci i nie odpala ? Zajrzyj pod obudowę przekładni może coś się z bendixem dzieje. Jak chcesz sprawdzić czy termostat jest ok to na zimnym silniku go wyciągnij i wsadź do gotującej się wody i sprawdź czy bolec się wysuwa a jak wyciągniesz z wody i ostygnie to czy schowa się jeśli tak to termostat jest sprawny.

    • #58463
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Można lać do skutera borygo do chłodnic samochodowych ?

    • #58464
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Nic nie zakręci bo akumulator ma 6V i nie ma ładowania (pewnie reg. napięcia).
      A gdzie jest termostat za którym kablem od chłodnicy mam podążać ?

    • #58465
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      dodge napisał:

      Można lać do skutera borygo do chłodnic samochodowych ?

      Można lać borygo przeznaczone do aluminiowych chłodnic

    • #59203
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Jak myślicie grzanie się może zależeć od zużytego znacznie cylindra i tłoka bo ponoć są w fatalnym stanie.. ?
      Albo powie mi ktoś gdzie mam szukać tego termostatu ? Bo nie mogę normalnie jeździć skuterem.
      A co do rozrusznika akumulator już wymieniony.
      I jak naciskam starter to jest tylko takie pykanie, a czasem jak przytrzymam słychać jakby, się obracało coś sekundę tak cichutko, nie wiem jakby jakąś zębatką chwile kręcił i przestaje, ale to jest ciche..
      Co to może być ?

    • #59204
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

    • #59208
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Termostat jest w miejscu łączenia DOLNEGO węża z chłodnicy z blokiem silnika w plastikowym kruccu. Tak jest w samochodzie więc w skucie też podobnie. Pierwsze co to sprawdź dokąd idzie dolny wąż chłodnicy i w miejscu łączenia z silnikiem powinien być jakiś kruciec. Odkręć go i sprawdź tylko że przygotuj się na wyciek płynu gdy ściągniesz ten wąż.

    • #59223
      andrzej2310
      Uczestnik
      • Postów: 315

      Zaglądnij tu;
      http://www.speedfight.pl/viewtopic.php?f=2&t=11023&p=87894&hilit=odpowietrzanie+uk%C5%82adu+ch%C5%82odz%C4%85cego
      u Ciebie będzie podobnie, a co do rozrusznika masz pewnie padnięty przekażnik rozrusznika.

    • #59238
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612


      By dodge98 at 2012-05-12

      Muszę odkręcić część w czerwonym kółeczku żeby dostać się do termostatu ?
      Czy może obok świecy, tam gdzie jest podłączony kabel od czujnika ?

      A co do rozrusznika, to gdzie może być przekaźnik?

    • #59244
      andrzej2310
      Uczestnik
      • Postów: 315
    • #59245
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      dodge napisał:


      By dodge98 at 2012-05-12
      Muszę odkręcić część w czerwonym kółeczku żeby dostać się do termostatu ?
      Czy może obok świecy, tam gdzie jest podłączony kabel od czujnika ?
      A co do rozrusznika, to gdzie może być przekaźnik?

      Na to wygląda, że termostat znajduje się w zaznaczonym miejscu. W People przekaźnik miałem przykręcony do ramy w pobliżu cewki zapłonowej, szukaj czarnej kostki z doprowadzonymi do niej grubymi kablami.

    • #59248
      Kapuchon
      Użytkownik
      • Postów: 2 689

      Na 99,9% stawiam że jeśli odkręcisz ten czarny kruciec to znajdziesz w jego wnętrzu termostat. U mnie przekaźnik jest na wysokości gaźnika także przykręcony do ramy więc szukaj w tych okolicach.

    • #59269
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612


      By dodge98 at 2012-05-12

      To nie jest raczej termostat?
      Na nim jest napisane 130[stopni Celsjusza]

    • #59278
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      dodge napisał:


      By dodge98 at 2012-05-12
      To nie jest raczej termostat?
      Na nim jest napisane 130[stopni Celsjusza]

      To jest czujnik wentylatora chłodnicy 😉

    • #59279
      andrzej2310
      Uczestnik
      • Postów: 315
    • #59281
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      andrzej2310 napisał:

      To jest czujnik temperatury jak się nie mylę, termostat tak wygląda;
      http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-termostat-aprilia-suzuki-ditech-p-13634-1.html?sessID=b5ba58332b303922912c1971f73074fe

      Racja..nie zauważyłem wyjścia na jeden konektor. Czujnik wentylatora ma wyjście na dwa kabelki 😉

    • #59426
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Po odkręceniu kolanka w końcu (nie obyło się bez zdjęcia głowicy)
      Okazało się, że w środku nie ma termostatu..
      Ja już nie wiem co może być.
      Jakieś pomysły?

      By dodge98 at 2012-05-13

    • #61125
      dodge
      Użytkownik
      • Postów: 612

      Czy to możliwe, żeby grzał mi się przez straszny stan cylindra?
      Bo mam w strasznym stanie..
      Jeśli tak, to jaki polecacie mi, chcę żęby nie było to gó*no, ale też żeby nie było jakieś drogie.. Co polecacie?

Wyświetlanie 32 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button