Suzuki Katana AY50 Jak odpalić po zimie?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #295599 Reply
    NycerShot
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 3
    • Postów: 4

    Witam. Mam pytanie na które teoretycznie znam odpowiedź, jednakże wolę się dopytać by potem nie zrobić sobie „kuku”
    Czy do odpalenia skutera po zimie można użyć starter w spayu. Z mojego toku rozumowania wynika że nie bardzo, bo po zimie z silnika sparowała cała bęnzyna i olej nie jest rozprowadzony po cylindrze, zawsze po zimie muszę 15-20min kopać żeby paliwo doszło.

    Dajcie znać czy można odpalić skuter starterem w spayu po dłuższym postoju.

    #295603 Reply
    Adam Michał Łopuch
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 39
    • Postów: 41

    Prawdopodobnie nic sie nie stanie ale bezpieczniej zrobisz jak mu strzykawka dolejesz troche benzyny z olejem w cylinder i szybciej zlapie i nie bedziesz na sucho silnika mordowal

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #295604 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    ja po kompletnym spuszczeniu paliwa z całego układu i kilkutygodniowym postoju muszę kopnąć 4-5 razy i odpala – wiec 15-20 min kopania oznacza jakieś problemy z silnikiem lub gaźnikiem.
    A po zimowym postoju spokojnie możesz go odpalać i bez samostartu.

    #295627 Reply
    NycerShot
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 3
    • Postów: 4

    Wombat. U ciebie możliwe jest że odpala po 4-5 kopnięciach, u mnie kwestia jest taka że kranik podciśnieniowy musi się otworzyć.

    #295631 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    też mam kranik podciśniniowy

    #295715 Reply
    NycerShot
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 3
    • Postów: 4

    No cóż dodam tylko że moja katanka to 15 letni sprzęt. rok kupna 2001. Sensownie brzmi propozycja +Adam Michał odkręcić świece, strzykawką wstrzyknąć na tłok trochę paliwa i powinien zaskoczyć od kopa

    #295717 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    A dla mnie brzmi bezsensownie.
    Tak na logikę skoro boimy sie o niedosmarowany silnik startujący na zimno – to kapiąc paliwo z olejem do komory spalania posmarujemy (noooo prawie) ścianki komory spalania czyli przestrzeń nad pierścieniami. A cała reszta – podobno koszmarnie niedosmarowana – zostanie od razu wprowadzona na wysokie obroty (wolne w skuterze to 1500 rpm lub więcej). A co ze ściankami cylindra od strony skrzyni korbowej, co z łożyskami wału, łożyskiem igiełkowym w główce korobowodu?
    Od razu pierdut z kopa na 1500rpm?
    To przynajmniej wole to zrobić samostartem (który ma właściwości smarujące) przez obudowe filtra niż dłubać w świecy, naruszać gwint i odpalić go nawet bez namiastki smarowania.
    W końcu jeżeli mam ^zabijac silnik^ to przynajmniej wsadzę w to mniej roboty – bo efekt bedzie ten sam.
    Kapanie benzynką to jest dobre w 4T gdzie smarowanie jest olejem który jest z misce. W 2T gdzie smarowanie jest mieszankowe takie odpalanie jest bardziej ryzykowne.
    Natomiast nie po 4-5 tygodniach stania. Po takim postoju się normalnie odpala z kopa, rozrusznika, samostartu.. itd i nie wnika.

    #295719 Reply
    Jurczak Kamil
    Uczestnik
    • 5
    • Postów: 11
    • Postów: 16

    Zimnym powietrzem na minusie lub powyżej zera trudniej odpalić silnik. Jeśli użyjemy suszarki do włosów lub elektrycznej nagrzewnicy powietrza i ogrzejemy gaźnik oraz kolektor ssący od gaźnika to odpali. Można tymi urządzeniami ogrzewające powietrze przyłożyć do wlotu filtra i rozruszyć silnik. Można tak samo wykonać tą czynność w samochodach benzynowych,diesel i TDI.

    #295722 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    można tylko po co? samochody mają wtrysk a ogrzane powietrze z dolotu zassają w 1 obrót wału. Do tego życzę powodzenia w ogrzewaniu silnika suszarką do włosów.
    Urządzenia grzejące silniki spalinowe wstępnie to grzałki 220V w miskach olejowych (kraje skandynawskie i inne z koła podbiegunowego) albo systemy typu webasto – tylko webasto potrzebuje od kilkunastu do kilkudziesięciu minut żeby jako zagrzać silnik i spali na to od 0,5-1L paliwa.
    To jest 120-150kg żeliwa i płynów. Tego suszarką nie ogrzejesz.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Suzuki Katana AY50 Jak odpalić po zimie?
Twoje informacje:




Back to top button