Suzuki Katana AY50 Jak odpalić po zimie?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Suzuki Katana AY50 Jak odpalić po zimie?

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 4 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #295599

    NycerShot
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Witam. Mam pytanie na które teoretycznie znam odpowiedź, jednakże wolę się dopytać by potem nie zrobić sobie „kuku”
    Czy do odpalenia skutera po zimie można użyć starter w spayu. Z mojego toku rozumowania wynika że nie bardzo, bo po zimie z silnika sparowała cała bęnzyna i olej nie jest rozprowadzony po cylindrze, zawsze po zimie muszę 15-20min kopać żeby paliwo doszło.

    Dajcie znać czy można odpalić skuter starterem w spayu po dłuższym postoju.

    #295603

    Adam Michał Łopuch
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Prawdopodobnie nic sie nie stanie ale bezpieczniej zrobisz jak mu strzykawka dolejesz troche benzyny z olejem w cylinder i szybciej zlapie i nie bedziesz na sucho silnika mordowal

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #295604
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 867

    ja po kompletnym spuszczeniu paliwa z całego układu i kilkutygodniowym postoju muszę kopnąć 4-5 razy i odpala – wiec 15-20 min kopania oznacza jakieś problemy z silnikiem lub gaźnikiem.
    A po zimowym postoju spokojnie możesz go odpalać i bez samostartu.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #295627

    NycerShot
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Wombat. U ciebie możliwe jest że odpala po 4-5 kopnięciach, u mnie kwestia jest taka że kranik podciśnieniowy musi się otworzyć.

    #295631
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 867

    też mam kranik podciśniniowy

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #295715

    NycerShot
    Użytkownik
    • Postów: 4

    No cóż dodam tylko że moja katanka to 15 letni sprzęt. rok kupna 2001. Sensownie brzmi propozycja +Adam Michał odkręcić świece, strzykawką wstrzyknąć na tłok trochę paliwa i powinien zaskoczyć od kopa

    #295717
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 867

    A dla mnie brzmi bezsensownie.
    Tak na logikę skoro boimy sie o niedosmarowany silnik startujący na zimno – to kapiąc paliwo z olejem do komory spalania posmarujemy (noooo prawie) ścianki komory spalania czyli przestrzeń nad pierścieniami. A cała reszta – podobno koszmarnie niedosmarowana – zostanie od razu wprowadzona na wysokie obroty (wolne w skuterze to 1500 rpm lub więcej). A co ze ściankami cylindra od strony skrzyni korbowej, co z łożyskami wału, łożyskiem igiełkowym w główce korobowodu?
    Od razu pierdut z kopa na 1500rpm?
    To przynajmniej wole to zrobić samostartem (który ma właściwości smarujące) przez obudowe filtra niż dłubać w świecy, naruszać gwint i odpalić go nawet bez namiastki smarowania.
    W końcu jeżeli mam ^zabijac silnik^ to przynajmniej wsadzę w to mniej roboty – bo efekt bedzie ten sam.
    Kapanie benzynką to jest dobre w 4T gdzie smarowanie jest olejem który jest z misce. W 2T gdzie smarowanie jest mieszankowe takie odpalanie jest bardziej ryzykowne.
    Natomiast nie po 4-5 tygodniach stania. Po takim postoju się normalnie odpala z kopa, rozrusznika, samostartu.. itd i nie wnika.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #295719

    Jurczak Kamil
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Zimnym powietrzem na minusie lub powyżej zera trudniej odpalić silnik. Jeśli użyjemy suszarki do włosów lub elektrycznej nagrzewnicy powietrza i ogrzejemy gaźnik oraz kolektor ssący od gaźnika to odpali. Można tymi urządzeniami ogrzewające powietrze przyłożyć do wlotu filtra i rozruszyć silnik. Można tak samo wykonać tą czynność w samochodach benzynowych,diesel i TDI.

    Junrisis
    #295722
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 867

    można tylko po co? samochody mają wtrysk a ogrzane powietrze z dolotu zassają w 1 obrót wału. Do tego życzę powodzenia w ogrzewaniu silnika suszarką do włosów.
    Urządzenia grzejące silniki spalinowe wstępnie to grzałki 220V w miskach olejowych (kraje skandynawskie i inne z koła podbiegunowego) albo systemy typu webasto – tylko webasto potrzebuje od kilkunastu do kilkudziesięciu minut żeby jako zagrzać silnik i spali na to od 0,5-1L paliwa.
    To jest 120-150kg żeliwa i płynów. Tego suszarką nie ogrzejesz.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie