Suzuki Katana AY 70 ccm Malossi Sport gaśnie po wymianie tłoka Dlaczego?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #146491
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Witam , nabyłem jakis tydzien temu Suzuki katane z 2001r troszke podtuningowaną , 4 miesiące temu miała wymieniony zestaw malossi 70 , czyli cylinder , głowica , tłok . w dzien który nabyłem skuter mi zgasł podczas jazdy okazało sie ze stracił kompresje , wziołem sie za naprawe okazało sie ze jest dzióra w tłoku cylinder nienaruszony głowica tez . na tym tłoku było zrobione z 1000km nie wiecej nawet troszke mniej . mechanik powiedział mi ze to raczej od mocnej swiecy ” iskra jest bardzo mocna ” miałem kiedys skutera 4t i iskra w tym skuterku jest pare razy mocniejsza swieca NGK . no i zamówiłem włoski tłok meteor pod culindry malossi polini minerelli i inne , ładnie pasował , płaciłem 130zł . złozyłem wszystko w całosc i odpalił bezproblemowo . zagrzałem skuter i ruszyłem sie przejechac , przy duzych obrotach nagle zgasł tak jak by odcieło zapłon , odpaliłem od kopki za pierwszym razem odpalił . jade 40 nie gasnie a jak 60-70 skuter gasnie tak jak by odcinało zapłon . tłok raczej nie puchnie poniewaz bym go odrazu z kopa nie odpalił . co poradzicie sprawdzic ? moze za mało paliwa dostaje ? ale raczej by go muliło jak by mało paliwa dostawał a nie tak odrazu gasł ;/

    #146498
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    130 za Meteora? Przepłaciłeś trochę…

    Dysza była zmieniana? Powiększona dawka powietrza do obudowy filtra?

    REKLAMA

    Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

    Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

    Advertisement

    #146542
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    dysza 80 , filtr stożkowy wiec nie wiem czy podwójna dawka powietrza ;/

    #146543
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    dysza 80 , filtr stożkowy wiec nie wiem czy podwójna dawka powietrza ;/

    #146571
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Jaka dysza była oryginalnie? Regulacja 70 to nie taka prosta sprawa… Trzeba regulować też ilosć powietrza i patrzec na kolor świecy.

    #146615
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    nie wiem jaka była wczesniej dysza ale sprawdziłem teraz iskre na 3 swiecach i jednej mało uzywanej z kosiarki . na tej co jezdze kolor fioletowy , na swiecy z innego moto na której jezdziłem kiedys a teraz lezy tez kolor fioletowy , a na tej mało uzywanej kolor biały ? wypada zmienic swiece ?

    #146638
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Świecę wymienia się po jakimśtam przebiegu – po 10000 km przewaznie. Dla świętego spokoju możesz zmienić ale jak jest na tamtych iskra to może nic nie dać.

    #146642
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    iskra jest na kazdej swiecy ale na tych uzywanych jest fioletowa a powinna byc niebiesko biała , nie mam pojecia co moze byc nie tak jezdze tak do 50 i moge chulac tak nom stop , a jak wcisne manetke do konca rozpędzi sie i nagle tak jak by odcieło zapłon . moze dysza za mała i nie dostaje paliwa wystarczająco ?

    #146650
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Tak, raczej to ostatnie. Ten cylinder wymaga dużo większej ilości paliwa niż seryjny. Powietrza też może być za mało.

    #147311
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    nie wiem co jest grane ;./ do 60km szło normalnie jezdzic ;/ skuter stanoł i nie umiałem go juz odpalic kopałem chyba z tysiąc razy mysiałem go scholowac ;/ . kompresja jest ale jak nacicne na starter i wciskam w gół to tak jak by powietrze gdzies uciekało ;/ co moge jeszcze zrobic ? moze wał zle ustawiony albo zapłon ?

    #147337
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    A sprawdzałeś dokrecenie śrub mocujacych głowicę? Czy uszczelka pod głowica była używana kilka razy?

    #147350
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    nie uszczelke zrobiłem z takiego papieru +silikon wiec nie było opcji zeby kompresja gdzies zdupiała go kompresja była dobra , rozebrałem cylek i patrz jak tłok wygląda po 150 km ;/ http://www.skuterowo.com/forums/topic/cylinder-malossi-70-zdjecia-do-zmiany-prosze-o-opinie?replies=1#post-149266

    #147352
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    Skoro tak się dzieje to moduł do wymiany. Tez tak mialem. Po wymianie na 80cc

    #147358
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    tak ale on normalnie działał . tylko za bardzo dawałem mu w pizde i tłok sie przycierał i gasł . zobacz se wyzej podałem link jak cylek wygląda i tłok po 150km . no cylku zrobiłem koło 1tys a na tym nowym tłoku 150km tylko ;/

    #147389
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    A spróbuj jeszcze JEDNORAZOWO, dla próby dolac dodatkowo do zbiornika paliwa 70 – 100 ml oleju mieszankowego…

    #147411
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    próbowałem tak ;/ zrobiłem mieszanke paliwo z olejem wlałem pare ml do cylindra i nic z tego ;/ . zapodasz jakis zestaw głowica i cylinder z tłokiem ? jaki moge wsadzic ? zamówie cały zestaw i wsadze se to w niedziele bo jestem zawalony robotą od poniedziałku do soboty i nie mam czasu latac zeby szlif zrobic . narazie pojezdze na jakims wykłym a wolnym czasie zrobie szlif w tym mallosi . gaznik chyba tez zmienie ;/

    #147416
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Powiem tak – najprościej, najszybciej i najtaniej będzie gdy kupisz dyszę 90. Spróbuj tak, a jesli nie pomoże to będziemy myśleć dalej. Nie kombinuj jeszcze z nowym zestawem, bo domyślam się, że to nie jego wina tylko układu dostarczania paliwa. Zmień dyszę jak powiedziałm i zobacz.

    Zbyt mała dysza = zbyt uboga mieszanka. Masz filtr stożkowy więc powietrza jest naprawdę dużo. Trzeba więc dać dużo benzyny. Ja mam serię i dyszę 74. 80 to wcale nie jest dużo. Pamiętaj, że jeśli mieszanka jest zbyt uboga to temperatura spalania jest wyższa i zestaw się przegrzewa.

    Daj jeszcze zdjęcie świecy ale myślę, że problemem jest właśnie zbyt mała ilość paliwa w mieszance. A jak pisałeś – jeśli możeswz zmienić gaźnik to zrób to. Do tego też pewnie będzie potrzebny nawy króciec dolotowy z rurką gumowa i pewnie zawór membranowy.

    Możesz też dla świetego spokoju zmienić na cylinder 50 tylko trzeba będzie dokupić normalny, seryjny filtr powietrza z obudową i być może mniejszą dyszę…

    #147422
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    #147423
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    wychodzi na to ze mieszanka była uboga na ten tylinder 70 ;/i sie przycierał . nalałem mu pare ml paliwa nie odpalił za chu.. nawet nie mruknoł . jak odkręciłem cylek to paliwo było nawet pod wałem bo przedostało sie przez pierscienie .

    #147424
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    to nie bd wina dyszy bo zapalał na niej od strzała ale po ostatnim przytarciu juz go odpalic nie potrafie . i nawet jak by mieszanka była uboga to jak naleje troche paliwa do cylka to nie ma opcji zeby nie odpalił

    #147425
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    zdjęcia swiecy nie wrzuce bo zakupiłem nową i ją włozyłem i jest czysciutka . kruciec mam rozwiercony , zawór jest okej , płytki membranowe polini

    #147427
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Stary, że to Ci jeszcze jeździ? No niestety, trzeba kupić nowy zestaw… To, że zapalał to inna sprawa. Dysz główna jest odpowiedzialna za wysokie obroty, a nie za zapalanie. Jeśli chcesz dalej 70 ccm to kup do tego dyszę 90 – 95 (do pary z tym filtrem powietrza). Jesli chcesz 50 ccm to zostaw dyszę 80.

    Powiem tylko tyle => robiłem kolesiowi Yamahę Jog z włożonym zestawem 70 ccm bez zmiany dyszy. Zapalała normalnie ale na obroty się wkręcić nie chciała. Kupiłem mu dyszę odpowiednio większą i mówi, że teraz asfalt zrywa.

    Ważne może być też używanie stożkowego filtra powietrza. Jesli to jakiś zestaw „bezmarkowy” to jego regulacja moze być trudna. Ja z całym sercem polecam standardowy filtr powietrza z nawierconym otworem lub wyjętą rurką regulującą ilość dopływającego powietrza.

    #147438
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    no filtr zakładam teraz ten seryjny , to co miałem teraz załozone to malossi sport 70 . podejdzie mi ta głowica pod jakis normalny cylinder 70 za około 200zł ? bo widziałem na allegro zestawy są po 100pare złoty ale czy pojezdzi mi to do wiosny ? zrobiłbym szlif w tym malossi ale nie mam czasu , musze cos zamówic w necie i w niedziele poskładac . polecisz cos ?

    #147442
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546
    #147452
    Mirosław Grzegorz Pędziwiatr
    Użytkownik
    • Postów: 22

    ten cylinder mi nie podejdzie bo mój jest chłodzony powietrzem a tamten wyzej cieczą ;D

    #147515
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    http://sklep.motor-land.com.pl/p-15832-cylinder-cpi-keeway-47mm-z-glowica-tunning/ – tuningowy lub zwykły http://sklep.motor-land.com.pl/p-368-cylinder-zeliwny-power-force-yamaha-jog-3kj-40-mm-/

    plus głowica http://sklep.motor-land.com.pl/p-18906-glowica-2t-keeway-50cc-jog/ choc od 70 nie powinna sprawić jakichś problemów. Może mieć co najwyżej troszkę mniejszą kompresję (choć nie sądzę żeby było to bardzo zauważalne i uciażliwe).

    Trzeba się tylko upewnić, że te cylindry są identyczne. Power force to dobra, tajwańska firma i te kity są wsadzane fabrycznie w Kymco.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button