SUZUKI AY50. Stal kilka lat. Po odpaleniu brak mocy.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #48459 Reply
    krzysiekb0
    Użytkownik
    • 4
    • 9Postów:

    Witam wszystkich
    Kupilem dzisiaj skuter SUZUKI AY50. Sprzedawca mowi, ze skuter podobno stal trzy lata w garazu nie ruszany. Sprzedawca powiedzial ze skuter nie odpala. Kiedy go przyprowadzilem do domu i zaczalem ogladac okazalo sie ze fajka spadla ze swiecy (moze byla zdjeta). Po zalozeniu fajki skuter odpalil od razu. Wzialem go na probna jazde i okazalo sie ze nie jedzie szybciej niz 20km/h i przy tej szybkosci wydaje taki dzwiek jakby jechal 60km/h. Na biegu jalowym skuter pracuje pieknie. Co moze byc przyczyna takiego zachowania sie mojego skutera? Prosze o pomoc!
    Krzysiek

    #48460 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Zdejmij pokrywę przekładni, odpal skuterek i dodając gazu sprawdź czy przekładnia zmienia przełożenie. Przez 3 lata mogło się coś zapiec lub zastać i motorek pracuje na najniższym przełożeniu. Będziesz musiał rozebrać i wyczyścić ewentualnie wymienić zużyte elementy.

    #48463 Reply
    krzysiekb0
    Użytkownik
    • 4
    • 9Postów:

    Witam
    Dzieki za podpowiedz. A mozesz mi powiedziec jak to sprawdzic. Jestem laikiem w tych sprawach, ale wiem, ze jak dostane porade jak to zrobic to sobie z tym poradze 🙂
    Dziekuje
    Krzysiek

    #48466 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Ciężko mi to wytłumaczyć, mam biegówkę i nie bawiłem się z przekładnią. Najlepiej wpisz na You Tube np: skuter praca przekładni. Znajdź filmik z odpalonym motorkiem ze zdjetą osłoną i zobaczysz o co chodzi – patrz na lewe koło na którym jest pasek – pasek po dodaniu gazu powinien wychodzić coraz bardziej na zewnątrz (nazywa się to wariator). Co za tym idzie na prawym kole (tam jest sprzęgło) powinien się schodzić do środka. Jeżeli u Ciebie pasek nie będzie zmieniał położenia to znaczy że warto rozebrać i wyczyścić wszystko. Może przy okazji kup nowy pasek i wymień – nie wiadomo w jakim jest stanie po 3 latach stania.

    #48469 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    prawdopodobnie zardzewiały tuleje wariatora i korektora

    rozebrać, wypolerować jeśli tylko powierzchowny nalot i złożyć

    jest jeszcze możliwość że zablokowany (MOFA)

    #48665 Reply
    krzysiekb0
    Użytkownik
    • 4
    • 9Postów:

    Dzieki za odpowiedz. A gdzie sa i jak wygladaja te tuleje korektora? I mozesz mi powiedziec co to jest ten „zablokowany (MOFA)?

    Krzysiek

    #48678 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Mofa to blokada prędkości do 20km/h właśnie. Z jeśli mnie pamięć nie myli to w Niemczech jest takie ograniczenie.

    #48692 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    krzysiekb0 napisał:

    Dzieki za odpowiedz. A gdzie sa i jak wygladaja te tuleje korektora? I mozesz mi powiedziec co to jest ten „zablokowany (MOFA)?
    Krzysiek

    wariator jest na niej osadzony,
    w korektorze troszkę trudniejsza sprawa bo nie wszystkie są rozbieralne ale do ogarnięcia

    jedno i drugie trzeba odkręcić
    blokada standardowo> wariator

    najlepiej poszperaj na forach o suzuki katana, wiele razy wałkowane

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: SUZUKI AY50. Stal kilka lat. Po odpaleniu brak mocy.
Twoje informacje:




Back to top button