SUZUKI AY50. Stal kilka lat. Po odpaleniu brak mocy.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis SUZUKI AY50. Stal kilka lat. Po odpaleniu brak mocy.

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe barteklodz barteklodz 8 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #48459 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe krzysiekb0
    krzysiekb0
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam wszystkich
    Kupilem dzisiaj skuter SUZUKI AY50. Sprzedawca mowi, ze skuter podobno stal trzy lata w garazu nie ruszany. Sprzedawca powiedzial ze skuter nie odpala. Kiedy go przyprowadzilem do domu i zaczalem ogladac okazalo sie ze fajka spadla ze swiecy (moze byla zdjeta). Po zalozeniu fajki skuter odpalil od razu. Wzialem go na probna jazde i okazalo sie ze nie jedzie szybciej niz 20km/h i przy tej szybkosci wydaje taki dzwiek jakby jechal 60km/h. Na biegu jalowym skuter pracuje pieknie. Co moze byc przyczyna takiego zachowania sie mojego skutera? Prosze o pomoc!
    Krzysiek

    #48460 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Zdejmij pokrywę przekładni, odpal skuterek i dodając gazu sprawdź czy przekładnia zmienia przełożenie. Przez 3 lata mogło się coś zapiec lub zastać i motorek pracuje na najniższym przełożeniu. Będziesz musiał rozebrać i wyczyścić ewentualnie wymienić zużyte elementy.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #48463 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe krzysiekb0
    krzysiekb0
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam
    Dzieki za podpowiedz. A mozesz mi powiedziec jak to sprawdzic. Jestem laikiem w tych sprawach, ale wiem, ze jak dostane porade jak to zrobic to sobie z tym poradze 🙂
    Dziekuje
    Krzysiek

    #48466 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Ciężko mi to wytłumaczyć, mam biegówkę i nie bawiłem się z przekładnią. Najlepiej wpisz na You Tube np: skuter praca przekładni. Znajdź filmik z odpalonym motorkiem ze zdjetą osłoną i zobaczysz o co chodzi – patrz na lewe koło na którym jest pasek – pasek po dodaniu gazu powinien wychodzić coraz bardziej na zewnątrz (nazywa się to wariator). Co za tym idzie na prawym kole (tam jest sprzęgło) powinien się schodzić do środka. Jeżeli u Ciebie pasek nie będzie zmieniał położenia to znaczy że warto rozebrać i wyczyścić wszystko. Może przy okazji kup nowy pasek i wymień – nie wiadomo w jakim jest stanie po 3 latach stania.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #48469 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    prawdopodobnie zardzewiały tuleje wariatora i korektora

    rozebrać, wypolerować jeśli tylko powierzchowny nalot i złożyć

    jest jeszcze możliwość że zablokowany (MOFA)

    Kymco B&W 170
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #48665 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe krzysiekb0
    krzysiekb0
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Dzieki za odpowiedz. A gdzie sa i jak wygladaja te tuleje korektora? I mozesz mi powiedziec co to jest ten „zablokowany (MOFA)?

    Krzysiek

    #48678 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Mofa to blokada prędkości do 20km/h właśnie. Z jeśli mnie pamięć nie myli to w Niemczech jest takie ograniczenie.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #48692 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    krzysiekb0 napisał:

    Dzieki za odpowiedz. A gdzie sa i jak wygladaja te tuleje korektora? I mozesz mi powiedziec co to jest ten „zablokowany (MOFA)?
    Krzysiek

    wariator jest na niej osadzony,
    w korektorze troszkę trudniejsza sprawa bo nie wszystkie są rozbieralne ale do ogarnięcia

    jedno i drugie trzeba odkręcić
    blokada standardowo> wariator

    najlepiej poszperaj na forach o suzuki katana, wiele razy wałkowane

    Kymco B&W 170
Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
Odpowiedz do: SUZUKI AY50. Stal kilka lat. Po odpaleniu brak mocy.
Informacje o Tobie: