Suchy bagnet w Chińskim skuterze 250cm

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Suchy bagnet w Chińskim skuterze 250cm

Ten temat zawiera 72 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez  Kamil Połetek 2 tygodnie temu.

Oglądasz 3 posty - 71 przez 73 (z 73 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #671333
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Spróbuj wyregulować wolne obroty w takim razie.
    Postaw na centralnej stopce, odpal, pozwól się silnikowi rozgrzać. Otwórz kuferek pod siedzeniem żeby mieć dostęp do gaźnika. Weź śrubokręt i od góry gaźnika przy przepustnicy gdzie biegnie linka od manetki dokręć śrubkę. Usłyszysz, że obroty wzrastają. Musisz ustawić tak, żeby nie kręcił kołem ale też nigdy nie zgasł przy hamowaniu od 100km/h do 0km/h ani na światłach. Ustaw nawet 2500 obrotów jak trzeba i wtedy sprawdź czy to pomoże. Jeśli jeszcze za mało to podkręć wolne obroty jeszcze bardziej.
    Tak naprawdę zmieniasz przepływ przez dyszę wolnych obrotów, która przy hamowaniu przejmuje zadanie od dyszy głównej (znacznie większej) co przy mocnym i szybkim hamowaniu może się kończyć zdławieniem silnika. Więc jak zwiększysz przepływ przez tą drugą dyszę (wolnych obrotów) to zapobiegniesz zupełnie lub ograniczysz w dużym stopniu takie sytuacje.
    Nie wzrośnie Ci spalanie jakoś bardzo ani obciążenie silnika więc nie ma się co martwić, w niektórych przekładniach ludzie mają wolne obroty nawet i na 3000 ustawione, bo wariator otwiera się przy 4000 na przykład.

    Na pewno musisz kontrolować ilość oleju bo coś jest nie tak.
    Jeśli korek spustowy już Ci działa prawidłowo to zawsze możesz go odkręcić, zlać cały olej, odstawić skuter na noc a na drugi dzień jeszcze go poprzechylać i pobujać żeby wyleciało wszystko co może. Jeśli masz wkręcany filtr oleju w puszce to najlepiej też wymienić taki filtr, jeśli siateczkowy przy korku spustowym to tylko go obmyć, zakręcić korek i tyle. A później zalać jakiś porządny olej, polecam 10W40 Motul 5100 Ester. Nie jest tani ale to dobry olej, do skuterka to wręcz znakomity. Zalać należy ponad połowę bagnetu na zimnym silniku. Odczekać jakiś czas i sprawdzić jeszcze raz czy jest tyle ile trzeba, ewentualnie dolać do 3/4 bagnetu. To zapewni jakiś margines jeśli olej się rozcieńcza benzyną przez nieszczelne pierścienie tłokowe. Wtedy po jakimś czasie jeżdżenia powiedźmy 100km objętość oleju powinna być większa. Jeśli to nie to, a olej jest przepalany lub gdzieś ucieka przez nieszczelności no to będzie go mniej.

    Jak byś mógł to weź zrób zdjęcia bagnetu z olejem na zimno przed odpaleniem i godzinę po odstawieniu skutera po jeździe.

    #671443

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Felek korek spustowy był i jest ok. Okazało się, że mechanik guzik się znał i nie potrafił odkręcić korka a ja jak to nowiciujsz nie wiedziałem, że odkręca się go w drugą stronę. Po ostatnim serwisie mechanik sprawdzał korek i jest ok odkręca się normalnie. Jeszcze tak myśle, że może mechanik przy sprawdzaniu odkręcił go całkiem i troche oleju uciekło? Jest taka ewentualność. Ciśnienie oleju jest ok, ale ile wynosi tego niestety nie wiem. Podobnie z kompresją. Co do regulowania gaźnika to owszem mechanik go regulował nawet ustawił wyższe obroty powyżej 2 tysięcy więc na postoju skuter sam jechał a mimo to przy hamowaniu gasł. Przy niższych obrotach jest to samo :/. To teraz główny gwódź programu, dwa dni temu zakupiłem nowy moduł zapłonowy od kłada bashana 250cm i podłączyłem okazało się, że przy odpalaniu skutera nowy moduł wybuchł :/. Zakupiłem więc inny większy moduł, ale odłączając oryginalny stary moduł nie przekręciłem kluczyka na 0 i wyjąłem moduł na zgaszonym skuterze i kluczyku przekręconym na zapłon. Po podłączeniu nowego modułu całkowity trup nie działały światła nie było zasilania. Powrót do oryginalnego modułu nie pomógł ponieważ na nim skuter również nie ma zasilania. Zastanawiam się czy padł jakiś bezpiecznik czy może regulator zdechł. Ewidentnie jest jakiś spory problem z elektryką przez, który skuter fixuje.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Zimowy przegląd w ASO Honda do 25% taniej

    Nie czekaj w kolejce na serwis wiosną. Skorzystaj z zimowego przeglądu w ASO Honda i zyskaj do 25% na olej, części i serwis.W akcji biorą udział wszystkie autoryzowane stacje obsługi Honda. Umów się na wizytę u lokalnego dealera pomiędzy 14 października, a 21 grudnia 2019.
    #671711

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Panowie ile może kosztować wymiana dwóch bezpieczników i naprawa wiązki? Elektryk naprawił to ale krzyknął 350zł :/, bo trzeba było boczek zdjąć. Zastanawiam się czy to nie gruba przesada. Biorąc przy okazji pod uwagę, że odpalił go na cetralnej stopce i przegazował (bo za pierwszym razem zgasł) czym przypalił oponę tylną. Zastanawiam się czy taki manewr poza oponą nie uszkadza też paska albo sprzęgła. Nie mówiąc już o tym, że odpalenie przegazowanie i zgaszenie raczej zdrowe dla silnika nie jest.

Oglądasz 3 posty - 71 przez 73 (z 73 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie