Suchy bagnet w Chińskim skuterze 250cm

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Suchy bagnet w Chińskim skuterze 250cm

Ten temat zawiera 61 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Master Master 1 tygodni, 1 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 41 przez 50 (z 62 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #668067

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Mechanika to ja musze zmienić skoro nie wie takich rzeczy :/ dam znać po wymianie czy jeździ czy nie.

    #669249

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    ZOW korka nie dało rady zruszyć na zimnym silniku. Olej wyciągnięty przez wlew przy pomocy kompresora. Niestety korek nie drgnął na zimnym więc nie było sensu go rozgrzewać do odkręcenia. Przy okazji okazało się że część oleju wylądowała w filtrze powietrza. Pozostała część być może wylądowała gdzieś w odmie. Póki co filtr wyczyszczony, olej świeży i nowa świeca. Zobaczymy jak to będzie jeździło i co z olejem. Martwi mnie natomiast ten korek. Jakby nie patrzeć trzeba będzie go odkręcić. Teraz jakoś się udało ale przy kolejnej wymianie trzeba będzie ten korek odkręcić. Pytanie jak? Skoro nie da się go ruszyć ani standardowo ani na przedłużce :/

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #669486

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Olej wymieniony. Skuter jeździ. Świeca też nowa. Z początku gaźnik nie trzymał obrotów i gasł przy hamowaniu i na wolnych. Teraz się uspokoiło silnik pracuje równo na wolnych obrotach czasem troszke fixuje. Martwi mnie natomiast metaliczny dźwięk dobiegający gdzieś ze skutera przy przyspieszaniu. Ogólnie zlewki było jakieś 700ml z 1200ml wlanych na świeżo. Część oleju znalazła się w filtrze powietrza. Kolejne troche jak zakładam wylądowało w gaźniku. Teraz po jeździe oleju nie ubywa. Także spalenia jakiegoś wielkiego nie było. Pytanie czy metaliczny dźwięk pracy silnika przy przyspieszaniu może być objawem przytarcia?

    #669499
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 222

    1200ml to nie jest za dużo?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #669500

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    W książce piszą, że powinno się wlać 1 litr, ale na misce olejowej podane jest 1200. Mechanik stwierdził, że powinno się wlać 1200cm, bo na misce podana jest jej pojemność. Dziwi mnie tylko to dzwonienie w czasie jazdy.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 6 dni temu przez  Kamil Połetek.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 6 dni temu przez  Kamil Połetek.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #669502
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 222

    a co ci pokazuje wskażnik/baget jak masz 1200 zalane?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #669503

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Cały bagnet kończy sie na max. Zaraz po jeździe na ciepłym pokazuje pół bagnetu, ale po ostygnięciu znów jest full. Czyli w normie. W aucie mam troszke poniżej full i tak pozostaje od wymiany do wymiany :)W zasadzie w tym skuterze jest tam zalane z 1240 bym powiedział bo z litrowej butelki zostało ponad 700ml jakieś 760-780ml na oko.Po wlaniu litra pokazywał minimum na bagnecie.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 6 dni temu przez  Kamil Połetek.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 6 dni temu przez  Kamil Połetek.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 6 dni temu przez  Kamil Połetek.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 6 dni temu przez  Kamil Połetek.
    #669530

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Dziwna kwestia. Sprawdziłem teraz olej na całkowicie zimnym silniku. Stał na nodze centralnej i pokazał 3/4 bagnetu. Jeśli jak twierdzi mechanik był full po zalaniu to znaczy że na 20km spalił 1/4 bagnetu. Ja jak sprawdzałem wcześniej też niby był full bagnet ale może źle sprawdziłem. Przyjme wiec że jest te 3/4 i sprawdze po następnej jeździe jak będzie. Dziwi mnie też ten metaliczny dźwięk w czasie przyspieszania. Czyżby coś puściło od zbyt dużej ilości wlanego oleju? Przy pierwszej jeździe skuter pracował głośniej ale nie było metalicznego dźwięku pracy silnika przy przyspieszaniu. Przy drugiej jeździe silnik zachowywał się lepiej ale wystąpił ten wspomniany dźwięk metaliczny. Czyżby mechanik zalał zbyt dużo oleju i rozwaliło uszczelke jakąś albo pierścień? Chociaż pod skuterem sucho a rozwalenie pierścienia od czegoś takiego wydaje mi się nieprawdopodobne.

    #669620
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Całe te Twoje perypetie z tym skuterem to niezły kabaret.
    Ogarnięty mechanik amator by Ci to zrobił w dwa-trzy dni + ewentualne dosłanie części. Jeszcze by zdiagnozował i zmierzył ciśnienie w cylindrze/cylindrach. Zmień mechanika bo ten mało wie i tylko tracisz czas.

    Korek od zlewania oleju też mi się kiedyś zapiekł, spróbowałem kluczem, nie dało rady bo łeb był już starty i nie łapał bitów, no to go odkręciłem czymś podobnym do przebijaka. Ustawiasz pod kątem i walisz młotkiem aż się korek przesunie po gwincie. Dalej idzie już bez trudu, trzeba tylko uważać by nie uderzyć w karter bo wtedy kaput. Ewentualnie można przeciąć łeb korka szlifierką (ostrożnie) albo pilnikiem wyżłobić otwór na tyle duży by coś tam wsadzić i kręcić. Oczywiście po tym korek spustowy do wymiany ale obecny i tak się już do tego kwalifikuje.
    Musisz to odblokować bo zlewanie oleju od dupy strony to jakiś karkołomny cyrk garażowego Janusza.

    Jak wycieka skądś olej to musisz zdiagnozować skąd dokładnie. Może wyciekać spomiędzy karteru, może wyciekać spod pokrywy zaworów, może wyciekać spod simmeringa wału, a może wydostawać się w teorii przez gaźnik nawet do filtra powietrza ale w tym wypadku to cylinder z tłokiem musiałyby być w tak tragicznym stanie, że ten skuter ani by nie palił ani tym bardziej nie jeździł.

    #669650
    Zdjęcie profilowe Master
    Master
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Felek niestety masz całkowitą rację :(. Warszawa niby duże miasto a znaleźć tu ogarniętego mechanika graniczy z cudem :/. Obecnie skuter jeździ, ale w czasie przyspieszania słychać metaliczny dźwięk jakby się luźna blaszka obijała. Z tego co sam zdążyłem wyczytać to zasługa zapieczonych pierścieni w cylindrze :/ Jako, że to nietypowy chiński skuter zastanawiam się co teraz z tym zrobić i gdzie tu dostać cylinder nowy do takiego wynalazku :/. Korek myśle, że ogarne przy zabawie z pierścieniami. Teraz pozostaje mi znaleźć ogarniętego mechanika i potestować jeszcze zachowanie samego skutera.
    Btw piszę z nowego konta, bo na stare nie mogę się zalogować 🙁
    Ps. Wycieku nigdzie nie widać. Wnioskuje, że albo go spala, albo nie wiem gdzie mogło go wciągnąć :/

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe Master Master.
    Master
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe Master Master.
Oglądasz 10 postów - 41 przez 50 (z 62 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie