Stuki na wolnych obrotach

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #122508
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Od pewnego czasu z okolicy przekładni chinol mój TYLKO NA WOLNYCH OBROTACH wydaje stuki <Stuk stuk stuk stuk> raz ciszej, raz głośniej, innym razem w ogóle. Jak zacznie wydawać i przechyle dość mocno go w prawą stronę to po chwili przestaje stukać. Osiągi pozostały bez zmian. Przebieg 2400 km. Nie wiem czy przejmować się tym, czy „ten typ tak ma” i jest to coś w stylu złych okładzin, które się wyrobią czy coś takiego.

    #122564
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Może jakieś gumki na łączeniu silnika i ramy się wyrobiły? A może coś ociera zwyczajnie?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #122613
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Znalazłem film na youtube, który idealnie oddaje odgłosy wydobywane z przekładni
    http://www.youtube.com/watch?v=kDYFvR9arGw
    Aż tak bardzo to mi to nie przeszkadza, tylko obawiam się, że za parę km coś poważnego się stanie, i będę sobie pluł w gębę, że mogłem to wcześniej wychwycić. To chyba z wariatora się wydobywa?

    #122620
    pEuGeOcIK
    Użytkownik
    • Postów: 264

    wez sciagnij wariata i rolki oblukaj to ich wina

    #122623
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    nie posiadam blokady wariatora ani pneumatyka, więc ciężko będzie :/

    #122626
    pEuGeOcIK
    Użytkownik
    • Postów: 264

    ej na youtube jest pelno poradnikow jak odkrecic wariata dasz rade

    #122627
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    jutro coś postaram coś zdziałać, i napisze.

    #122629
    pEuGeOcIK
    Użytkownik
    • Postów: 264

    no hehe

    #122631
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 102

    Podpowiem Ci jak wariator zdjąć.
    Klucz płaski 10. Wkręcasz jedną śrubę z obudowy napędu na dole najbliżej samego wariatora, jeden koniec klucza opierasz o wkręconą śrubę, drugi koniec o ząbki talerza. I już masz blokadę.
    Potem klucz 17 i do dzieła.

    #122714
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    maxell napisał:

    Podpowiem Ci jak wariator zdjąć.
    Klucz płaski 10. Wkręcasz jedną śrubę z obudowy napędu na dole najbliżej samego wariatora, jeden koniec klucza opierasz o wkręconą śrubę, drugi koniec o ząbki talerza. I już masz blokadę.
    Potem klucz 17 i do dzieła.


    Jeszcze jakieś pomysły jak ten wariator odkręcić?

    #122718
    Padalec
    Uczestnik
    • Postów: 887

    :-))))
    DOBRE.

    #122719
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    Masz pasek napędowy do wymiany. U mnie było tak samo. Po kilku dniach pasek mi się zerwał.

    #122721
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Właśnie mój ostatni pomysł z wykorzystaniem lewarka samochodowego też się nie udał. Zablokowałem wariator, włożyłem długi klucz do kół samochodowych 17, pod długi klucz podłożyłem lewarek. Efekt? Lewarek podniósł skuter, i gdyby nie szybkie złapanie to skuter by się wywrócił.

    #122723
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Oblukałem pasek napędowy – Obdarty w jednym miejscu. Długo to on nie wytrzyma. I jak te dziadostwo odkręcić bez blokady wariatora z allegro? A jaką mam pewność, że tej blokady nie wygnie?

    #122724
    Padalec
    Uczestnik
    • Postów: 887

    https://www.youtube.com/watch?v=yBZ3BM_p7uM
    – albo zrobisz sobie takie coś albo wizyta w najbliższym warsztacie z kluczem pneumatycznym.
    Można kupić na aledrogo inne takie blokady.

    #122727
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    W serwisie zagwizdają sobie za takie coś kilkadziesiąt złotych…



    Zrobię jeszcze na tym pasku z 1 tys. km? Czy to już tylko do wymiany się nadaje?

    #122729
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    To jest kwestia czasu i się zerwie. Nie ryzykuj. U mnie po wymianie paska stuki ustanęły.

    #122733
    Padalec
    Uczestnik
    • Postów: 887

    Nie żyduj kup nowy ! Bo stanie Ci za np.100 km i będziesz pchał i pchał i przeklinał swój los.

    #122758
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    No dobra pasek kupuje a później jak już podjadę do jakiegoś wulkanizatora, który machnie pneumatykiem. Jakiej firmy kupić pasek aby mi starczył na min. 10 000 km? Rolki też zmienić? Jest jakaś reguła na zmianę rolek – co ile km?

    #122760
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    Pasek zmieniaj. Tylko u mnie po zmianie paska skuter jechał tylko 50kmh. Więcej jechać nie chciał. Przed wymianą paska leciał 65kmh. Pasek oryginalny zamówiony po numerach. I nie wiem co jest przyczyną…

    #122762
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 102

    Na pewno nie kupuj paska kevlarowego.
    Dobre paski to DAYCO, GATES.
    Rolki zmień jak już zaczęły się kwadratowe robić, inaczej nie ma potrzeby.
    A z tym kluczem to…musisz mieć nieźle zapieczoną śrubę, u mnie bez problemu odkręciłem.
    Jak potem przykręcisz pneumatykiem to będziesz miał znowu problem.
    Przykręć moją metodą a już nigdy nie będziesz miał problemów z wario.

    #122765
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    A co może być przyczyną że po wymianie paska skuter jedzie 50kmh. Pasek jak założony w dobrą stronę. 7.000km przejechałem na pasku

    #122783
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Może po prostu silnik ma za mało mocy żeby pasek wszedł wyżej. Może jest minimalnie szerszy i dlatego…

    #122786
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    Pasek jest oryginalny, Zamówiony po numerach. Przyśpieszenie ma lepsze, Lecz vmax tylko 50kmh. przejechałem 300km na nim i dalej to samo ;/

    #122791
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    |U mnie kum,pel nie dał jednej podkładki pod wariator przy zmianie paska. Vmax 45 km/h i po 100 km cała przekładnia spalona. Na pewno wszystko dobrze złożyłeś?

    U mnie jest patent – wykręcam świecę, ustawiam tłok w dolnym punkcie i przez otwór świecy wkładam gruby sznurek. Oczywiście koniec wystaje żebym mógł go wyjąć. Potem 15 i delikatnie odkręcam nakrętkę wariatora. Tyle, że u mnie jest 2T. W 4T tak nie radzę robić. I wadą odkręcania w ten sposób jest to, że ryzykuje się palnięciem łożyska igiełkowego.

    #122969
    Padalec
    Uczestnik
    • Postów: 887

    http://skuterypolnoc.ubf.pl/readarticle.php?article_id=12
    – Młody tu jest parę sposobów na blokowanie wariata.
    Masz w domu może szlifierkę kątową ? Zwaną gumówką. ???

    #122971
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Hoho, dobrze, że na takim pasku do Jeruzala żeś nie jechał. Zmieniaj go czym prędzej bo jego dni są policzone, a jak strzeli to w najmniej oczekiwanym momencie. Dziś jak byłem w robocie gość przyprowadził skuter, właśnie mu pasek strzelił a jechał do pracy.

    #123018
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    pasek który wytrzymuje ponad 10 000 km nazywa się : Dongil Super Star teraz mam Gates Power link jak narazie wytrzymał 2000km i jest ok. nie czekaj aż pasek pęknie ja już popełniłem ten błąd, w sprzęgle przeciwtależe się lekko wygięły ręce poharatałem jak pociągnąłem strzępy starego paska 😀 i w ogóle. Też nie mogłem odkręcić wariatora jak u ciebie, masz słabe klucze, jedynie mały z czarnej stali klucz 10-13 produkcji vw się nie wygina 😛 reszta wymięka. mi pękł na trasie i akurat nie miałem tego klucza przy sobie , więc zostawiłem skuter na 2 dni na prywatnej posesji później przyjechaliśmy z kolegami naprawiać mój skuter , wał i wariator był zardzewiały(kiedyś miałem zanurzony skuter w wodzie) odkręciliśmy go po mojemu czyli tak : klucz 10 ten miękki xD, następnie mała żabka zamocowana na głuwnej śrubie od silnika do wariatora(nie mam nakrętki od śruby silnika) dodatkowo wielki pręt. na skuterze siedział koleżka i go trzymał. po godzinie się rozprawiliśmy , ale mój przypadek był szczególny kiedyś łatwo mogłem odkręcać , popsikaj wd 40 może pomóc i duuużo siły potrzeba

    #123021
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Dzisiaj miałem taką akcje na trasie siekierkowskiej, że wkręcił się na max obroty, a prędkość jedynie 55km/h. Bardzo słabe zrobiło się przyśpieszenie, oraz jak już zjeżdżałem z trasy na wał to słyszałem jak coś mi obciera w przekładni. Modliłem się abym jakoś dojechał do domu, i dojechałem bo jak by mi to pękło na moście siekierkowskim to co miałbym zrobić? Pchać go? Postawić? Na poboczu? – Na jakim poboczu!?
    Kurdę coś mi się wydaje, że jutro pojadę „żabousem” do szkoły, bo aż strach wyjechać na tym pasku.

    Niestety nie mam wyspecjalizowanego warsztatu, i raczej, a na pewno nie odkręcę tego wariatora. Jak myślicie, ile weźmie mechanik w warsztacie samochodowym, za odkręcenie tejże śrubki pneumatykiem, i ponowne jej przykręcenie. Chyba, że ma ktoś pożyczyć w Warszawie klucz pneumatyczny z nasadką 17? 🙂

    #123065
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Twój jest leciutki więc bez problemu dopchniesz:-D Ja swojego pchałem 2×15 km, a to jest 120 kg.

    Żartuję oczywiście. Nie jeździj nim na razie. Co do mechanika to nie wiem ale z kilkadziesiąt złotych pewnie. U mnie jest inny problem. Nie mogę odkręcić śrub mocujących pokrywę przekładni. Są jak z masła. Objechały się i żadnym z moich narzędzi nie mogę ich ruszyć. A pasek ma już z 9000 km i przydałoby się do niego zajrzeć. Ty też uważaj, bo nie sądzę, żeby Twoje chińskie śruby były dużo lepsze od moich chińskich śrub z gównolitu. Najlepiej wymień je na takie same lepszej jakości. Wszystkie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button