Stuki na wolnych obrotach

Od pewnego czasu z okolicy przekładni chinol mój TYLKO NA WOLNYCH OBROTACH wydaje stuki <Stuk stuk stuk stuk> raz ciszej, raz głośniej, innym razem w ogóle. Jak zacznie wydawać i przechyle dość mocno go w prawą stronę to po chwili przestaje stukać. Osiągi pozostały bez zmian. Przebieg 2400 km. Nie wiem czy przejmować się tym, czy "ten typ tak ma" i jest to coś w stylu złych okładzin, które się wyrobią czy coś takiego.

Może jakieś gumki na łączeniu silnika i ramy się wyrobiły? A może coś ociera zwyczajnie?

Znalazłem film na youtube, który idealnie oddaje odgłosy wydobywane z przekładni
http://www.youtube.com/watch?v=kDYFvR9arGw
Aż tak bardzo to mi to nie przeszkadza, tylko obawiam się, że za parę km coś poważnego się stanie, i będę sobie pluł w gębę, że mogłem to wcześniej wychwycić. To chyba z wariatora się wydobywa?

wez sciagnij wariata i rolki oblukaj to ich wina

nie posiadam blokady wariatora ani pneumatyka, więc ciężko będzie :/

ej na youtube jest pelno poradnikow jak odkrecic wariata dasz rade

jutro coś postaram coś zdziałać, i napisze.

no hehe

Podpowiem Ci jak wariator zdjąć.
Klucz płaski 10. Wkręcasz jedną śrubę z obudowy napędu na dole najbliżej samego wariatora, jeden koniec klucza opierasz o wkręconą śrubę, drugi koniec o ząbki talerza. I już masz blokadę.
Potem klucz 17 i do dzieła.

maxell napisał:

Podpowiem Ci jak wariator zdjąć.
Klucz płaski 10. Wkręcasz jedną śrubę z obudowy napędu na dole najbliżej samego wariatora, jeden koniec klucza opierasz o wkręconą śrubę, drugi koniec o ząbki talerza. I już masz blokadę.
Potem klucz 17 i do dzieła.


Jeszcze jakieś pomysły jak ten wariator odkręcić?

:-))))
DOBRE.

Masz pasek napędowy do wymiany. U mnie było tak samo. Po kilku dniach pasek mi się zerwał.

Właśnie mój ostatni pomysł z wykorzystaniem lewarka samochodowego też się nie udał. Zablokowałem wariator, włożyłem długi klucz do kół samochodowych 17, pod długi klucz podłożyłem lewarek. Efekt? Lewarek podniósł skuter, i gdyby nie szybkie złapanie to skuter by się wywrócił.

Oblukałem pasek napędowy - Obdarty w jednym miejscu. Długo to on nie wytrzyma. I jak te dziadostwo odkręcić bez blokady wariatora z allegro? A jaką mam pewność, że tej blokady nie wygnie?

https://www.youtube.com/watch?v=yBZ3BM_p7uM
- albo zrobisz sobie takie coś albo wizyta w najbliższym warsztacie z kluczem pneumatycznym.
Można kupić na aledrogo inne takie blokady.

W serwisie zagwizdają sobie za takie coś kilkadziesiąt złotych...



Zrobię jeszcze na tym pasku z 1 tys. km? Czy to już tylko do wymiany się nadaje?

To jest kwestia czasu i się zerwie. Nie ryzykuj. U mnie po wymianie paska stuki ustanęły.

Nie żyduj kup nowy ! Bo stanie Ci za np.100 km i będziesz pchał i pchał i przeklinał swój los.

No dobra pasek kupuje a później jak już podjadę do jakiegoś wulkanizatora, który machnie pneumatykiem. Jakiej firmy kupić pasek aby mi starczył na min. 10 000 km? Rolki też zmienić? Jest jakaś reguła na zmianę rolek - co ile km?

Pasek zmieniaj. Tylko u mnie po zmianie paska skuter jechał tylko 50kmh. Więcej jechać nie chciał. Przed wymianą paska leciał 65kmh. Pasek oryginalny zamówiony po numerach. I nie wiem co jest przyczyną...