Stukanie z okolic wariatora na wolnych obrotach.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #41913 Reply
    AnS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 144
    • Postów: 147

    Nie wiem czy jest się czym przejmować, czy jest to może normalne. Ostatnio regulowałem gaźnik i od jakiegoś czasu mam na wolnych obrotach takie stukanie jak jakiś stary dizel z poprzedniej epoki. Obejrzyjcie filmik i powiedzcie co myślicie na ten temat. http://www.youtube.com/watch?v=xylybsL20T8 Jest to silnik 139QMB ze skutera Toros F16

    #41923 Reply
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 2 152
    • Postów: 2 166

    sprawdz pod osłona przekładni czy nie masz czegos uszkodzonego. Proponuje tez sprawdzic ustawienie zaworów

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #41934 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    wariator, bendix

    zaworki sprawdzone ?
    napinacz łańcuszka jeszcze ma co regulować ?

    #41959 Reply
    AnS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 144
    • Postów: 147

    Nic jeszcze nie sprawdzałem bo nie umiem niestety. Do regulacji zaworów potrzebny by mi był szczelinomierz, a i tak nie wiem czy jak bym rozebrał, to i z powrotem złożył. Ile może kosztować taka regulacja i sprawdzenie co mu jest ? Dodam, iż od nowości nie było nic ruszane poza gaźnikiem, który chyba i tak rozregulowałem teraz 🙂

    #41969 Reply
    AnS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 144
    • Postów: 147

    Jest jakis inny sposob by sprawdzic/odpowiednio ustawic zawory nie majac szczelinomierza ? Moze dalo by sie cos wykorzystac ?

    #41975 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Nie da się sprawdzić luzu zaworów bez szczelinomierza. To groszowy wydatek. Jeśli nie masz jakiegoś doświadczenia w dziedzinie samodzielnych napraw pojazdów silnikowych nie polecam samodzielnej regulacji zaworów.

    #41976 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Szczelinomierz to bardzo przydatny przyrząd więc przyda się nie tylko do ustawiania luzu zaworowego ale także np. odstępu między elektrodami na świecy, w starszych motorowerach (np. jawka) do ustawiania zapłonu.

    #41992 Reply
    AnS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 144
    • Postów: 147

    Jednak nie jestem taki głupi jak mi się wydawało. Pojechałem do OBI i kupiłem szczelinomierz ( 25zł – zdzierstwo/na allegro są po 9zł z przesyłką ) . Udało się wyregulować zawory i chyba w końcu jakoś normalnie gaźnik – świeca jest dookoła czarna, a elektroda koloru tak jakby brązowego bez żadnego nalotu. Zawór ssący ustawiłem na 0,05 i wydechowy tak samo tylko ciut luźniej. Skuter ma teraz lepsze przyspieszenie, wydaje się nie mulić i chyba lepiej zapala.

    Stukanie z okolic wariatora nie ustąpiło. Po odkręceniu pokrywy bocznej hałas jest większy i wydają się to być rolki. Oto kolejny film :

    Próbowałem zdjąć wariator, ale jest zbyt mocno przykręcony. Prawie zajechałem śrubę…

    #42019 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    AnS napisał:

    Zawór ssący ustawiłem na 0,05 i wydechowy tak samo tylko ciut luźniej.

    no to nie tak samo….

    jak można obrobić tak dużą nakrętkę ?
    kombinerkami próbowałeś to odkręcać ?

    #42024 Reply
    AnS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 144
    • Postów: 147

    Zwyklym kluczem otwartym. Nie mam jeszcze serwisu w domu, ale mam nadzieje to jakos ogarnac. Chcesz, to chetnie dam Ci sprobowac ja odkrecic.

    Btw… wnosisz cos do tematu czy zamierzasz sie czepiac ?

    #49656 Reply
    avenue
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 6
    • Postów: 7

    Jeśli masz go na gwarancji…to polecam serwis. Stukanie z okolic wariatora przerabiałem w swoim skuterze. Masz uszkodzone sprzęgło. Z resztą, nie Ty jeden. To bolączka tego modelu. Tzw. wada fabryczna(informacje bezpośrednio od dystrybutora). Usterkę usuwają gwarancyjnie. Pozdrawiam

    #49660 Reply
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • Postów: 431
    • Postów: 485

    AnS napisał:

    Jednak nie jestem taki głupi jak mi się wydawało. Pojechałem do OBI i kupiłem szczelinomierz ( 25zł – zdzierstwo/na allegro są po 9zł z przesyłką ) . Udało się wyregulować zawory i chyba w końcu jakoś normalnie gaźnik – świeca jest dookoła czarna, a elektroda koloru tak jakby brązowego bez żadnego nalotu. Zawór ssący ustawiłem na 0,05 i wydechowy tak samo tylko ciut luźniej. Skuter ma teraz lepsze przyspieszenie, wydaje się nie mulić i chyba lepiej zapala.
    Stukanie z okolic wariatora nie ustąpiło. Po odkręceniu pokrywy bocznej hałas jest większy i wydają się to być rolki.
    (FILM)
    Próbowałem zdjąć wariator, ale jest zbyt mocno przykręcony. Prawie zajechałem śrubę…

    Kolego, spróbuj sprawdzić z której strony elementów napędu stuka – czy z prawej czy z lewej (czyli umieść głowę blisko paska w czasie pracy silnika i posłuchaj czy to chrobocze wariator czy sprzęgło). Będziemy mieli wtedy 100% pewność gdzie szukać problemu.

    U mnie podobny odgłos był, gdy tuleja wariatora dostała luzu i po prostu wariator „telepał” się na wolnych obrotach, natomiast gdy dawałem gazu – dźwięk ten ustawał – czyli objawy bardzo podobne do Twoich. Natomiast co do odkręcenia wariatora proponuję zrobić to kluczem udarowy (elektrycznym lub pneumatycznym), kosztuje to parę złotych ale warto mieć w garażu nie tylko do skutera. Natomiast jeśli szkoda Ci pieniędzy – zawsze możesz podjechać na odkręcenie i przykręcenie do wulkanizacji – tam taki klucz na pewno będą mieli i myślę, że pomogą.

    #53790 Reply
    AnS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 144
    • Postów: 147

    Miałeś rację. Wsadziłem wariata Polini i już wszystko git. Sorry za odkop, ale może się komuś przyda w przyszłości 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Stukanie z okolic wariatora na wolnych obrotach.
Twoje informacje:




Back to top button