strzelanie z wydechu, kręcenie się do 6 tyś obrotów

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #681207
    dempsey751
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Witam,
    Jestem posiadaczem Rometa Arrow Fly 7/50ccm. W zimę motorower przeszedł lekki remont nowy rozrząd, olej, regulacja zaworów, filtr powietrza i paliwa z nowymi wężykami , poprawiona elektryka (niechlujnie zrobiona przez poprzedniego właściciela) , gaźnik, podciśnieniowy kranik paliwa, łańcuszek rozrusznika i jego ślizgi , zdjąłem również zawór recyrkulacji spalin ponieważ w tym cylindrze nie miał otworu, żeby go podpiąć, a dziurke w dolocie zaślepiłem. Magneto oraz cały jego osprzęt pozostało stare, lecz pojawił się problem motorower przy wartości ok 6tyś obrotów zaczyna strzelać z wydechu i nie chce dalej przyspieszać. Tak wiem, że to jest chinczyk o małej pojemności i nie ma co za dużo od niego wymagać ale wcześniej osiągi rzędu 70-80 były dla niego normalne, a teraz przy 45 juz wiecej nie chce iść. Sprawdziłem czy przez przypadek nie podpiąłem jakiejś blokady, ale dowiedziałem się, że te motorowery wychodziły z odblokowanym modułem. A gaźnik i regulacje zaworów przeprowadzał mechanik z wieloletnim stażem, przy okazji zmienił uszczelkę pod głowica i sprawdził rozrząd, ale mówi że jest okej. Proszę pomóżcie mi bo już nie wiem co może być przyczyną tak gwałtownej zmiany. Za każdą pomoc dziekuje.

    #681215
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • Postów: 282

    Trzeba rzucić okiem na świecę zapłonową i iskrę. Gaźnik możnaby wykręcić, rozebrać, umyć, złożyć i wyregulować. Do weryfikacji luzy zaworowe. Dużo powiedziałby pomiar ciśnienia sprężania.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #681216
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 945

    albo przestawiony rozrząd.

    #681217
    dempsey751
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Biorę tą możliwość pod uwagę, ale dziwi mnie, że znaki pokrywają się.

    #681218
    dempsey751
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Świeca była wymieniana u mechanika zapomniałem dodać, niestety nie mam manometru. Gaznik jest nowiutki wymieniony przez mechanika, który już trochę w tym siedzi tak samo jak luzy zawodowe. Najbardziej trafia do mnie teoria z źle ustawionym rozrzadem, ponieważ wcześniej był ustawiony o 2 zabki w górę i chodź nie miał pełnej mocy to jechał spokojnie to 60, a teraz 45 jest dla niego wyzwaniem. Wiecie jak można to sprawdzić bez znaków, bo widocznie są źle ustawione? A noi jeszcze nie strzelał z wydechu

    #681219
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • Postów: 282

    Jak chcesz sprawdzić bez znaków? Przecież one po to są. Ustawiasz wał korbowy na znak – oczywiście pod warunkiem, że nie jest oberwany klin na wale. Sprawdzasz znaki na wałku rozrządu i to cała filozofia.

    Ustaw wał korbowy i zrób zdjęcie znaków na wałku krzywkowym. Wstaw na forum to dopiero ktoś będzie w stanie powiedzieć czy jest dobrze, czy źle.

    Podejrzewam, że sam tego nie zdiagnozujesz, bo pewnie nie masz szczelinomierza, żeby go przy okazji zdjętej pokrywy głowicy użyć.

    #681220
    dempsey751
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Będę próbował, dzięki za sugestie napewno jak uda mi sie to ogarnąć to się odezwę. Jeszcze raz dzięki i do zobaczenia na drogach 😊

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button