Stosunek mocy do masy 125

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Stosunek mocy do masy 125

Ten temat zawiera 35 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 2 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 36 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #303780
    Zdjęcie profilowe Mariuszz
    Mariuszz
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Witam, malutkie pytanie. posiadam prawko B 7 lat , Kupiłem moto dwusówa 125 który ma w dowodzie 13,54KW i masę własną 220KG, czyli stosunek mocy do masy wynosi 0,06, i pytanie czy normalnie mogę się poruszać na prawko B??

    #303781
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 881

    nie – ponieważ oprócz stosunku mocy do masy jest też moc graniczna 11kW.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #303782
    Zdjęcie profilowe Mariuszz
    Mariuszz
    Użytkownik
    • Postów: 3

    czyli najlepiej w takim wypadku kupić moduł blokujący z papierami do 11kw i zrobić przegląd i jakoś wbija w dowód 11kw czy to nie przejdzie w ogóle?>

     
    Czytaj
    REKLAMA

    PRZESIĄDŹ SIĘ NA MIEJSKĄ 125!


    Odbierz pakiet akcesoriów o wartości 400 zł i ruszaj w miasto.
    #303783
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    Cytat:
    „(…) o pojemności silnika nie przekraczającej 125cm3, mocy nie przekraczającej 11kW pod warunkiem posiadania prawa jazdy kat B od co najmniej 3 lat (…)”
    Zatem na swoich obecnych uprawnieniach tym moto po drogach publicznych legalnie jeździć nie możesz.
    Ewentualna opcja to zduszenie go do 11kW co wiąże się z pewną procedurą i kosztami.

    #303784
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 881

    Mariuszz napisał:

    czyli najlepiej w takim wypadku kupić moduł blokujący z papierami do 11kw i zrobić przegląd i jakoś wbija w dowód 11kw czy to nie przejdzie w ogóle?>

    Jak najdziesz takiego co ci to podpisze i takiego co ci zrobi na tym przegląd – to przejdzie.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #303785
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    Na koniec o wszystkim informujesz (wniosek) swój wydział komunikacji i dokonają zmian (za $) w dowodzie rejestracyjnym itd

    #303794
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 359

    eadem napisał:

    Na koniec o wszystkim informujesz (wniosek) swój wydział komunikacji i dokonają zmian (za $) w dowodzie rejestracyjnym itd

    Nie wiem za ile było to 2T, ale może się okazać, że koszty przerosną wartość sprzętu. W OSKP często rozkładają ręce i każą iść do rzeczoznawcy…

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #303796
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 881

    Dokladnie taka jest droga formalna.
    Formalny rzeczoznawca z PZMOT wysle cie na formalna hamownie (100-150zl). Potem napisze opinie (od 400zl w gore). Z tym idziesz na badania (nie pamietam ile kosztuje) i do wydzialu komunikacji po nowy dowod z nowymi danymi (kolo 100zl)

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #303797
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    Ależ Panie Dyrektorze, my nie poruszamy tematu wykonalności, sensowności czy kosztów przedsięwzięcia. Klyent pytał o drogę do celu, tośmy ją wskazali 😀

    #303807
    Zdjęcie profilowe Mariuszz
    Mariuszz
    Użytkownik
    • Postów: 3

    To się w ogóle nie opłaca…Jacyś mądrzy wymyślili prawo co można samochodami jeździć bez prawka(wiem ze tez do jakieś tam masy i mocy ale jednak bez żadnych uprawnień), a motorem który przekracza jakaś tam na papierze wartość ju np. na b nie można,chodź się ma uprawnienia które pozwalają się poruszać po publicznych drogach i które mówią ze zna się przepisy ruchu drogowego,,, to jest chore wszystko… ale mniejsza o to. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 36 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie