Śruba od spustu oleju Router bassa

Witam, nowa na forum, więc wybaczcie wszelkie błędy które mogę popełnić :) Zabrałam się dzisiaj do wymiany oleju przekładniowego w mojej bassie, zakupiłam olej Hipol, przejechałam jakieś 12 kilometrów, aby silnik był dobrze rozgrzany, wróciłam do domu i zabrałam się za odkręcanie śruby, niby mała śruba, a sprawiła mi tyle problemu... Do rzeczy. Zaczęłam kręcić w lewo, nie poruszyła się nawet o milimetr, więc zaczęłam kręcić w prawo, także zero reakcji, kręciłam tak długo, aż łepek śruby stał się okrągły, a olej trzeba wymienić :( Proszę doradźcie co mam teraz zrobić... :(

Ej ja jak wymieniałem ale olej silnikowy to wziołem płaski śrubokręt i młotek i zaczołem walić w lewą część aż zaczoł się odkręcać aż wkońcu puścił i musiałem zakupić nową część tą śrube. Ej jak masz mniejszy przebieg niż 8-10tys to się nie opłaca wymieniać ja nie wymieniałem od nowości a przejechał 6tys od nowości i nic się nie psuło tylko jeździł, a dokładnie olej przekładniowy wymienia się jak zacznie coś z tamtąd cieknąć

martin1996a nie gadaj głupot... olej w przekladni najlepiej wymienić najpierw przy 100 lub 300 a Potem co 3000 km.

dokładnie kuba

Nie wiem skąd bierzecie te przebiegi do wymiany oleju w przekładni, ale w instrukcji silnika GY6 stoi jak byk, że wymiana co 5000 km. Olej może być Hipol, ale lepiej jakiś półsyntetyk klasy API GL5 w końcu litrowa butelka starcza na kilka wymian, więc wydatek niewielki. A z tą śrubą to już lepiej nic sama nie kombinuj, tylko poproś o pomoc jakiegoś mechanika, bo zniszczysz sobie karter i koszty naprawy naprawdę będą poważne. Na przyszłość do odkręcania korka używaj porządnego klucza nasadowego.

i dokładnie goofi

Postawiłam na młotek i przecinak, ale wtedy będzie konieczne kupno nowego korka spustowego i teraz moje drugie pytanie, czy każdy skuter ma taki sam rozmiar korka?

Jeżeli korek zrobił się "okrągły" to zakup nowego będzie konieczny, jakimkolwiek sposobem go odkręcisz. Wszystkie skutery z silnikiem GY6, czyli popularne chińskie czterosuwowe pięćdziesiątki mają taki sam korek, ale dla pewności idąc do sklepu po nowy weź stary dla porównania. Nie wszystkim sprzedawcom można wierzyć na słowo. Jeżeli zdecydowałaś się na młotek i przecinak, to bądź ostrożna i uważaj by nie uszkodzić karteru, który jest wykonany z aluminium i o poważne zadrapanie, a nawet pęknięcie nie trudno. I odkręcaj we właściwą stronę. Ja, choć dużo przy silnikach grzebię, w sytuacjach podbramkowych mam z tym problem, więc dla pewności biorę sobie śrubę, przystawiam w taki sposób, jak śruba, która mam odkręcić i patrzę na zwoje gwintu, by przez roztargnienie nie pogorszyć sytuacji.

Na Allegro jest pełno takich korków więc nie będzie problemów z dokupieniem zamiennika.