Śruba od spustu oleju Router bassa

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #143551
    bassa2010
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Witam, nowa na forum, więc wybaczcie wszelkie błędy które mogę popełnić 🙂 Zabrałam się dzisiaj do wymiany oleju przekładniowego w mojej bassie, zakupiłam olej Hipol, przejechałam jakieś 12 kilometrów, aby silnik był dobrze rozgrzany, wróciłam do domu i zabrałam się za odkręcanie śruby, niby mała śruba, a sprawiła mi tyle problemu… Do rzeczy. Zaczęłam kręcić w lewo, nie poruszyła się nawet o milimetr, więc zaczęłam kręcić w prawo, także zero reakcji, kręciłam tak długo, aż łepek śruby stał się okrągły, a olej trzeba wymienić 🙁 Proszę doradźcie co mam teraz zrobić… 🙁

    #143555
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    Ej ja jak wymieniałem ale olej silnikowy to wziołem płaski śrubokręt i młotek i zaczołem walić w lewą część aż zaczoł się odkręcać aż wkońcu puścił i musiałem zakupić nową część tą śrube. Ej jak masz mniejszy przebieg niż 8-10tys to się nie opłaca wymieniać ja nie wymieniałem od nowości a przejechał 6tys od nowości i nic się nie psuło tylko jeździł, a dokładnie olej przekładniowy wymienia się jak zacznie coś z tamtąd cieknąć

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #143562
    kuba90876
    Użytkownik
    • Postów: 1 103

    martin1996a nie gadaj głupot… olej w przekladni najlepiej wymienić najpierw przy 100 lub 300 a Potem co 3000 km.

    #143573
    pawcio20
    Użytkownik
    • Postów: 81

    dokładnie kuba

    #143579
    goofi
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Nie wiem skąd bierzecie te przebiegi do wymiany oleju w przekładni, ale w instrukcji silnika GY6 stoi jak byk, że wymiana co 5000 km. Olej może być Hipol, ale lepiej jakiś półsyntetyk klasy API GL5 w końcu litrowa butelka starcza na kilka wymian, więc wydatek niewielki. A z tą śrubą to już lepiej nic sama nie kombinuj, tylko poproś o pomoc jakiegoś mechanika, bo zniszczysz sobie karter i koszty naprawy naprawdę będą poważne. Na przyszłość do odkręcania korka używaj porządnego klucza nasadowego.

    #143582
    pawcio20
    Użytkownik
    • Postów: 81

    i dokładnie goofi

    #143596
    bassa2010
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Postawiłam na młotek i przecinak, ale wtedy będzie konieczne kupno nowego korka spustowego i teraz moje drugie pytanie, czy każdy skuter ma taki sam rozmiar korka?

    #143598
    goofi
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Jeżeli korek zrobił się „okrągły” to zakup nowego będzie konieczny, jakimkolwiek sposobem go odkręcisz. Wszystkie skutery z silnikiem GY6, czyli popularne chińskie czterosuwowe pięćdziesiątki mają taki sam korek, ale dla pewności idąc do sklepu po nowy weź stary dla porównania. Nie wszystkim sprzedawcom można wierzyć na słowo. Jeżeli zdecydowałaś się na młotek i przecinak, to bądź ostrożna i uważaj by nie uszkodzić karteru, który jest wykonany z aluminium i o poważne zadrapanie, a nawet pęknięcie nie trudno. I odkręcaj we właściwą stronę. Ja, choć dużo przy silnikach grzebię, w sytuacjach podbramkowych mam z tym problem, więc dla pewności biorę sobie śrubę, przystawiam w taki sposób, jak śruba, która mam odkręcić i patrzę na zwoje gwintu, by przez roztargnienie nie pogorszyć sytuacji.

    #143610
    madridista
    Użytkownik
    • Postów: 93

    Na Allegro jest pełno takich korków więc nie będzie problemów z dokupieniem zamiennika.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button