Sprężyna centralna proszę o pomoc!!!

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #192123
    Marekdudziak
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Witam!
    Mam pytanie. Jestem zielony na temat regulacji i chciałbym się czegoś dowiedzieć, bo mam ciężko ze swoim skuterem.. a dokładnie chodzi o ruszanie,
    roszę szybciej jeśli mocniej odepchnę się nogami ;D a tak serio Mam Yamahe aerox 2005 rok cylinder seria wał seria. niedawno wymieniłem pasek dzwon i sprzęgło. Sprzęgło stage 6 sport pro, dzwon WingCooler wariator i przeciw talerz seria tłumnik stage 6 pro replica w złym stanie ;/ ( był już jak kupiłem O.o)
    gaźnik dellorto 12mm (kolor świecy kawa z mlekiem. i to wszystko o skuterze. chciałbym go wyregulować tak aby dobrze ruszał bo teraz rusza bardzo słabo i jak jest gorący to przy 50 ma dziurę w mocy a jak jest zimny to też bardzo słabo rusza ale ma bardzo dobre przyśpieszenie i v max. Pytanie brzmi.. Jaką sprężynę centralną dokupić? teraz siedzi biała jest ona bardzo miękka, sprężynki czarne i ciężkie rolki ale na lekkich było to samo… Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki! Pozdrawiam!

    #192130
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 910

    masz pomieszanie z poplątaniem.
    po pierwsze masz prawie wyścigowy wydech… tzn wydech klasy sport/race dający rade przy bardzo wysokich obrotach (8000-11000) w cylindrach 70cm klasy sport. Do tego piszesz że w złym stanie ale nie piszesz jak: wgniotki? spawany przez ślepego kowala patykiem na imadle…itd
    Niekoniecznie jest to sprawa sprężyny centralnej – raczej regulacja gaźnika i rolek.
    To że sprężyna jest „biała” a sprężynki czarne mówi nam o niej tyle samo co sprężyna „od Heńka”. Tak samo rolki ciężkie /lekkie. Dla niektórych ciężkie to już takie 5g a dla innych 10g. Operuj gramami. Bo może twoje „lekkie rolki” są wciąż duża za ciężkie.
    A zacznij od pomiaru kompresji -to się czegoś dowiesz ostanie i potencjalnie o mocy generowanej przez cylinder.
    Teoretycznie jeżeli jest problem ze startem to albo się zalewa (za duża dysza / za mało powietrza) albo sprzęgło jest za miekko ustawione i łapie zbyt wcześnie – kiedy jeszcze silnik nie ma mocy.
    Ale równie dobrze silnik z 2006r może być już zużyty i generuje małą moc na niskich obrotach – wiec np to co sie sprawdzi w roxie chodzącym jak żyleta nie sprawdzi się u ciebie.
    Pytanie czy wyje i nie rusza czy nie ma siły się wkręcić jak zaczyna ciągnąć przy np 4000obr. Jakby się wkręcał a nie jechał to jest to sprawa paska lub jego poślizgu. Tylko czy jesteś pewny że na 100% że masz pasek o prawidłowych parametrach?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #192137
    Marekdudziak
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Sprężyna centralna jest bardzo słaba, Nie pamiętam ile ma % docisku. O ile pamiętam była najmiększa z możliwych. W wariatorze siedzą 3 rolki waga 5g.
    Skuter nie rusza z wysokich obrotów tylko niskich, zmieniałem rolki na 3g i było to samo tylko ryczał i słabo ruszał i miał v-max 50.
    Wydech jest wgnieciony i spawany.
    Moim zdaniem rusza na za wolnych obrotach.
    A gażnik jest dobrze wyregulowany bo go nie zalewa i kolor świecy to kawa z mlekiem

    #192147
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 910

    masz wariator na 3 rolki czy to rzeźba po taniości żeby nie wkładać 6 lub 9 rolek?
    5g rolki na miekką sprężyne mogą być całkiem ok – o ile są równo rozłożone w wariatorze, mało zjechane.. itd
    Wychodzi na to że sprzęgło łapie za szybko – daj twardsze sprężynki.
    A wydech z wgniotami i spawem to już teraz loteria. Tzn wgnioty na pewno mu nie pomagają a spawy mogą (ale nie muszą jak są czysto zrobione) go dławić dość mocno.
    W każdym razie wydech – jeżeli działa jak powinien – jest za mocny do tego cylindra.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button