sportowy tłumik do 2T

witam czytałem ostatnio ze wymiana tłumika na tuningowy w skuterze 2T to jeden z kluczowych sposobów na znaczne poprawienie osiągów .ale gdzies w instrukcji mojego skutera (zipp quantum R z silnikiem 2T) wyczytałem ze on juz niby fabrycznie jest wyposażony w sportowy tłumik.wiec pytam w jakim sensie jest on niby sportowy?zawirowywacz spalin posiada, czy jest jakies sensowne wytłumaczenie skąd ta nazwa "sportowy"?????

Pewnie nazywają go sportowym bo wygląda jak sportowy tłumik tzn. jest taki zawinięty do góry jak np. ten

no taki niby zawiniety jest ale chodzi mi o jego budowe wewnetrzna a bardziej o jego wpływ na osiagi.jak dobrac właściwy tłumik zeby ta różnica osiągów była naprawde odczówalna?

Taki właśnie "zawinięty" tłumik to tłumik sportowy. Co do budowy to nie umiem Ci za bardzo odpowiedzieć na twoje pytanie. Żeby wzrost mocy był odczuwalny należy zamontować jakiś markowy tłumik. Koszt takiego to jakieś średnio 400zł. Żeby był wzrost mocy to najpierw musisz odblokować skuter, a dopiero potem tuning. Tak to to nic zbytnio nie da.

planuje odblokowac skuta za 2 miesiace narazie zbieram opinie i wiedze jak zrobic ze skuta potwora hihihi

Jest on sportowy w sensie że ma komorę rozprężną i tłumik osobno (jak ten na zdjęciu). Tłumiki sportowe różnią się pojemnością tej komory oraz kątami pomiędzy jej ściankami (tzw. stożkami) - zmiany tych parametrów powodują, że silnik ma większą czy mniejszą moc. Do wykorzystania wydechu potrzebna jest regulacja gaźnika za pomocą dysz.

a tak troche prościej czy jestem w stanie wyciągnac wiecej mocy z mojego fabrycznego niby sportowego tłumika?

a niekiedy zmiana gaźnika, zabawa z twardością membran i odpowiedni przepływ powietrza przez filtr

dalej żeby to miało sens w automacie > regulacja napędu
dobór rolek, sprężyny centralnej, sprężynek sprzęgła.

czyli kolejne wydatki

zaraz ktoś napisze że to bez sensu ale niestety jedno ciągnie drugie żeby grało na swoje możliwości.

trzeba szykować 2-2,5 tys zł

marcin_wlkp napisał:

a tak troche prościej czy jestem w stanie wyciągnac wiecej mocy z mojego fabrycznego niby sportowego tłumika?

rozciąć i wypruć środek z dyfuzora następnie regulacja gaźnika i napędu

przepraszam ze tak głupio zapytam ale która czesc tego tłumika to dyfuzor?

Ta na dole, nad nim jest końcówka tłumiąca tzw. silencer ;)

barteklodz- wypruwać środek dyfuzora?! nie lepiej kupić sportowy tłumik który naprawde polepszy osiagi skutera? Masz pare linków z tańszymi sportowymi tłumikami: http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=katalog&w=&n=2621&d=352&d1=8&d2=&d3=

http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=katalog&w=&n=789&d=352&d1=8&d2=&d3=

http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=katalog&w=&n=1571&d=352&d1=8&d2=&d3=

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=869172&sid=9276c83935d5581d7795b34e8343c6c8 test wydechów

Pamiętaj aby dobrać wydech pod odpowiednią klase jaką będziesz robił skuter. Np. nie dawaj wydechu evo pod seryjny cylinder;p

Rozcinanie dyfuzora nie ma sensu, bo jedyne co może się w nim znajdować to katalizator - zwinięta blacha, która wygląda w ten sposób http://nokautimg3.pl/p-ba-95-ba951b4b5f742be2b5b8e9a43c2235da500x500/katalizator-do-tlumikow-motocyklowych-leovince-sbk-slip-on-50mm.jpg . Jej usunięcie daje minimalny przyrost v-maxu i w sumie nic więcej. Sportowy wydech daje więcej, bo inna jest pojemność komory rezonansowej, kąty stożka i kontrstożka.