sportowy tłumik do 2T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #47187
    marcin_wlkp
    Użytkownik
    • Postów: 100

    witam czytałem ostatnio ze wymiana tłumika na tuningowy w skuterze 2T to jeden z kluczowych sposobów na znaczne poprawienie osiągów .ale gdzies w instrukcji mojego skutera (zipp quantum R z silnikiem 2T) wyczytałem ze on juz niby fabrycznie jest wyposażony w sportowy tłumik.wiec pytam w jakim sensie jest on niby sportowy?zawirowywacz spalin posiada, czy jest jakies sensowne wytłumaczenie skąd ta nazwa „sportowy”?????

    #47189
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Pewnie nazywają go sportowym bo wygląda jak sportowy tłumik tzn. jest taki zawinięty do góry jak np. ten

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #47190
    marcin_wlkp
    Użytkownik
    • Postów: 100

    no taki niby zawiniety jest ale chodzi mi o jego budowe wewnetrzna a bardziej o jego wpływ na osiagi.jak dobrac właściwy tłumik zeby ta różnica osiągów była naprawde odczówalna?

    #47191
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Taki właśnie „zawinięty” tłumik to tłumik sportowy. Co do budowy to nie umiem Ci za bardzo odpowiedzieć na twoje pytanie. Żeby wzrost mocy był odczuwalny należy zamontować jakiś markowy tłumik. Koszt takiego to jakieś średnio 400zł. Żeby był wzrost mocy to najpierw musisz odblokować skuter, a dopiero potem tuning. Tak to to nic zbytnio nie da.

    #47193
    marcin_wlkp
    Użytkownik
    • Postów: 100

    planuje odblokowac skuta za 2 miesiace narazie zbieram opinie i wiedze jak zrobic ze skuta potwora hihihi

    #47194
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Jest on sportowy w sensie że ma komorę rozprężną i tłumik osobno (jak ten na zdjęciu). Tłumiki sportowe różnią się pojemnością tej komory oraz kątami pomiędzy jej ściankami (tzw. stożkami) – zmiany tych parametrów powodują, że silnik ma większą czy mniejszą moc. Do wykorzystania wydechu potrzebna jest regulacja gaźnika za pomocą dysz.

    #47198
    marcin_wlkp
    Użytkownik
    • Postów: 100

    a tak troche prościej czy jestem w stanie wyciągnac wiecej mocy z mojego fabrycznego niby sportowego tłumika?

    #47199
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    a niekiedy zmiana gaźnika, zabawa z twardością membran i odpowiedni przepływ powietrza przez filtr

    dalej żeby to miało sens w automacie > regulacja napędu
    dobór rolek, sprężyny centralnej, sprężynek sprzęgła.

    czyli kolejne wydatki

    zaraz ktoś napisze że to bez sensu ale niestety jedno ciągnie drugie żeby grało na swoje możliwości.

    trzeba szykować 2-2,5 tys zł

    #47200
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    marcin_wlkp napisał:

    a tak troche prościej czy jestem w stanie wyciągnac wiecej mocy z mojego fabrycznego niby sportowego tłumika?

    rozciąć i wypruć środek z dyfuzora następnie regulacja gaźnika i napędu

    #47203
    marcin_wlkp
    Użytkownik
    • Postów: 100

    przepraszam ze tak głupio zapytam ale która czesc tego tłumika to dyfuzor?

    #47208
    Mystek
    Użytkownik
    • Postów: 191

    Ta na dole, nad nim jest końcówka tłumiąca tzw. silencer 😉

    #47210
    elastyna
    Użytkownik
    • Postów: 244

    barteklodz- wypruwać środek dyfuzora?! nie lepiej kupić sportowy tłumik który naprawde polepszy osiagi skutera? Masz pare linków z tańszymi sportowymi tłumikami: http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=katalog&w=&n=2621&d=352&d1=8&d2=&d3=

    http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=katalog&w=&n=789&d=352&d1=8&d2=&d3=

    http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=katalog&w=&n=1571&d=352&d1=8&d2=&d3=

    http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=869172&sid=9276c83935d5581d7795b34e8343c6c8 test wydechów

    Pamiętaj aby dobrać wydech pod odpowiednią klase jaką będziesz robił skuter. Np. nie dawaj wydechu evo pod seryjny cylinder;p

    #47216
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Rozcinanie dyfuzora nie ma sensu, bo jedyne co może się w nim znajdować to katalizator – zwinięta blacha, która wygląda w ten sposób http://nokautimg3.pl/p-ba-95-ba951b4b5f742be2b5b8e9a43c2235da500x500/katalizator-do-tlumikow-motocyklowych-leovince-sbk-slip-on-50mm.jpg . Jej usunięcie daje minimalny przyrost v-maxu i w sumie nic więcej. Sportowy wydech daje więcej, bo inna jest pojemność komory rezonansowej, kąty stożka i kontrstożka.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button