Spawanie tłumika pod 90cc.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Spawanie tłumika pod 90cc.

Ten temat zawiera 24 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 8 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 25 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #60052 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 795

    Witam !
    Co muszę włożyć w środek wydechu pod cylinder 90cc 4t ? Pojazd to skuter. Tłumik chce zrobić na wzór tłumika od NSR 125.
    Jak wiadomo tłumik 2t różni się od 4t.
    Chce uciąć seryjną końcówkę i przyspawać gotową końcówkę do rury idącej od cylindra. Średnica nie będzie za mała tej rury ? Jakie wygłuszenie/środek powinienem zrobić tej końcówce ? Gdybym kupił końcówkę od 2t to dałoby rady ją jakoś przerobić do 4t ?

    Pojazd to Kymco Super 8 4t 90cc

    #60064 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Maniek_smolarek
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • Postów: 559

    Widziałem jak ludziska spawają ze Sobą rurę od 4T i końcówkę od 2T 🙂

    Ale jeśli już się bawisz w tłumik… masz cylinder 90cc i głowicę o powiększonych zaworach i kanałach to pomyśl o większej średnicy rury 🙂 ponieważ seryjna jest mniejsza od wylotu spalin w głowicy:)

    Ja miałem w planach kupić tłumik od silnika GY6 150cc 🙂 taki tłumik można dostać nowy za niecałe 200zł 🙂 I wtedy średnica jest idealna 🙂 Prawdopodobnie z tego co porównywałem na zdjęciach to mocowanie tłumika powinno być ok 🙂

    Niestety pomysł nie wypalił bo skuter poszedł na handel 🙂

    Ooo a tutaj znalazłem w jakimś sklepie ten tłumik:
    http://motor-x.pl/tlumik-gy6-150-tuning-vp

    Jeśli masz dostęp do spawarki 🙂 trochę cierpliwości i umiejętności to też kolanko od chińskiego 2T można dopasować (też ma większą średnice niż rura w 4T) 🙂 Trzeba je na gorąco delikatnie dogiąć jeśli dobrze pamiętam 🙂 do tego do spawać końcówkę od 2T lub kupić tłumik uniwersalny na allegro i można mieć naprawdę fajny tłumik (przelotowy) który będzie pasował do cylindra 90cc 🙂

    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
    Kymco NewDink 200i
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #60076 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 795

    Mam spawarkę migo-mata, bosha – wszystko co potrzebne ;] Chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem. jak polecasz zrobić ?

    #60155 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 795

    Więc ten tłumik co pokazałeś za 212zł kupie do tygodnia czasu. A rozstaw szpilek podejdzie? Długość rurki dobra ? Chyba, że polecasz coś innego ?

    EDIT: Co myślisz o tym: http://allegro.pl/wydech-sportowy-skuter-139qmb-gy6-baotian-inca-col-i2355397004.html ? Zastanawia mnie po co do 4t pakują tą komorę(?) przed końcówką.

    Chciałbym najlepszy do 250zł.

    #60167 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Maniek_smolarek
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • Postów: 559

    nie oszukujac sie… tlumik w 4T jest tylko po to zeby wyciszyc silnik.
    Tym latwiej spaliny uciekna tym lepiej… czyli tym mniek komor tlumiacych tym lepiej, pamietajac zeby jednak nie bylo za glosno.
    A te tlumiki od 2T to pic na wode chyba…

    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
    Kymco NewDink 200i
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #60169 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 795

    W 2t te komory mają zastosowanie, bo 2t musi miec kompresje na wydechu.

    #60174 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 795
    #60185 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Maniek_smolarek
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • Postów: 559

    A wydaje Mi się że od 150cc tłumik po prostu był by pod kątem a nie na wprost tak jak seryjne tłumiki 🙂

    To tak jak napisałem wcześniej 🙂 możesz kupić kolanko od 2T 🙂 i na gorąco je lekko odgiąć lub dogiąć, chyba trzeba było je delikatnie dogiąć do skutera. Do tego kup samą końcówkę od 2T 🙂 na allegro można dorwać za 20, 30zł używane :)i będziesz miał 100% przerobiony tłumik 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=is67KZ1kXhE&feature=related

    Tylko weź pod uwagę komentarz drono111 z sprzed 11 miesięcy w drugim filmiku 🙂 w pierwszym bardzo ładnie brzmi tłumik jak na moje ucho 😛

    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
    Kymco NewDink 200i
    #60198 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 795

    Jakoś nie mogę znaleść takich końcówek na allegro .

    #60546 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 795

    Wydech jak na razie zostaje ten co jest. Ściągnąłem tłumik i zrobiłem test – to samo co z tłumikiem. Przewierciłem go tylko na wylot. Co zrobić jak mi tak strzela jak w 2t na wolnych obrotach ?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 25 łącznie)
Odpowiedz do: Spawanie tłumika pod 90cc.
Informacje o Tobie: