Spalanie - Kymco Vitality 50 2T.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #38734 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    Witam zacnych forumowiczów.
    Z racji tego iż ostatnio bardzo mi pomogliście w dokonaniu wyboru skutera, zwracam się do Was z prośba o kolejną pomoc 🙂

    W efekcie końcowym moich przedmiesięcznych rozważań, zakupiłem tytułowego KYMCO VITALITY 50ccm 2T z pięknego rocznika 2005.
    Przebieg 18 tys jak go kupowałem, aktualnie 19200.

    Jeździ ok, bez większych problemów, nawet zrobiłem przegląd aby sprawdzić czy jest z nim wszystko w porzadku… lecz…
    no własnie, spalanie.
    Przyznam szczerze że liczyłem na mniejsze, producent podaje że taki skuterek powinien palić do 3,5L/100km, ku mojemu zdziwieniu spalanie według pierwszych pomiarów wyszło 4,3L/100km, po przegladzie teoretycznie miało być lepiej, mechanik powiedział że troche zubożył mieszankę czy coś i że jest szansa że to cos da… nic niestety nie dało, ostatnio nawet wskazało 4,8L/100km.
    Z tego co wiem skuterek jest lekko odblokowany, nie jakos kosmicznie, ale troszkę jest, jeździ zabójcze max 60km/h, z górki potrawi przy odpowiednim kącie i wietrze w plecy osiągnąc 70km/h.
    Skuter jest dośc zrywny, przyspieszenie ma fajne a predkosc maksymalna całkowicie mi odpowiada nie jest za niska ale tez więcej nei potrzebuję.

    Reasumując, chciałbym się Was oradzić co moge zrobić aby skuter spalał o wiele mniej, najlepiej blisko tego co podaje producent czyli maks 3,5L/100 a na pewno ponizej 4L/100

    Z góry dzięki

    #38735 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Prędkość maksymalna 60km/h to bardzo mało jak dla Vitalki.
    Wiele zależy od tego jak jeździsz, ale też od tego jaką masz dyszę główną. W każdym razie mi paliła 5,5 litra na tłumiku tecnigas więc u Ciebie tragedii nie ma.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #38736 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    Ja jeżdze ile fabryka dała, gdyż 60km/h jest prędkością która mi jest potrzebna, aby dojechac do pracy w odpowiednim czasie, bez pośpiechu ale tez nei jak ślimak, tak więc cisnę go do oporu.

    O dyszy tez mi wspominał mechanik, żeby wymienić. Jakąs konkretną polecacie aby mniej skuter palił?
    Coś jeszcze mogę zmienić?
    Odrazu zaznaczam że cisnąć go mniej nie będę gdyż i tak już jade około 50 min do pracy i z pracy, co jest czasem dośc długim biorac pod uwage iż samochodem do pracy jechałem około 30 min. Jest to jednak czas który jestem w stanie poświęcic na dojazd, więc wuiększa predkość mi nie potrzebna.

    #38739 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    No to nie spodziewaj się spalania 3,5. Tak ma być, 2T palą więcej.

    #38741 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    To w jakim celu producent pisze że paki 3-3,5L/100?

    #38742 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Powiem tak,u mnie Vitalka jeśli jeżdżę tak do 50km/h pali około 3L,jeśli ostro cisnę to max 3.5L.

    #38743 Reply
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • Postów: 2 492
    • Postów: 2 527

    bziumbzium napisał:

    To w jakim celu producent pisze że paki 3-3,5L/100?

    Producent podaje spalanie w normalnych warunkach jazdy, a nie z ciśnięciem cały czas manetki na full. Poza tym to nie zdrowe dla silnika jeździć cały czas v-max’em, chociaż u Ciebie nie jest taki duży więc nic się nie powinno dziać 😉

    #38744 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    HugoBoss napisał:

    Powiem tak,u mnie Vitalka jeśli jeżdżę tak do 50km/h pali około 3L,jeśli ostro cisnę to max 3.5L.

    Ryglos napisał:

    Producent podaje spalanie w normalnych warunkach jazdy, a nie z ciśnięciem cały czas manetki na full. Poza tym to nie zdrowe dla silnika jeździć cały czas v-max’em, chociaż u Ciebie nie jest taki duży więc nic się nie powinno dziać 😉

    I właśnie w tej sprawię chciałem się poradzić, bo i predkość nie ejst taka straszna i z tego co widze Koledze pali ile powinien….

    #38749 Reply
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 328
    • Postów: 330

    Producent zawsze zaniża spalanie tak samo jak w przypadku samochodów.Firma deklaruje tyle i tyle,a przy normalnej codziennej jeździe jest o wiele większe.Bo producenci stosują testy spalania w idealnych laboratoryjnych warunkach.A realność to całkiem co innego.

    Takie spalanie w silniku 2T to nic nadzwyczajnego.Trzeba się z tym pogodzić chociaż możliwe,że da się trochę zmniejszyć.A 4T kupuje się dla mniejszego spalania,ale kosztem gorszego przyśpieszenia i prędkości maksymalnej.

    #38751 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    ale Hugoboss napisał że ma vitalkę i pali mu max 3,5

    #38754 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Ja w Vitalce mam podobne spalanie co Hugoboss, a przebieg niewiele mniejszy, niż Ty kolego 🙂

    #38759 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    To w takim razie proszę o rade, co zrobić aby spalanie było takie jak powinno, bo niby dlaczego mój skuter miałby palić więcej?

    lucek71, hugoboss, jakie macie dysze? jakiej srednicy? firmy?

    #38760 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Dysza seryjna tylko ta odblokowana #85. Może masz sportowy wydech i tyle Ci pali?

    #38762 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    posiadam dokładnie to:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1689375261

    Seryjna czyli? Co mam powiedzieć mechanikowi?

    #38819 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    to jak Koledzy?

    #38825 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Wygląd ana nie grzebany, tłumik seryjny. Niech mechanik sprawdzi rozmiar dyszy głównej, jak nie wie gdzie i jak to sprawdzić to lepiej żeby się do silnika nie dotykał.

    #38827 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    Ale on wie gdzie i jak… tylko chodzi o to ze nie ma nigdzie napisane jaka jest seryjna, i równie dobrze może być tam zamontowana seryjna jak i jakas inna, kto wie.
    Z tego co z nim rozmawiałem to on chce zobaczyć jaka jest zamontowana i zamontować ew. mniejszą… tylko że jeśli jest zamontowana seryjna do dlaczego tyle pali, skoro innym na seryjnej pali dobrze, i tu własnei mi chodzi o to jaką inni mają dysze, jakiej srednicy abym mógł porównac ta co mam z tymi co mają inni.. bo może przyczyna lezy gdzie indziej niż w dyszy.. a z tego co wiem jesli mi mechanijk wymieni dysze na mniejsza to strace na mocy czyli na predkości maksymalnej a aktualna prędkośc maksymalna (60kmh) jest w sam raz.

    #38829 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Moim zdaniem to będzie co innego niż dysza,na Twoim miejscu zerknąłbym na pasek i rolki,jeśli są zjechane to wymienił,potem wyregulował gaźnik i wyczyścił filtr powietrza i dopiero sprawdził ile na prawdę pali. Dysza nie ma tu znaczenia.

    #38830 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    Droga taka impreza z paskiem i rolkami?

    #38832 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Założenie za małej dyszy w 2T to możliwość zatarcia silnika.
    Seryjna (montowana w fabryce) jest mniejsza, Po zdjęciu blokad zakłada się większą, chyba 85.

    #38834 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Oryginalny pasek i rolki Malossi to około 150zł

    #38835 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    z tego co wyczytałem to standardowa dysza w vitalce to 72

    #38836 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    Pasek i rolki mają wpływ na spalanie?

    Bo dysza to mneijsza zapodaje mniej paliwa… wiec w oczywisty sposob ma wpływ, a pasek i rolki w jaki sposob?

    #38847 Reply
    andrzej2310
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 315
    • Postów: 315

    Dysza 72 jest przy zablokowanym skuterze, 85 w zestawie odblokowującym, dodatek do nowego skutera, pasek jak nie zużyty to nie ma wpływu na spalanie, rolki tak im lżejsze silnik kręci wyższe obroty i wzrasta spalanie.

    #38849 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    Dziękuję bardzo dziś idę do mechanika więc z nim pogadam czego się dowiedziałem, i złożę relację dla potomnosci wraz z raportami ew spalania po wymianie dyszy 😀

    #39258 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    mój( ten sam kolor 😉 pali koło 3l. Masz zapchany tłumik to pali więcej…

    #40121 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    Witam po czasie…
    postanowiłem zrelacjonowac dla potomności aktualne testowania:
    Dysza w moimy Vitality była #87, mechanik wymienił na #82 (seryjnie z tego co wiem jest 72), po przejechaniu pierwszych 100km, w dwie osoby wszystkie km, wyszło mi spalanie 4,87 :/ na nowej dyszy, po przejechaniu 100 km samemu wyszło mi jakies 4,55 :/… próbuję teraz jeszzce jedną sztuczkę a mianowicie nie cisnąc go do maxa tylko ciut poniżej, gdyż zauważyłem że na maxa jedzie troche ponad 60kmh a na manetce do połowy (choć to i tak jakieś 85% mocy) jedzie 55-60… zobaczymy co z tego będzie, jeśli radykalnei nie spadnie spalanie po takim pieszczeniu się będe musiał myśleć dalej bo to troche nei fajnie…

    madi… dzięki za opinię, o tym jeszcze nie słyszałem, jak go odepchac? bo to będzie kolejny zabieg…

    #40156 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    Po przejechaniu 100km na pół manetki ale nadal prędkość tylko trochę odbiegająca od maksymalnej (max ~63) czyli starałem się przejechać te 100 km 55-60kmh, spalanie wyniosło mnie równiutko 3L, jest to rozwiązanie, aczkolwiek trzeba się z tym pieścić co nei jest do końca zadowalające, dlatego spróbuję z tym czyszczeniem tłumika, tylko jak bym któryś z kolegów napisał jak to zrobić samemu.

    #40160 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Normalnie , tak jak się rury czyści .
    Zatykasz jednen koniec , wsypujesz kreta, zalewasz wrzątkiem, zatykasz drugi koniec.
    Możesz troszkę ” potrząść ” tłumikiem i najlepiej zostawić tak na noc.
    Potem odtykasz końcówki, wylewasz wodę, możesz jeszcze raz przelać wrzątkiem i przykręcasz tłumik do skutera.

    P.S Co do spalania,
    2t trzeba umieć jeździć, czyli jak się już rozpędzi , to powoli odpuszczasz manetkę do pewnego stopnia, wtedy prędkość będzie się w miare utrzymywała , a przepustnica nie będzie otwarta maksymalnie = mniejsze spalanie, jednak ze spalaniem 3.5-4l przy dynamiczniej jeździe w 2t trzeba się liczyć :).

    #40162 Reply
    bziumbzium
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 47
    • Postów: 51

    Patrykk, no właśnie z ta umiejętnością jazdy tez to zauważyłem na tej ostatniej 100km próbie, rozpędzam i spuszczam manetkę i jedzie nadal dobrze a czuć że obroty mniejsze i silnik lepiej pracuje…

    co do czyszczenia tłumika znalazłem taki link (wybaczcie reklamę innego forum):
    http://forum.jednoslad.pl/viewtopic.php?t=8991
    Wydaje się to sensowne… co o tym sądzicie?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Spalanie - Kymco Vitality 50 2T.
Twoje informacje:




Back to top button