Spadł mi łańcuch - zgubiłem zębatkę ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #79431
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Witajcie, ostatnio jechałem swoim Benzerem WS 50 ok 60km/h, po czym zacząłem skręcać po czym usłyszałem dziwny odgłos od razu mi coś w głowie zajaśniało ahaa – łańcuch ! Do domu mi został kilometr tak więc dopchałem benzera… rozebrałem osłonki i ujrzałem coś takiego :

    [URL=http://www.imagic.pl/files/view/11974/WP_000259.jpg]

    [/URL]

    Teraz pytanie, jako że się kompletnie nie znam ale chyba widzę, że zgubiłem jakąś zębatkę. Czy mam duży problem ? Gdzie szukać części ? Jako ona się dokładnie nazywa ? Jakie wymiary itp ? Koledzy pomóżcie…

    Pozdrawiam i liczę na szybką pomoc, sezon się kończy a chciałbym sobie jeszcze trochę pojeździć. Niedługo mam egzamin na kat. A i chciałem sobie jeszcze Benzerem pojeździć na stałej trasie w moim mieście.

    #79434
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Bez wątpienia zgubiłeś zębatkę.Musisz się zapytać w najbliższym serwisie czy dysponują takową zębatkę oraz zabezpieczenie.Myślę że to będzie niewiele kosztować,jeszcze się w tym sezonie najeżdzisz 🙂

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #79439
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Czyli mogę śmiało dzwonić do serwisu benzera i sie pytać o tylna zebatke do łańcucha z zabezpieczeńiem ?

    #79467
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Masz tego pełno do wyboru do koloru – zapewne miałeś zębatkę zabezpieczoną tylko segerem i kiedy on „puścił” to spadła zębatka. Lepsze jest zabezpieczenie na 2 śruby. Na Allegro masz wszystko:
    Zębatki:
    http://allegro.pl/zebatka-przod-romet-crs-50-ogar-900-zk-50-tun-14z-i2555609398.html
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=z%C4%99batka+ogar+900
    I zabezpieczenie:
    http://allegro.pl/zabezpieczenie-zebatki-przod-crs-50-ogar-900-zk-50-i2607518938.html
    Jak dasz takie zabezpieczenie to w życiu Ci zębatka nie spadnie z wałka zdawczego – tylko dokręcić krótkimi śrubkami „5” najlepiej imbusowymi. Zakładasz zębatkę na to tą blaszkę na rowek i przekręcasz aż otwory się pokryją i skręcasz śrubkami – spokój na wieki. 😀

    #79491
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Dzięki za pomoc Koledzy 🙂
    Pozdrawiam

    #79496
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Jeszcze jedno pytanie: na ile zębów wziąć zebatke ?

    #79500
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Pewnie na 16 prawda ?

    #79509
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    Michalk001 napisał:

    Masz tego pełno do wyboru do koloru – zapewne miałeś zębatkę zabezpieczoną tylko segerem i kiedy on „puścił” to spadła zębatka. Lepsze jest zabezpieczenie na 2 śruby.

    seger pewniejszy jeśli jest prawidłowo dobrany
    z zabezpieczeniem na śruby albo nakrętką centralną zawsze miałem dodatkową zabawę z klejem

    #79514
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Zobacz w parametrach technicznych ile miałeś ząbków w standardzie i możesz kupić o ząbek większą. Ja nigdy nie miałem problemów z zabezpieczeniem na śruby – po prostu przykręcam i już.

    #79517
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    1 ząb wiecej jest w celu poprawienia osiągow ?

    #79538
    devox
    Użytkownik
    • Postów: 13

    jedna podstawowa sprawa jak twój motorower nie jest po tuningu to nie kombinuj z zębatkami bo mało że stracisz na dynamice to silnik zaczyna chodzić w innym zakresie obrotów co niestety jest nie do końca dobre dla silnika. Na czwartym biegu po prostu go meczysz i nie do końca osiągniesz większa prędkość to po prostu nie prawda skutek może być odwrotny będzie mułowaty. A jeszcze jak weźmiesz kolegę i spotkasz małą górkę to będziesz wiedział o czym mówię.pozdrawiam.

    #79548
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Czyli zamontować z taka ilością zebatek jaka podana została w instrukcji ? Musze ja znaleźć… Jeżeli mi sie nie uda znaleźć tej informacji w parametrach technicznych jak inaczej mogę dojść do tego jaka ilośc zebatek posiadalem ?

    #79632
    devox
    Użytkownik
    • Postów: 13

    koszt zębatki to ok 30 zł myślę że jest mniejsza niż 14 zębów ma ok 9.W każdym razie zamotuj najmniejszą jaka będzie. Dostaniesz taką w każdym serwisie no i nie zapomnij o zabezpieczeniu i naciągnięciu łańcucha bo to ważne ze względu bezpieczeństwa. pozdrawiam

    #79686
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Nie ma zębatek z 9 ząbkami – przecież na takiej nawet by 40km/h nie osiągnął. Zazwyczaj seryjnie są montowane 13z. Najmniejsza dostępna do tych silników jest 11z a największa 17. Ja jeżdżę na 17 – lecz to zależy jaka jest skrzynia biegów. Są krótkie i długie.

    #79738
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Ja mam 4 biegowa, i zawsze miałem problem na 4 biegu bo na 3 potrafi wycisnąć przy dobrych wiatrach prawie 70 ale jak daje 4 to ledwo 55 utrzyma. Jutro musze zamówić zebatke tak więc trzymać sie seryjnej liczby zębów czy dac ten 1 wiecej ?

    #79747
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    jak słabł na 4ce do daj o jeden ząb mniejszą niż była

    #79809
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Kurcze tyle rożnych teorii 🙂 no ale na coś sie musze w końcu zdecydować i zamówić na tym Allegro…

    #79817
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Każdy ma 4 biegową 😀 – chodzi o to że były skrzynie z krótką 3 i 4 – a także z długimi biegami. Skoro na 4 słabł to daj ten 1 ząb mniejszą. Być może masz długą czwórkę i jest mu ciężko jechać – no chyba że masz blokowany moduł i ogranicza prędkość na 4 biegu. Napisz jeszcze jakie miałeś obroty na „4” np. przy 50km/h? . Myślę że 12 ząbków będzie w sam raz. Możesz w zasadzie zamówić dwie – 12 i 13, za przesyłkę będzie taniej a sprawdzisz na której Ci się lepiej jeździ. Dodatkowo dokup tą blaszkę zabezpieczającą i śmigaj dalej bo jesień za pasem.

    #79850
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Więc tak, moduł mam odblokowany na 3 śmiga aż miło do nawet 11 tyś. na 4 spada do około nie pamiętam teraz 6-7 tyś ? czuć że jest dużo zapasu ale nie daje rady więcej jak 55 a na 3 tak jak mówiłem nawet do 70. Patrzyłem w instrukcji nic nie ma odnośnie oryginalnej ilości zębów… tak więc nie mam pojęcia ile było w oryginale. Więc chyba wezmę ta 12 i 13 i na początek zamontuje 12.

    #79864
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Najlepsze wyjście – widocznie masz długą czwórkę i go muli.

    #79869
    maxxiuu
    Użytkownik
    • Postów: 41
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button