Spadek mocy po zmianie tlumika na tuningowy
- This topic has 12 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 3 years, 7 months temu by
No to LU.
-
AutorWpisy
-
21 maja 2019 dnia 07:58 #663436
Zamówiłem znajomemu tlumik tuningowy stage 6 do poj 50 i 70cc do junaka 806, po wymianie skuter zamiast zyskać na mocy, stracił ją, słabiej rusza z miejsca, slabiej przyspiesza i spadła prędkość maksymalna, wcześniej był wymieniany moduł zapłonowy który dał efekty, jadąc za nim czuje że spaliny mają inny zapach, nie klasycznego 2 suwa tylko smierdzą jak by olejem bardziej, do starego tlumika był podłączony ten zawirowywacz spalin, rurkę która była podłączona do starego tłumika, zatkałem, nowy tłumik niby dedykowany do tego modelu silnika, o co może chodzić?
21 maja 2019 dnia 08:17 #663441do 2T czy 4T?
21 maja 2019 dnia 11:22 #6634482T
21 maja 2019 dnia 11:25 #663449wydech ProReplica jest w zasadzie dedykowany do 10-12KM cylindrów klasy StreetRace70 z wariatorem Sportpro. Dla chińskiej serii może być na wyrost. po prostu trzeba zacząć regulować i napęd i gaźnik po takiej zmianie i może coś sie z tego wykrzesa.
10 czerwca 2019 dnia 08:27 #665230Ten tłumik ma homologację i mówili w sklepie że coś się z niego wycina, o co konkretnie chodzi? Jak się reguluje napęd? Chodzi o zmianę rolek? I na czym polega regulacja gaźnika, znajomy chce wstawiać już stary tłumik bo przyspieszenie pod górkę to poraszka, muli jak nie wiem co, ja bym z tym jeszcze powalczył bo szkoda tych 600zł, gdyby nie opis tlumika że pasuje do pojemności 50cc to by go nie kupił :/
10 czerwca 2019 dnia 08:41 #665231skoro ma seryjne 50cm to nich nic z niego nie wycina. a wycina sie kryze z wydechu – najczęściej jest „złapana” na jednego smarka przy wlocie w wydech
są pojemności 50 o róznej mocy – w zasadzie im wyższa tym bardziej taki wydech sie sprawdzi (to duże uproszczenie ale mniej więcej tak bedzie)10 czerwca 2019 dnia 10:30 #665234Jak by go oddał do mechanika na regulację to jest duża szansa że coś by wyregulował? Może być jakaś blokada na gaźniku?
10 czerwca 2019 dnia 11:30 #665236nie ma blokady w gaźniku. inny wydech zmienił dynamikę wymiany gazów w cylindrze i trzeba to wyregulować. a potem ew. napęd do nowej charakterystyki
7 lipca 2019 dnia 20:32 #666918Znajomy oddał junaka do mechanika i tak, wyciągnoł tą kryze z tłumika jak i blokade,zweżenie na filtrze powietrza, dał większą dysze do gaznika, wyciągnoł podkładkę a bardziej jest to dystans, bo była chyba blokada ze pasek nie wchodził do konca na wariator? Zmienił też chyba sprezyny na sprzęgle, teraz trzeba dać duzo gazu zeby pojechac, silnik wyje, wchodzi na obroty i wtedy przekładnia zaciąga i czuć ze przyspiesza, vmax 80km/h, wszystko niby ok, ale kultura pracy silnika jest zerowa, wyje jak cholera, bo trzeba go wkręcić na maxa zeby załapało cvt, wydaje mi się ze ten silnik moze dlugo nie podziałać.
7 lipca 2019 dnia 21:12 #666919założyć mieksze sprezynki na sprzęgło i bedzie kulturalniej. I może cięższe roki – to sie napęd ucywilizuje. chyba że teraz kręci prawidłowo tylko ty masz wrażenie że wyje po jeździe 4T
8 lipca 2019 dnia 14:11 #667053Słychać że te obroty są za duże jak na ten silnik, czy się chce jechać 40km/h czy 80km/h to i tak obroty są maksymalne, trzeba zmienić te sprężyny i nie wiem czy nie lepiej było by zostawić starą dysze od gaźnika, bo te za duże obroty to pewnie jej sprawa.
8 lipca 2019 dnia 14:50 #667072nie. nie jej – tylko rolek.
ale skoro jedzie 80km/h to raczej rolki sa ok8 lipca 2019 dnia 15:59 #667078Identyczny objaw (słuchowy) miałem w swoim po zmianie wario z oryginalnego na JCostę.
Szybko wchodził wysoko na obroty przy każdej prędkości, spokojnie kręcił się do czerwonego, dźwięk też mi się nie podobał, ale skuter tak jeździł i robił to dobrze – bardzo dobrze przyśpieszał i uzyskiwał swoją prędkość maksymalną (około 135 GPS / 155 licznikowo w zakresie do 8.000 rpm). Mnie też nie pasował ten dźwięk, ani to, że potrafił mieć bardzo wysokie obroty przy 60 km/h jak i przy rozpędzaniu do prędkości maksymalnej. Co poradzić, tak to było zestrojone. -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.