spadek mocy na docieraniu zipp

Witam ostatnio zakupiłem skuter zipp parco, sprzedający mówił że zmienił cylinder z 50 ccm na 80 ccm i zrobił nim około 100 km. Skuter miał sporo mocy ale tylko przez cztery dni, potem padł całkowicie, nie chciał zapalić. WIęc zaprowadziłem do chłopaka który mi go sprzedał i mi go naprawił, mówił że coś z rozrządem było no ja nie wiem co bo się nie znam. Jednak poza tym (zanim skuter padł) stracił sporo na mocy i nawet po naprawie moc nie wróciła. Mniemam że cylinder nie był dotarty po 100km, ja jeździłem nim koło 60km/h, ale nie dawełem mu odpoczynku, tak zrobiłem koło 70km. Mogłem go zajechać? czy to może być wina zatartego cylindra? Co zrobić w takim wypadku i czy nie uszkodziłem tym silnika.
Proszę pomóżcie bo to mój pierwszy motor i nie mam o tym żadnego pojęcia.

po 100km na pewno nie był dotarty bo cylindry dociera sie od 300 (nicasil) do 1000km (żeliwo) a twoje 60km/h to prawie jego max.
Wiec dużo wskazuje na to że go zajeździłeś. Szkoda że nie wiadomo co to było to “coś z rozrządem”

Dzięki za odpowiedź, a coś z rozrządem było jeszcze za nim na niego wsiadłem bo już wtedy ciężko palił i miał nie równe obroty (raz za wysokie raz za niskie) że nawet po ich ustawieniu albo gasł albo uciekał spod nóg i tak coraz gorzej i gorzej, a wróciło to do normy dopiero po naprawie.

miernikiem kompresji coś wykaże?

jeżeli zdycha cylinder to na 100%. ale brak kompresji to też zawory (stan, regulacja, stan gniazd i przylgni…itd)

Bodajże zawory zrobione - tak mówił ten co naprawiał, no kompresja rzeczywiście była padnięta jak oddawałem do naprawy i kolo to naprawił, jednak moc początkowa jaką miał skuter na pewno nie wróciła, czuć sporą różnicę. Po za tym jakby komuś chciało się odsłuchać, trzeba przewinąć do minuty bo tam słychać najlepiej, takie buczenie, raz głośniej raz ciszej:
http://uploadfile.pl/pokaz/1465824---snch.html

Ostatecznie chyba będzie mechanik…

ja bym nie ostatecznie - ja bym od razu.