Sonda lambda w skuterze

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #687471
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Witam.Wiem, ktoś powie, że jest to abstrakcja ale chciałbym się zorientować jak to wygląda z zamontowaniem czujnika AFR do skutera.Wiem, że z samą sondą nie ma problemu ale jak dokładnie jest z podłączeniem tego ? Czy potrzebne są jakieś komputery sterujące etc. ?

    #687476
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    oczywiście że jest problem z sondą przy podłączaniu AFR. Do AFR potrzebujesz sondy szerokopasmowej a takiej na 101% w skuterze nie masz.
    300zł do wydania na początek na na zestaw jakiejś badziewnej chińskiej sondzie z chińskim wyświetlaczem.
    Ale to dopiero po tym jak wymyslisz jak stosunkowo dużą sonde upchnąć w małym wydechu skutera

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #687498
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    M18 to faktycznie spory gwint i tego raczej nie da rady wcisnąć, musiałbym to zobaczyć na żywo to może bym coś zdziałał.Patrzyłem to niektóre skuterki 50 mają sondy, nie łatwiej było by z czegoś zapożyczyć taki osprzęt ?

    #687503
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    mają sondy ale nie sondy szerokopasmowe. a taka zwykła sie do afr nie nadaje

    #687529
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Fakt, inaczej tyle by nie kosztowały :D.Ile to wyjdzie z najuboższymi częściami (nawet używanymi) i jakie będą największe komplikacje w podłączeniu ?

    #687532
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    napisałem ci wyżej

    tylko po kiego grzyba ci afr w skuterze na gaźniku?

    #687581
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Zauważyłem to na pewnym filmiku i pomyślałem, że spoko byłoby coś takiego wsadzić dopóki nie zorientowałem się w temacie.300zł za wszystko czy jeszcze coś trzeba dokupywać ? Jeśli wyniesie drożej to może lepiej zwykłą sondę wstawić ?

    #687582
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    ale po kiego grzyba ci sonda lambda???
    jeszcze przy wydechu sobie niczego nie popsułeś?

    dowiedz sie może najpierw po co to jest, jak to działa a dopiero potem wymyślaj montaż

    #687592
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Nie, spokojnie :D.Obejrzałem dopiero 2 filmiki ale nadrobię.

    #687604
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    pierwszym twoim problemem jest rozmiar sondy
    drugim jest jej stabilne zasilanie prądem stałym
    trzecim jest fakt że sonda pracuje tylko nagrzana i pierwsze kilkadziesiąt sekund po odpaleniu silnik jest grzana elektrycznie pobierając 20-45W (czyli nawet powyżej 3A prądu) – wiec skąd tyle weźmiesz?
    ale sprawą podstawową jest kompletny bezsens tego pomysłu. Przeskoczyć 3 poważne problemy i wygenerować ze dwa nowe żeby mieć bezużyteczne coś działające jakoś??

    #687606
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Coś forum nie działa mi prawidłowo, nie widzę czasami swoich wpisów ale nieważne.
    Pierwszy problem mógłbym pominąć.
    Zapomniałem, że czymś to trzeba zasilić,a skuter raczej szybko się nie nagrzewa do 300-400℃ na wydechu.Trzeba by było działać z iskrownikiem z którym na 90% nic się nie da zrobić.Czyli sonda byłaby w stanie do nagrzania tłumika zeżreć tyle prądu aby żarówki nie świeciły ? Cóż, na instalacjach się nie znam, więc raczej nic nie zdziałam chyba, że są jakieś mniej prądożerne sondy lambda.W niektórych 50 Euro 4 widziałem, że są więc też jakoś muszą funkcjonować ale nie zdążyłem wgłębić się jeszcze w ten temat.

    #687608
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    sonda lambda ze skuterka służąca do badania składu stechiometrycznego mieszanki w wersji „jako tako” w skuterku a sonda lambda do wskaźnika AFR to osobne światy jakościowe.

    #687626
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Czy te dane 20-45W na pewno są wiarygodne ? Jeśli tak to może łatwiej będzie wrzucić wąskopasmówkę do wydechu ? Nie tak dokładna ale zawsze to łatwiejsza regulacja.

    #687631
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    wciąż nawet nie poczytałeś jak działają te sondy i czym sie róznią skoro chcesz coś regulowac wąskopasmową sondą.
    Wąskopasmowa sonda (dwustanowa) pokazuje tylko ” za mało” i „za dużo” ale nigdy „dobrze”. Wiec nic na tym nie ustawisz. Zwłaszcza że odczyty z sondy są co 0,5-1 sek a silnik bedzie regulował kilkanaście sekund na kręcenie śrubka gaźnika.
    Ma to sens tylko jeżeli natychmiast na takie wskazania reaguje kontroler wtrysku korygujący dawki dla każdej prędkości obrotowej na bieżąco.

    Skoro masz ciśnienie żeby coś podłubac kup deske i z 50 wkrętów. Powkręcaj je sobie, wykręć i powkręcaj znowu. Powtarzaj tak długo aż ci przejdzie ochota dłubania :). Bo z tego co pamietam to czego nie ruszyłes to sypało sie 5 rzeczy dookła.

    #687641
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Myślałem, że coś może z tego być, więc chciałem się poradzić na forum.Filmów trochę obejrzałem, artykułów trochę przeczytałem.Nie każdy wszystko od urodzenia wiedział.
    Dzięki za propo ale raczej nie skorzystam.Gratuluję dobrej pamięci, a może jednak przejrzałeś tylko moje posty, żeby sprawdzić „z kim masz do czynienia”.
    LwG

    #687642
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    nie musiałem nic przeglądać. Masz nicka odpowiadającemu temu co robisz swojemu sprzetowi.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button