Smarowanie wariatora i rolek

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #155692
    kamil558j
    Użytkownik
    • 5
    • 16Postów:

    Witam. Niedawno dokładnie wyczyściłem wariator, rolki i półksiężyc z brudu i smaru. Kopka słabiej odbija, a skuter nierównomiernie przyśpiesza. Jedzie takimi “fazami”. I mam pytanie, czy nasmarować te wszystkie części, a jak tak to czym?

    #155693
    monterglass
    Użytkownik
    • 6
    • 107Postów:

    Ogólnie za bardzo się tego nie smaruje chociaż czasem producenci zalecają, dla pewności można rolki i wariator, od wew.strony posmarować lekko suchym smarem jest do tego idealny,zwykly smar jak będzie go za dużo,to zachlapie pasek. Szarpanie może być efektem zużytych rolek, lub ślizgów wariatora, tzn tych małych plastików,bynajmniej u mnie tak było.Ślizgi były wyjechane.Tuleję wariatora w środku też lekko można posmarować.U mnie w chińczyku było sucho, ale po wyczyszczeniu z pyłu i posmarowaniu suchym smarem jest ok, wydaje mi się,że lepiej przyśpiesza bardziej płynnie.

    #155711
    kamil558j
    Użytkownik
    • 5
    • 16Postów:

    Ok, a co z półksiężycem? Bo wiem, że było na nim sporo białego smaru.

    #155715
    monterglass
    Użytkownik
    • 6
    • 107Postów:

    Mógł być posmarowany jakiś białym smarem,suchy też jest biały,ogólnie białych smarów jest dużo Np syntetyczne lub do wysokich obciążeń,odporne na zmywanie itp itd. Jest taka firma Caramba produkująca różne smarowidła i w ofercie maja kilka rożnych białych smarów,produkty ogólnie ok, używamy w firmie. Półksiężyc warto zrobić takim smarem który wytrzyma wys temperaturę,trochę się to tam nagrzewa,zwykły moze spłynąć. Mechanizm kopki warto posmarować,na sucho to pracować idealnie nie będzie,zresztą już piszesz że słabo odbija. W myśl zasady kto smaruje ten jedzie,tylko z głową żeby paska nie zachlapać,bo ślizgać sie będzie.

    #155718
    kamil558j
    Użytkownik
    • 5
    • 16Postów:

    No ok. Dzięki

    #155721
    Filippo73
    Użytkownik
    • 2
    • 477Postów:

    Pierwszy raz spotkałem się z określeniem “suchy smar”. Możesz przybliżyć mi cóż to takiego jest?

    #155725
    monterglass
    Użytkownik
    • 6
    • 107Postów:

    wpisz w gogle “suchy smar w sprayu” i wszystko jasne,np http://www.hexagon.biz.pl/oferta/suchy-smar-sprayu-p-479.html lub http://www.molykot.com/suchy-smar%20index.php Są rzeczy na tym świecie…….

    #155726
    kamil558j
    Użytkownik
    • 5
    • 16Postów:

    Hah, no właśnie ja też. No ale poczytałem, i to jest chyba taki smar, który po rozprowadzeniu wysycha i tworzy powłoke ochronną. To chyba to 😉

    #155727
    monterglass
    Użytkownik
    • 6
    • 107Postów:

    dokładnie,tworzy powłokę i nie chlapie , nie spływa,i nie brudzi takie sprytne smarowidło. Do wariatora idealny,chociaż i tak obojętnie czy smarujemy czy nie, to rolki i wariator i tak się wycierają i kiedyś trzeba będzie wymienić, smarowanie trochę spowolni wycieranie.

    #155728
    kamil558j
    Użytkownik
    • 5
    • 16Postów:

    I to wygląda bardziej jak taki zaschnięty lakier, czy bardzo gęsty smar, jak silikon?

    #155730
    monterglass
    Użytkownik
    • 6
    • 107Postów:

    ten z caramby jest zaschnięty lakier,trudny do zmycia, jest powłoka,jest poślizg 🙂

    #155735
    kamil558j
    Użytkownik
    • 5
    • 16Postów:

    Yhy. No spoko

    #190650
    stanislaw
    Użytkownik
    • 0
    • 5Postów:

    monterglass napisał:

    Ogólnie za bardzo się tego nie smaruje chociaż czasem producenci zalecają, dla pewności można rolki i wariator, od wew.strony posmarować lekko suchym smarem jest do tego idealny,zwykly smar jak będzie go za dużo,to zachlapie pasek. Szarpanie może być efektem zużytych rolek, lub ślizgów wariatora, tzn tych małych plastików,bynajmniej u mnie tak było.Ślizgi były wyjechane.Tuleję wariatora w środku też lekko można posmarować.U mnie w chińczyku było sucho, ale po wyczyszczeniu z pyłu i posmarowaniu suchym smarem jest ok, wydaje mi się,że lepiej przyśpiesza bardziej płynnie.

    #190651
    stanislaw
    Użytkownik
    • 0
    • 5Postów:

    stanislaw napisał:

    monterglass napisał:
    Ogólnie za bardzo się tego nie smaruje chociaż czasem producenci zalecają, dla pewności można rolki i wariator, od wew.strony posmarować lekko suchym smarem jest do tego idealny,zwykly smar jak będzie go za dużo,to zachlapie pasek. Szarpanie może być efektem zużytych rolek, lub ślizgów wariatora, tzn tych małych plastików,bynajmniej u mnie tak było.Ślizgi były wyjechane.Tuleję wariatora w środku też lekko można posmarować.U mnie w chińczyku było sucho, ale po wyczyszczeniu z pyłu i posmarowaniu suchym smarem jest ok, wydaje mi się,że lepiej przyśpiesza bardziej płynnie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button