Smarowanie wariatora i rolek

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #155692
    kamil558j
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Witam. Niedawno dokładnie wyczyściłem wariator, rolki i półksiężyc z brudu i smaru. Kopka słabiej odbija, a skuter nierównomiernie przyśpiesza. Jedzie takimi „fazami”. I mam pytanie, czy nasmarować te wszystkie części, a jak tak to czym?

    #155693
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Ogólnie za bardzo się tego nie smaruje chociaż czasem producenci zalecają, dla pewności można rolki i wariator, od wew.strony posmarować lekko suchym smarem jest do tego idealny,zwykly smar jak będzie go za dużo,to zachlapie pasek. Szarpanie może być efektem zużytych rolek, lub ślizgów wariatora, tzn tych małych plastików,bynajmniej u mnie tak było.Ślizgi były wyjechane.Tuleję wariatora w środku też lekko można posmarować.U mnie w chińczyku było sucho, ale po wyczyszczeniu z pyłu i posmarowaniu suchym smarem jest ok, wydaje mi się,że lepiej przyśpiesza bardziej płynnie.

    REKLAMA

    Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

    Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

    Advertisement

    #155711
    kamil558j
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Ok, a co z półksiężycem? Bo wiem, że było na nim sporo białego smaru.

    #155715
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Mógł być posmarowany jakiś białym smarem,suchy też jest biały,ogólnie białych smarów jest dużo Np syntetyczne lub do wysokich obciążeń,odporne na zmywanie itp itd. Jest taka firma Caramba produkująca różne smarowidła i w ofercie maja kilka rożnych białych smarów,produkty ogólnie ok, używamy w firmie. Półksiężyc warto zrobić takim smarem który wytrzyma wys temperaturę,trochę się to tam nagrzewa,zwykły moze spłynąć. Mechanizm kopki warto posmarować,na sucho to pracować idealnie nie będzie,zresztą już piszesz że słabo odbija. W myśl zasady kto smaruje ten jedzie,tylko z głową żeby paska nie zachlapać,bo ślizgać sie będzie.

    #155718
    kamil558j
    Użytkownik
    • Postów: 16

    No ok. Dzięki

    #155721
    Filippo73
    Użytkownik
    • Postów: 477

    Pierwszy raz spotkałem się z określeniem „suchy smar”. Możesz przybliżyć mi cóż to takiego jest?

    #155725
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    wpisz w gogle „suchy smar w sprayu” i wszystko jasne,np http://www.hexagon.biz.pl/oferta/suchy-smar-sprayu-p-479.html lub http://www.molykot.com/suchy-smar%20index.php Są rzeczy na tym świecie…….

    #155726
    kamil558j
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Hah, no właśnie ja też. No ale poczytałem, i to jest chyba taki smar, który po rozprowadzeniu wysycha i tworzy powłoke ochronną. To chyba to 😉

    #155727
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    dokładnie,tworzy powłokę i nie chlapie , nie spływa,i nie brudzi takie sprytne smarowidło. Do wariatora idealny,chociaż i tak obojętnie czy smarujemy czy nie, to rolki i wariator i tak się wycierają i kiedyś trzeba będzie wymienić, smarowanie trochę spowolni wycieranie.

    #155728
    kamil558j
    Użytkownik
    • Postów: 16

    I to wygląda bardziej jak taki zaschnięty lakier, czy bardzo gęsty smar, jak silikon?

    #155730
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    ten z caramby jest zaschnięty lakier,trudny do zmycia, jest powłoka,jest poślizg 🙂

    #155735
    kamil558j
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Yhy. No spoko

    #190650
    stanislaw
    Użytkownik
    • Postów: 5

    monterglass napisał:

    Ogólnie za bardzo się tego nie smaruje chociaż czasem producenci zalecają, dla pewności można rolki i wariator, od wew.strony posmarować lekko suchym smarem jest do tego idealny,zwykly smar jak będzie go za dużo,to zachlapie pasek. Szarpanie może być efektem zużytych rolek, lub ślizgów wariatora, tzn tych małych plastików,bynajmniej u mnie tak było.Ślizgi były wyjechane.Tuleję wariatora w środku też lekko można posmarować.U mnie w chińczyku było sucho, ale po wyczyszczeniu z pyłu i posmarowaniu suchym smarem jest ok, wydaje mi się,że lepiej przyśpiesza bardziej płynnie.

    #190651
    stanislaw
    Użytkownik
    • Postów: 5

    stanislaw napisał:

    monterglass napisał:
    Ogólnie za bardzo się tego nie smaruje chociaż czasem producenci zalecają, dla pewności można rolki i wariator, od wew.strony posmarować lekko suchym smarem jest do tego idealny,zwykly smar jak będzie go za dużo,to zachlapie pasek. Szarpanie może być efektem zużytych rolek, lub ślizgów wariatora, tzn tych małych plastików,bynajmniej u mnie tak było.Ślizgi były wyjechane.Tuleję wariatora w środku też lekko można posmarować.U mnie w chińczyku było sucho, ale po wyczyszczeniu z pyłu i posmarowaniu suchym smarem jest ok, wydaje mi się,że lepiej przyśpiesza bardziej płynnie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button