Słaby rozrusznik? Problem z rozrusznikiem.
- This topic has 10 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 8 years, 10 months temu by
eadem.
-
AutorWpisy
-
31 marca 2014 dnia 19:18 #160990
Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Taki problemik:
Świeca ma piękną kawę z mlekiem nawet na białym izolatorze w świecy, dobrze się wkręca na obroty. Na zimnym silniku odpala za 2 kopnięciem, na ciepłym tak samo, a czasem nawet za 1 kopnięciem. Problem jest z rozrusznikiem. Zakupiłem już nawet nowy rozrusznik 50cm3, dzisiaj podłączyłem nowy akumulator – specjalnie z prądem rozruchowym 50A.
Rozrusznik dobrze kręci, bendix się załącza, wał się obraca, jednak aby odpalić z rozrusznika należy przez dobre 10 sekund trzymać przycisk i bawić się manetką [Otworzyć na max, zamknąć, otworzyć, i tak w kółko]. Po odpaleniu załącza się ssanie.
Tak jak już wspomniałem z kopniaka bardzo dobrze odpala, z rozrusznika już tak dobrze nie idzie. Co mogę zrobić aby mi to dobrze działało? Cylinder jest większy, i może problem leży w tym, że rozrusznik od 50cm3 jest za słaby? Jak mogę przyśpieszyć rozrusznik? A może problem jest z gaźnikiem? Ręce mi już opadają.31 marca 2014 dnia 21:43 #161016Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Podłączyłem przed chwilą dodatkową masę pod rozrusznik – dalej problem opisany wyżej. Rozrusznik nie ma siły zakręcić gdy przytrzymam bendix śrubokrętem. A ponieważ z kopniaka pali, a z rozrusznika nie podejrzewam, że rozrusznik jest po prostu za słaby jak na mój setup, a konkretnie kompresje. Na zimnym silniku jest za mocna kompresja, na rozgrzanym kompresja jest troszkę mniejsza przez co nie ma problemu z odpaleniem na ciepłym silniku.
Moje pytanie do elektryków: W jaki sposób zwiększę moc rozrusznikowi, lub jaki nowy rozrusznik kupić taki, który by pociągnął 72cm3, i sportowy wałek?31 marca 2014 dnia 21:53 #161019Miałem ten temat przy seryjnym gaźniku. Wymiana na podciśnieniowy zdecydowanie poprawiła rozruch – konkretnie WM motor. Chociaż jak na chińskie silniki przystało, falowanie dalej występuje, to jednak z rozrusznika palił ładnie.
„Wyprzedzeni/Wzięci na starcie:
– Yamaha Neos (Pizza Domino’s)”
Oni mają blokady z tego co zauważyłem.31 marca 2014 dnia 21:57 #161020rozrusznik kręci za wolno. Zobacz czy rozruszniki od 125-250 nie są podobne gabarytami. Ale jest ALE.
Możesz zrobić testa i podpiąć samochodowy akumulator. Dowiesz sie czy to kwestia niewydolnego zasilania rozrusznika czy mocy samego silniczka. Ale też nie do końca bo jest jeszcze kwestia spadku napięcia w instalacji.
Opór na rozruszniku (a to silnik szeregowy) powoduje duży pobór prądu a wiec znaczny spadek napięcia w instalacji. Mocniejszy rozrusznik pociągnie podobnie wiec może to nie rozwiązać problemu – jakąś podpowiedzią będzie start z dużego i mocnego akumulatoraZ drugiej strony są aeroxy i inne takie startujące z cylindrami 70-80 z rozrusznika (choć większość zostaje tylko z kopniakiem) ale tam na ogół jest 2T wiec cykle pracy częściej a do oporów przy rozruchu nie dołącza się rozrząd który trzeba ruszyć- a to spory opór.
Mi na Airsalu 70 z kopa też odpalał za pierwszym a rozrusznikiem potrzebowałem 2-3 sekundy kręcenia.
Na obecnym setupie przy rozładowanym mocno akumulatorze nie odpalał nawet z kopniaka na starym gaźniku. teraz wsadziłem 19mm stage6 i może sytuacja sie zmieni.31 marca 2014 dnia 22:15 #161029Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
zauważyłem, że tulejki w pokrywie mają troszkę luzy. Jaka jest szansa, że winne są tulejki z luzami? Przy okazji mogę bendix nowy kupić.
31 marca 2014 dnia 22:19 #161030Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
eadem napisał:
Miałem ten temat przy seryjnym gaźniku. Wymiana na podciśnieniowy zdecydowanie poprawiła rozruch – konkretnie WM motor. Chociaż jak na chińskie silniki przystało, falowanie dalej występuje, to jednak z rozrusznika palił ładnie.
„Wyprzedzeni/Wzięci na starcie:
– Yamaha Neos (Pizza Domino’s)”
Oni mają blokady z tego co zauważyłem.Mogę prosić link do takiego gaźnika podciśnieniowego 139qmb? I jakie są różnice gołym okiem od zwykłego gaźnika 139qmb?
31 marca 2014 dnia 22:21 #161032tulejki może w jakimś stopniu też. Prawda jest taka że przy podwyższonej kompresji i agresywniejszym wałku zaczynają się liczyć sprawy które wcześniej nie miały aż takiego znaczenia:
– przerwa na świecy i energia iskry (żeby nie została/zdmuchnięta/)
– prędkość obrotowa wału przy rozruchu
– precyzyjne ustawienie zapłonu
– stopień napełnienia i stopień wymieszania powietrza z paliwemkażdy opór, luz, nieosiowość, niedokładność – wyłazi jako problem.
31 marca 2014 dnia 22:31 #161038Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Jak najszybciej kupie tulejki, nowy bendix. (to koszt 40 zł – Na razie mnie stać), Zastanawiam się nad tym: http://sklep.motor-land.com.pl/p-19303-rozrusznik-gy6-80-ccm-hi-power/
Ile tak na prawdę daję napis „hi power ?”
Akumulator dzisiaj zalany elektrolitem – nówka sztuka, słychać, że fajnie kręci rozrusznikiem.
Teoria z tulejkami opierana jest z:
http://skuterypolnoc.ubf.pl/forum/viewthread.php?forum_id=32&thread_id=2625„DODAM OD SIEBIE ŻE JAK MAMY DOBRY AKU A LEDWO KRĘCI TO WŁASNIE PRZYCZYNA JEST W WYROBIONYCH TULEJKACH BĄDŻ COŚ NIE TAK Z BENDIXEM : NP ZACINANIE JEGO .Oczywiscie lekkie smarowanie nie zaszkodzi”.
Kolejna teoria to brak mocy – ciepły silnik = mniejsza kompresja, odpala od dotknięcia, a jak odpali, zgaszę, to już nie chce zapalić, z kopki pali za każdym razem.
Zimny silnik = Duża kompresja – problem.Napiszę po wymianie bendixa i tulejek, czy pomogło 😛
31 marca 2014 dnia 22:59 #161042Mogę prosić link do takiego gaźnika podciśnieniowego 139qmb? I jakie są różnice gołym okiem od zwykłego gaźnika 139qmb?
http://skuterownia.com.pl/default/gazniki/gaznik-podcisnieniowy-do-chinskich-skuterow-4t.html
Tylko przy 72cc może być ogólnie za słaby (nie wydobędzie potencjału silnika).
31 marca 2014 dnia 23:04 #161044Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
przecież mam taki seryjnie.
31 marca 2014 dnia 23:17 #161046Możliwe, ale fakt faktem na serii palił mi słabo. Nie da się wykluczyć wady fabrycznej, ale to już można zarzucić każdej części niezależnie od producenta. Na 1000 wyprodukowanych egzemplarzy minimum 4 będą wadliwe, tak to już ponoć funkcjonuje w produkcji.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.