Słabszy skuter i gorąca pokrywa przekładni.

Witam. Ostatnio zauwazylem ze mój skuter Romet 747 4t jest słabszy w dzień niż w nocy. Osiągi widać podjezdzajac pod gorke. W nocy 40 a w dzień około 32-33km/h. Dodam ze pokrywa przekladni nagrzewa się dosyć szybko i po przejechaniu 5km jest gorąca ze po 2 sek juz trzeba wziąć z niej reke . w nocy jest to samo z przekładnią ale osiągi są nieco lepsze. Związek może mieć z tym aktualna pogoda. Codziennie powyżej 32 stopni i jest duszno. Skuter chłodzony powietrzem. Full seria 16tys km. Wszystko co było z nim robione wymieniane na te same czesci. Jeździe zawsze we dwójkę. Proszę o pomoc i swoje przemyślenia bo juz nie wiem co o tym myśleć. Taka pogoda a tu aż strach jechać 15km nad jezioro we dwoje. Oleje sprawdzone silnik -venol 10w40, przekładnia-80w90.

To normalne nic nie zrobisz

przekładnie się grzeją i to jest normalne. Są chłodzone powietrzem opływającym je + małe dziurki wewnątrz ale przy takich temperaturach jakość tego chłodzenia jest znacznie gorsza.
Pomaga wiercenie dziur w deklu przekładni ale wtedy jest ryzyko że zaciągnie więcej twardego kwarcowego syfu z drogi. Droższe skutery mają wentylowaną filtrowanym powietrzem przekładnie ale te małe niestety nie bardzo.

Czyli jak będzie temperatura np we wrześniu 20 stopni wszystko wróci do normy ? I czy jazda teraz może zaszkodzić skuterkowi ? Jest możliwość pęknięcia paska ? Skuter ma swój przebieg i mimo ze chińczyk staram się dbać o niego.

Paskowi to na pewno ani podwyższona temperatura ani większe obciążenie na zdrowie nie wychodzi. Na pewno szybciej traci właściwości.
Możesz wywiercić dodatkowe dziury w obudowie napędu z tyłu nisko a z przodu często są zaślepki ktore można wyjąć.
Możesz zaryzykować i jeżeli masz chiński pasek to wymienić go na wzmacniany Bando albo Dayco (tylko na żaden wzmacniany kevlarem lub włóknami aramidowymi - też kevlar - bo ci zje wariator) bo te lepiej znoszą temperatury i duże obciążenia.
Kolejne patenty to już spore wydatki.

A wario i sprzęgło powinno być ok ?nic od temperatury się nie stanie ?

w zasadzie nie. najbardziej wrażliwy jest pasek i dzwon sprzęgła. też sie lubi przegrzać, dostać przebarwień i stracić właściwości.

mięknie ci centralka i nie trzyma ci paska wymien ją na twardza tylko nie rop racing

mi akurat centralka nie miękła a efekty były podobne wiec nie strzelał bym tak w ciemno że to sprezyna centralna. Jak wymienia na twardą to tego cipła bedzie jeszcze więcej i zacznie sie jazda z regulacją napędu. Jużlepiej wymieniać na taką samą twardą tylko z lepszego materiału.
Tylko uważam że wcale nie ma pewności że to to.

Zobaczymy czy po ochłodzeniu temperatury powietrza wróci do normy.

Wyczytalem ze może to być wina wytartych pierscieni ze skuter jest słabszy. Nie wiem juz sam.

Kuba Graczyk napisał:

Wyczytalem ze może to być wina wytartych pierscieni ze skuter jest słabszy. Nie wiem juz sam.

To efekt puchnięcia tłoka. Przy tych temperaturach nie ma się co dziwić, serio, to normalne w olejakach. Przekładnia ma być gorąca i zawsze taka będzie. Nie przejmuj się i w takie upały ogranicz ruchy manetką.

A czy zwolnienie nastąpiło po czasie? czy zawsze miał taką prędkość?
myślę że wieczorami zimniej dlatego jest też inna temperatura i może ci się wydawać że lepiej jeździ.