Słabszy skuter i gorąca pokrywa przekładni.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #196982
    Kuba Graczyk
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam. Ostatnio zauwazylem ze mój skuter Romet 747 4t jest słabszy w dzień niż w nocy. Osiągi widać podjezdzajac pod gorke. W nocy 40 a w dzień około 32-33km/h. Dodam ze pokrywa przekladni nagrzewa się dosyć szybko i po przejechaniu 5km jest gorąca ze po 2 sek juz trzeba wziąć z niej reke . w nocy jest to samo z przekładnią ale osiągi są nieco lepsze. Związek może mieć z tym aktualna pogoda. Codziennie powyżej 32 stopni i jest duszno. Skuter chłodzony powietrzem. Full seria 16tys km. Wszystko co było z nim robione wymieniane na te same czesci. Jeździe zawsze we dwójkę. Proszę o pomoc i swoje przemyślenia bo juz nie wiem co o tym myśleć. Taka pogoda a tu aż strach jechać 15km nad jezioro we dwoje. Oleje sprawdzone silnik -venol 10w40, przekładnia-80w90.

    #196983
    Krupek
    Uczestnik
    • Postów: 1 126

    To normalne nic nie zrobisz

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #196984
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 963

    przekładnie się grzeją i to jest normalne. Są chłodzone powietrzem opływającym je + małe dziurki wewnątrz ale przy takich temperaturach jakość tego chłodzenia jest znacznie gorsza.
    Pomaga wiercenie dziur w deklu przekładni ale wtedy jest ryzyko że zaciągnie więcej twardego kwarcowego syfu z drogi. Droższe skutery mają wentylowaną filtrowanym powietrzem przekładnie ale te małe niestety nie bardzo.

    #196986
    Kuba Graczyk
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Czyli jak będzie temperatura np we wrześniu 20 stopni wszystko wróci do normy ? I czy jazda teraz może zaszkodzić skuterkowi ? Jest możliwość pęknięcia paska ? Skuter ma swój przebieg i mimo ze chińczyk staram się dbać o niego.

    #196989
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 963

    Paskowi to na pewno ani podwyższona temperatura ani większe obciążenie na zdrowie nie wychodzi. Na pewno szybciej traci właściwości.
    Możesz wywiercić dodatkowe dziury w obudowie napędu z tyłu nisko a z przodu często są zaślepki ktore można wyjąć.
    Możesz zaryzykować i jeżeli masz chiński pasek to wymienić go na wzmacniany Bando albo Dayco (tylko na żaden wzmacniany kevlarem lub włóknami aramidowymi – też kevlar – bo ci zje wariator) bo te lepiej znoszą temperatury i duże obciążenia.
    Kolejne patenty to już spore wydatki.

    #196991
    Kuba Graczyk
    Użytkownik
    • Postów: 9

    A wario i sprzęgło powinno być ok ?nic od temperatury się nie stanie ?

    #196992
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 963

    w zasadzie nie. najbardziej wrażliwy jest pasek i dzwon sprzęgła. też sie lubi przegrzać, dostać przebarwień i stracić właściwości.

    #196994
    dembiose
    Uczestnik
    • Postów: 20

    mięknie ci centralka i nie trzyma ci paska wymien ją na twardza tylko nie rop racing

    #197000
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 963

    mi akurat centralka nie miękła a efekty były podobne wiec nie strzelał bym tak w ciemno że to sprezyna centralna. Jak wymienia na twardą to tego cipła bedzie jeszcze więcej i zacznie sie jazda z regulacją napędu. Jużlepiej wymieniać na taką samą twardą tylko z lepszego materiału.
    Tylko uważam że wcale nie ma pewności że to to.

    #197020
    Kuba Graczyk
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Zobaczymy czy po ochłodzeniu temperatury powietrza wróci do normy.

    #197041
    Kuba Graczyk
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Wyczytalem ze może to być wina wytartych pierscieni ze skuter jest słabszy. Nie wiem juz sam.

    #197042
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Kuba Graczyk napisał:

    Wyczytalem ze może to być wina wytartych pierscieni ze skuter jest słabszy. Nie wiem juz sam.

    To efekt puchnięcia tłoka. Przy tych temperaturach nie ma się co dziwić, serio, to normalne w olejakach. Przekładnia ma być gorąca i zawsze taka będzie. Nie przejmuj się i w takie upały ogranicz ruchy manetką.

    #197053
    Sawanahh
    Użytkownik
    • Postów: 10

    A czy zwolnienie nastąpiło po czasie? czy zawsze miał taką prędkość?
    myślę że wieczorami zimniej dlatego jest też inna temperatura i może ci się wydawać że lepiej jeździ.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button