Słabe światło przód Derbii Terra 125

Wyświetla 31 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #726246 Reply
    wincenty
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 33
    • Postów: 37

    Witam zrobiłem tak jak na wcześniejszym filmiku który podesłałeś, sondy od miernika wpiąłem w kabel od krótkich i pomiar nadal 0.009…

    #726252 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    amperomierz wpinasz szeregowo miedzy żarówke a przewód a ty zapewne wpinasz równolegle – tzn przykładasz do styków żarówki.
    Masz to na filmie pokazane.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #726254 Reply
    wincenty
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 33
    • Postów: 37

    Od kostki w którą wpina się żarówkę wyprowadziłem trzy przewody masowy, od mijania, od długich, podloczylem te przewody do odpowiednich pinów przy żarówce, od drogowych przewód został przecięty aby podłączyć sondy od miernika i taki wychodzi pomiar 0.009 A

    #726270 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    no wiec płynie tam prąd 0.009A i twoja żarówka nie świeci bo nie ma prawa sie nawet żarzyć przy takim natężeniu.
    CHyba że jednak coś mierzysz nie tak.

    #726273 Reply
    wincenty
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 33
    • Postów: 37

    Sprawdzałem jeszcze raz na kostce ale napięcie i zauważyłem że na wolnych obrotach 1500 tyś jest 13.50 natomiast przy dodawaniu gazu spada do 12.60 – 12.80….

    #726322 Reply
    wincenty
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 33
    • Postów: 37

    Witam ma ustawić miernik do pomiaru na AC czy DC?

    #726355 Reply
    wincenty
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 33
    • Postów: 37

    Witam pytałem na innym forum, padło stwierdzenie że prąd to na DC mam zmierzyć a nie AC

    #726357 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    bardzo możliwe bo to jednak 125 i ma alternator. ja juz sam sobie namieszałem bo to prosty temat a ty coś pod górke robisz.
    w 50cm masz na lampie najcześciej zmienny ale w 125cm już możesz mieć stały na lampie.
    Jeżeli możesz zapalić światła jak nie pracuje silnik to znaczy że to jest zasilane z akumulatora i prąd jest stały
    Jeżeli żeby zapalić światła musi sie kręcić silnik – to jest to prąd zmienny bezpośrednio z cewki oświetleniowej.
    Zakładając że poprzednio zmierzyłeś dobrze tylko miałes miernik ustawiony na złe wartości to napięcie ci waha w przedziale 12.8-13.6V a Ampery to nie 0,328A tylko 3,28A i to też jest poprawnie.
    Wtedy by było że masz 12.8Vx3,28A=42W
    No to jak masz 42W na lampie przy żarówce 55W (H4) to marnie ale jeżeli masz tak na żarówce HS1 (35W) to powinna świecić jak słońce.

    #726370 Reply
    wincenty
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 33
    • Postów: 37

    Witam, ok mam stały, czyli mierzę na DC i wychodzi mi na światłach mijania przy obrotach jałowych 1400 obr/min 2.53 A ale gdy dodam gazu od 2 tyś do 8 tyś obr/min spada na 2.45 A czy to normalne taki spadek?

    #726374 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    0.1A to żaden spadek. Natomiast sama ta wartość – 2.5A to mało. Bo nawet przy 14.4V to daje tylko 36W. No to tak na żarówke HS1 jest co ma 35/35W.
    Reszta to sprawa stanu odbłyśnika, klosza

    #726376 Reply
    wincenty
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 33
    • Postów: 37

    Kurcze klosz wygląda ok, może że tym czym jest pokryty jest słabej jakości…. A może problem jest w tym napięciu przy obrotach 1400 obr/min 13.5 a wzwyż nawet przy 8 tyś spada do 12.8-12.7?

Wyświetla 31 wpisów z $
Odpowiedz na: Słabe światło przód Derbii Terra 125
Twoje informacje:




Back to top button