Słaba kompresja Barton Fighter

Oglądasz 3 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #190208 Odpowiedz
      Rother
      Członek
      • Postów: 50

      Witam. Więc tak pożyczyłem sobie od znajomego manometr i gdy podłączyłem go do moje silnika 72ccm który zrobił już ponad 2000km kompresja wyniosła zaledwie 6bar oczywiście kompresje mierzyłem z otwartą przepustnicą a kopałem i kręciłem rozrusznikiem tyle razy aż kompresja przestała rosnąć. I teraz moje pytanie moj barton fighter ma już przejechane 5500km i teraz czy zakładać znowu sam nowy zestaw 72ccm czy też dołożyć do wału nowego czy lepiej wsadzić 110ccm ?

    • #190366 Odpowiedz
      Rother
      Członek
      • Postów: 50

      Witam. Rozebrałem silnik i zobaczyłem że głowica nie przepuszcza powietrza zalałem te zawory denaturatem prędzej by odparował niż wyciekł przez zawór któryś , tłok jest dobry niema żadnych dziur , cylinder nawet nawet ryski a pierścienie ładnie na nim leżą. moją uwagę zwróciła uszczelka pod głowicą gdyż zrobił się na niej tzn. wyżer i odbił on się na gładzi głowicy czy możliwe że przez to uciekała kompresja? I na czym polega dokładnie to przegrzanie silnika coś się dzieje wtedy z uszczelką czy co ? Proszę o odpowiedz. Z góry dziękuję za pomoc.

      REKLAMA

      Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

      Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

    • #190507 Odpowiedz
      Deep_Nothingness
      Członek
      • Postów: 538

      W naszych piździkach silniki są ochładzane pędem powietrza. Jest to tanie i w miarę skuteczne rozwiązanie. Jednakże po pewnym czasie ciągłej jazdy, zwłaszcza w ciepłe dni taka forma chłodzenia zaczyna być niewystarczająca, czego skutkiem są większe tarcia wewnątrz silnika (tłok nie puchnie równo z cylindrem) i jednostka napędowa zaczyna wyraźnie słabnąć. Generalnie im większy cylinder, tym więcej ciepła wytwarza. W przypadku zbyt długiej jazdy na gorącym silniku może dojść do jego przegrzania. W momencie tym jego uszczelki idą w pizdu. Dodatkowo możemy mieć atrakcję w postaci zatartego tłoka z cylindrem.

      Tyle w teorii. Jeżeli chodzi o Twój problem, to na pewno uszczelki do wymiany. Nie mają prawa mieś żadnych nawet najmniejszych luzów czy uszczerbków. Oczywiście pomijam fakt, że uszczelki są jednorazowe, więc rozbierając silnik nijako z automatu zubożyłeś swój portfel o parę złotych. Jeżeli chodzi o wżer, to należy go usunąć. W przypadku delikatnego ubytku kładziesz papier ścierny na jakiejś desce czy innej płaskiej sztywnej powierzchni i spokojnie trzesz całą gładzią głowicy, aż usuniesz niedoskonałości. Jest to pracochłonne, ale tanie i skuteczne, jeżeli się przyłożysz. Jeżeli jednak ubytek jest głębszy, a Ty nie czujesz się na siłach, to udaj się do najbliższego tokarza i zapytaj ile Cie skasuję za splanowanie głowicy. Jeżeli będzie to drobna kwota, to się zgódź. W przypadku większych pieniędzy musisz przekalkulować, czy nie będzie bardziej opłacalne kupić nową głowice. Oczywiście w nowej głowicy trzeba dotrzeć zawory…

      Było, ale się zmyło:
      Zipp Quantum RS
      Toros F16
      Keeway Hurricane
      Obecnie lata:
      Romet K125
    • #190515 Odpowiedz
      Rother
      Członek
      • Postów: 50

      No więc tak poskładałem silnik wraz z nowymi uszczelkami , usunąłem niedoskonałości z gładzi głowicy i po pierwszym odpaleniu poczułem odrazu taką moc jaką miał na świeżo założonym zestawie 72ccm teraz pali od strzału a wcześniej trzeba było kręcić z 4 sekundy żeby odpalił teraz jeździ tak jak powinien. Dziękuję za odpowiedź

Oglądasz 3 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Słaba kompresja Barton Fighter
Twoje dane:




Back to top button