Mam pytanie bo po ostatnich jazdach o których tu pisałem chętnie pozbyłbym się tego gniota z gaźnikiem i kupił coś mającego wtryskiwacz paliwa.
I mam parę pytań:
-
Czy taki skuter można oddławić?
-
Jakie marki tego typu skuterów znacie? Bo w necie strasznie słabo na ten temat, poza jakimiś przeróbkami to znalazłem tylko informacje o Aprilia sr 50 i o Peugeot Jet Force TSDI (ponoć nieprodukowana już)
-
Czy warto zamieniać gaźnik na wtryskiwacz?
wtrysk, system zasilanie wtryskiem a nie wtryskiwacz. wtryskiwacz to tylko element w silniki. skuter/silniki na wtrysku.
-
Oddławić to raczej złe określenie ale można mu troszke podnieść moc. Tylko że wymaga to specjalistycznej wiedzy i sprzętu żeby to kontrolować.
-
Wszystkie TSDI, Jet Force, PureJet, Nowe Yamahy …np Neos 4T są na wtrysku…itd. W zasadzie to sporo konstrukcji obenych ze średniej i wyższej półki ma teraz ma wtrysk a nie gaźnik. Chińczyki się trzymają jeszcze gaźników.
-
Czy warto. To zależy. Jeżeli wtrysk sie nie psuje i nie masz ambicji dłubania w nim to jest to świetne rozwiązanie. Zima-lato działa tak samo, sam się adaptuje do warunków, mniej pali sprzęt bo dawkuje precyzyjniej.Natomiast w większości przypadków jesteś całkowicie uzalezniony od stanu akumulatora - tutaj musi zadziałac pompa elektryczna i zbudować ciśnienie. Bez prądu raczej sie nie da. W razie awarii jest droższy w naprawie i wymaga wiedzy i osprzetu (za co też sie płaci).
Gaźnik jest za to prostu, tani w naprawach i każdy miecio to ogarnie, odpalisz większość z kopniaka przy rozładowanym akumulatorze