Skutery i ich historia

Postanowiłem założyć ten temat aby młodym cokolwiek przybliżyć czym jeżdżą i skąd się wzięły,a że d,pa ze mnie nie redaktor to zapożyczę tu i tam:)
Skuter (ang. scooter) – lekki, obudowany motorower lub motocykl, który prowadzi się bez obejmowania go nogami, z silnikiem i zbiornikiem paliwa najczęściej umieszczonymi pod kanapą. Posiada stałe osłony nóg, obniżoną ramę ułatwiającą wsiadanie, a zamiast podnóżków podesty dające oparcie całej stopie. Najlżejsze, z silnikiem do 50 cm³, są zaliczane do motorowerów. Przy budowie skutera na pierwszym miejscu stawia się wygodę i praktyczność przed osiągami. Małe koła i niska prędkość maksymalna, sprawiają, że skutery są użyteczne w ruchu miejskim, a rzadko sprawdzają się w terenie. Obecnie wśród skuterów można wyróżnić podgrupę maxi-skuterów które wyposażone są w duże silniki (nawet pow 800 cm³) i prawnie uznawane są za motocykle. Największymi producentami skuterów są obecnie: Piaggio, Peugeot, Aprilia, Yamaha, Suzuki, Honda, PGO, TGB, Kymco, a importerami w Polsce: Romet, Keeway, Motobi, Benzer, Zipp i Kingway.
Historia
Pierwsze skuter powstał w 1915 roku nazywał się Autoped potem np; DKW – Lomos z 1922, ale popularność zdobyły po II wojnie światowej dzięki Vespie oraz Lambretcie. W Polsce seryjnie był produkowany skuter Osa i kilka prototypów;
Żuka,Bąka,Osę,Odrę 1,Odrę 2.
W Polsce największą popularność uzyskały w ok. 1960 r. Dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa, niskiej cenie i dużej mobilności w mieście są alternatywą dla samochodów.
Każdy nowoczesny skuter wyposażony jest w automatyczne sprzęgło, automatyczną bezstopniową skrzynię biegów oraz prawie zawsze w bagażnik pod fotelem. Istnieją liczne modyfikacje, pozwalające na znaczną poprawę osiągów. Szczególnie popularne jest to w grupie skuterów należących do motorowerów. Te małe pojazdy zyskują dzisiaj coraz więcej zwolenników. Aktualnie nowy skuter produkowany w Chinach można kupić już za 2 – 3 tysiące złotych. Jakość tych pojazdów jest bardzo zróżnicowana, jednak dzięki niskiej cenie sprzedają się w ogromnych liczbach. Największe obecnie produkowane skutery mają pojemności nawet 800 cm³ i więcej a moc 75 KM+, co pozwala osiągać prędkości zbliżone do 200 km/h + -. Jednakże takie skutery kosztują do 40 tysięcy złotych i wymagają motocyklowego prawa jazdy. Są produkowane skutery o pojemności mniejszej niż 50 cm³ oraz z blokadą uniemożliwiającą rozwijanie prędkości powyżej 45 km/h. Wystarczy od 14 lat prawo jazdy kategorii AM lub inną kategorie upoważniającą do kierowania pojazdem mechanicznym. W obu tych wypadkach skuter musi być zarejestrowany i mieć aktualne ubezpieczenie. Od dnia 7 lipca 2009, skutery o pojemności 50ccm muszą przechodzić obowiązkowe badania techniczne. Badania robi się raz na 2 lata. Koszt ~50 zł.
Bardzo popularny w ostatnim czasie stał się tuning skuterów czyli zwiększanie ich mocy i osiągów oraz zmiana wyglądu, tak by skuter wyglądał okazalej i odróżniał się od innych. Powoduje to jednak w większości przypadków wykroczenie poza granice prawnie wyznaczone dla motorowerów jakimi najczęściej są te skutery, co zmienia ich klasyfikację prawną i nie jest dozwolone bez zmiany kategorii w dokumentach z motoroweru na motocykl.
Błędem jest utożsamianie skuterów z motorowerami. Skuter to specyficzna konstrukcja jednośladów, może być zgodnie z prawem zarejestrowany zarówno jako motorower jak i motocykl.Jak co wiecie więcej piszcie linkujcie pozdr.
Paci dupa nie redaktor;D

No no... Nudzisz się, czy coś paliłeś? :-)
Żarcik. Fajnie, Pan się nie cyka, Pan kontynuuje, czegoś ciekawego się dowiem z zaufanego źródła :-)))

Zgred też jesteś, więc wybaczymy Ci Twą dupowatość... w końcu i tak nie przewyższy naszej (no dobrze... mojej)... Za to do naszych tytułów zgredów IV i V klasy będziemy mogli dodać MBA ze scooterologii... ;)))

Co mogę dodać,najciekawszy jakim miałem okazje się przejechać to ruska vyatka dawno temu;
http://oldtimergarage-weimar.de/images/moto/vyatka_motorroller.jpg

Super... i pies by pojechał... ale kobita musiałaby podreptać na piechotę... ten chiński wynalazek podobnej konstrukcji był bardziej ludzki... ;)))
To dobry pomysł... dodawaj zdjęcia...

Bym wręcz powiedział, że super :-) Wiaka, to mi się z ruska pralką automatyczną kojarzy, była taka u nas w domu :-)
Idę po drugie... :-(
*
Szukałem piwa, znalazłem to:
http://img05.staticclassifieds.com/images_tablicapl/234383675_3_644x461_pralka-wiatka-12-sprzet-agd.jpg

To gdzie Ty tego piwa szukałeś? Masz jakieś tajne schowki? Dżizas... ;)))

Takie ta...
Paci, opowiedz o tej Wiatce. Co to za sprzęt...?

1960: Rok
Pojemność silnika: 174 cm 3
Moc: 12 KM
Paliwo: mieszanka benzyny i oleju
Masa własna: 200 kg
biegów: 3
cylindrów: 1
Miejsca siedzące: 2
Max.speed: 60 kilometrów na godzinę
Był to taki dziwolag z normalnego skutera vp 150
Była na licencji piaggio [wersja VP150] kopia Vespa 150, zbudowany w 1956 roku został zbudowany z grubszej stali niż Vespa aby poradzić sobie na biedniejszych rosyjskich drogach. Inne drobne różnice zawarte grubsze opony (10x4.0 zamiast 10x3.5) i regulowany reflektor. Również schowek pod przednim fotelem. 300.000 zostało zbudowane, zakończono produkcję w 1965 roku po skargach Piaggi.Zaktualizowany model z zapłonem elektronicznym został wprowadzony w 1973 roku zaprzestano produkcji w 1979 roku ponad milion szt wyprodukowano.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/VYATKA.jpg
http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse9moto(Vyatka).htm
Widzę że jesteś zaciekawiony to masz tu stronę gdzie znajdziesz nawet ruska z silnikiem wankla
http://www.autosoviet.altervista.org/main-english.htm

paci napisał:

Postanowiłem założyć ten temat aby młodym cokolwiek przybliżyć czym jeżdżą i skąd się wzięły,a że d,pa ze mnie nie redaktor to zapożyczę tu i tam:)
Skuter (ang. scooter) – lekki, obudowany motorower lub motocykl, który prowadzi się bez obejmowania go nogami, z silnikiem i zbiornikiem paliwa najczęściej umieszczonymi pod kanapą. Posiada stałe osłony nóg, obniżoną ramę ułatwiającą wsiadanie, a zamiast podnóżków podesty dające oparcie całej stopie. Najlżejsze, z silnikiem do 50 cm³, są zaliczane do motorowerów. Przy budowie skutera na pierwszym miejscu stawia się wygodę i praktyczność przed osiągami. Małe koła i niska prędkość maksymalna, sprawiają, że skutery są użyteczne w ruchu miejskim, a rzadko sprawdzają się w terenie. Obecnie wśród skuterów można wyróżnić podgrupę maxi-skuterów które wyposażone są w duże silniki (nawet pow 800 cm³) i prawnie uznawane są za motocykle. Największymi producentami skuterów są obecnie: Piaggio, Peugeot, Aprilia, Yamaha, Suzuki, Honda, PGO, TGB, Kymco, a importerami w Polsce: Romet, Keeway, Motobi, Benzer, Zipp i Kingway.
Historia
Pierwsze skuter powstał w 1915 roku nazywał się Autoped potem np; DKW – Lomos z 1922, ale popularność zdobyły po II wojnie światowej dzięki Vespie oraz Lambretcie. W Polsce seryjnie był produkowany skuter Osa i kilka prototypów;
Żuka,Bąka,Osę,Odrę 1,Odrę 2.
W Polsce największą popularność uzyskały w ok. 1960 r. Dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa, niskiej cenie i dużej mobilności w mieście są alternatywą dla samochodów.
Każdy nowoczesny skuter wyposażony jest w automatyczne sprzęgło, automatyczną bezstopniową skrzynię biegów oraz prawie zawsze w bagażnik pod fotelem. Istnieją liczne modyfikacje, pozwalające na znaczną poprawę osiągów. Szczególnie popularne jest to w grupie skuterów należących do motorowerów. Te małe pojazdy zyskują dzisiaj coraz więcej zwolenników. Aktualnie nowy skuter produkowany w Chinach można kupić już za 2 – 3 tysiące złotych. Jakość tych pojazdów jest bardzo zróżnicowana, jednak dzięki niskiej cenie sprzedają się w ogromnych liczbach. Największe obecnie produkowane skutery mają pojemności nawet 800 cm³ i więcej a moc 75 KM+, co pozwala osiągać prędkości zbliżone do 200 km/h + -. Jednakże takie skutery kosztują do 40 tysięcy złotych i wymagają motocyklowego prawa jazdy. Są produkowane skutery o pojemności mniejszej niż 50 cm³ oraz z blokadą uniemożliwiającą rozwijanie prędkości powyżej 45 km/h. Wystarczy od 14 lat prawo jazdy kategorii AM lub inną kategorie upoważniającą do kierowania pojazdem mechanicznym. W obu tych wypadkach skuter musi być zarejestrowany i mieć aktualne ubezpieczenie. Od dnia 7 lipca 2009, skutery o pojemności 50ccm muszą przechodzić obowiązkowe badania techniczne. Badania robi się raz na 2 lata. Koszt ~50 zł.
Bardzo popularny w ostatnim czasie stał się tuning skuterów czyli zwiększanie ich mocy i osiągów oraz zmiana wyglądu, tak by skuter wyglądał okazalej i odróżniał się od innych. Powoduje to jednak w większości przypadków wykroczenie poza granice prawnie wyznaczone dla motorowerów jakimi najczęściej są te skutery, co zmienia ich klasyfikację prawną i nie jest dozwolone bez zmiany kategorii w dokumentach z motoroweru na motocykl.
Błędem jest utożsamianie skuterów z motorowerami. Skuter to specyficzna konstrukcja jednośladów, może być zgodnie z prawem zarejestrowany zarówno jako motorower jak i motocykl.Jak co wiecie więcej piszcie linkujcie pozdr.
Paci dupa nie redaktor;D

Ale to przecież jest plagiat!

Tak? No to:
1. podaj źródło
2. Przeczytaj jeszcze raz wstęp Paciego ( tym razem ze zrozumieniem ).

A wsk 125 Baron z silnikiem minarelli [kozak] lub wsk m30 sokół [alusy tarcza jak romet k125 tylko ile lat temu.
Laczek nie skacz bo.... Tolerujemy twoja obecność mimo wielu usunięć konta a to w twoim przypadku już dużo.

Fajne... łza się w oku kręci. Pamiętasz tą SHLkę z allegro chyba, co mi się podobała, a pisałeś, że za drogo? Jak sobie ją przypominam, to się cały czas głupawo uśmiecham. Jest w tych starociach coś, co mnie kręci. W nowych dużo słabiej, no chyba że jakiś scramblerek :-)

przepraszam

Luz, tylko świntusz z sensem i w miarę przytomnie :-)

Ale jakiś tam zapał ma. Trochę krótki jednak jest. I nawet ma tę jedną zapałkę, ku swojemu własnemu oświeceniu czy coś tam, coś tam. Temat jedzie już do kosza. Ewentualnie dany wpis. ;-)))
>
http://www.chujnia.pl/jestem_cherlawym_chorowitym_laczkiem_z_lapkami_jak_zapalki
*
Must be the... KOSZ. ;]

WTF...?! :-)

Trzeba umieć czytać. Szczególnie między wierszami. Albo spolegliwie słuchać potoku słów... własnej przysposobionej żony, tudzież swojej własnej (zawsze mocno obeznanej w świecie lokalnie zalegającego esztabliszmentu)... teściowej. ;-)))

Dżizas, ale intelektualne gaworki... Kot chyba ma deprechę... :(((

Yhm, albo pisze już pracę licencjacką i zwyczajowo podpuszcza kolejnych maluczkich. ;-)
>
http://www.akapit.krakow.pl/ksiazki/glodkowska_kreatywnosc.pdf
*
Edit:
Niniejszym powyższym wpisem, globalnie się tutaj podłożyłem, chociaż... ;P