Skutery elektryczne oferowane w Polsce

Takie zestawienie dla zainteresowanych skuterów i motocykli elektrycznych dostępnych w Polsce.
Kolejno moc silnika, bateria i cena

Barton Energy - 1600W 4499,00 zł (żelowe)
Barton E Max - 1800W bateria 1,44 kWh cena 5499zł (żelowe)
Barton Eko - 2000W cena 5299zł (żelowe)
ZIPP Volteno - 2600W cena 6999zł
ROMET E-PONY 1500W 1,44kWH cena 6799zł

Hawk Gel 1800W 1,44kWh cena 4999zł
Hawk LiIon 1800W 1,44kWh cena 6999zł
Hawk LiIon Double 1800W 2,88kWh cena 8999zł
Grace Gel 800W 1,2kWH 4499zł
Grac LiIon 800W 1,2kWh 6499zł
Grace LiIon double 2,4kWh 8999z
Eagle Gel 1500W 1,2kWH 3699zł
Eagle LiIon 1500W 1,2kWH 4699zł
Blade S/M 2200W 1,56kWH 5999zł (żelowe)

X1 2000W 1,56kWh (LiIon) cena 8900zł
S4/S5 3000W 1,56Wh (LiIon) cena 9999zł
S3 1750W 1,56kWh (LiIoN) cena 8499zł
MV Racer 1800W 1,2kWh cena 4299zł (5499zł w wersji LiIon)

NIU U - Silnik 24Nm Bateria 1kWh LiIon cena 6400zł
NIU M+ Lite 800W 1,44 kWh cena 6990zł
NIU M+ Sport 1200W 2kWh cena 8990zł
NIU N Lite 1800W 1,56kWh cena 7990zł
Niu N Sport 1800W 1,8kWh cena 9990zł
NIU N-GT 3000W 2,1kWh cena 17400zł (Vmax 70km/h = 125cm3)
Super Soco TS 2400W 1,56kWh cena 12900zł
Super Soco TC 3000W 1,8kWh cena 14200zł
Super Soco TCmax 5000W 3,2kWh cena 19900zł (125cm3)
Super Soco CUT 2800W 1,8kWH cena 11600zł
EFUN LIPO 4000W 2,88kWh cena 13000zł (125cm3)
EFUN PUSA 5000W 2,88kWh cena 15000zł (125cm3)
EFUN PUMA-X 9000W 7,2kWh cena 26000zł (125cm3)
Vespa Electtrica 3500W 4,1kWh cena 27900zł (wersje 50 i 125cm3)

A Elon One? no i te wszystkie AMG Bike z allegro co mają homologacje? a wszystkie produkty Velex? A te wszystkie City Coco i jego klony? A Hecht? - czyli te wszystkie sharingowe blinkee. A bmw C1 Evolution 11kW i 24KW? a elektryczny Harli?

Te wszystkie chinczyki to jeden pies. :slight_smile: Czy Velex czy Hecht czy Hawk. City Choco i cała ta farma klonów to parodia pojazdu.

Elon Motors to ciekawy pomysł.

parodia nie parodia skoro robisz liste to rób to rzetelnie. o BMW i Harley’u tez nie napisałes.
Nie bardzo też widze czym sie różni Barton od Coco/AMG? Chyba wyglądem - bo cena, zasieg, stan prawny (motorower) - wszystko to samo.

a ja mam pytanie odnosnie bateri, widze ze z zelowymi te motory sa tansze ? dlaczego ? jaka jest roznica miedzy zelowymi a tymi drugimi ? :slight_smile:

Nie kupiłbym czegoś co jeździ na pakietach Li-Po no chyba, że to autko na zdalne sterowanie. Może kiedyś kupię elektryka jak zaczną montować akumulatory trakcyjne a nie bateryjki od smartfona :slight_smile: Żelowe są tańsze niż Li-Po czy tam Li-On bo technologia produkcji jest tańsza.

Po za tym akumulator żelowy to nie jest kosmiczna technologia. To standardowy akumulator kwasowy tyle, że w nim roztwór kwasu jest w żelu.

ok ok dziekuje za odpowiedzi, zatem po co doplacac do zelowych skoro sa tansze i technologia produkcji jest latwiejsza?

drugie pytanie czy jesli kupie skuter z bateria LI-On to czy moge pozniej zamntowowac zelowe?

poczytaj:
https://mocnerowery.pl/akumulator-rowerowy-jaki-wybrac-jak-dbac.html

Przerabiałem skuter na akumulatorach żelowych na Lipo. Akumulatory żelowe trakcyjne maja teoretycznie 500cykli realnie 200-300. Rozładowane do zera żle to znoszą. Nie potrafią dać dużych prądów. Ich waga to 40% wagi skutera.

Inaczej mować pakiet takich akumulatorów to około 700-800zł 6x20Ah (od 100-130zł sztuka). Akumulator li-Ion jak widac z zestawienia podnosi cenę TEGO SAMEGO skutera o 2000zł (przy tej samej pojemności) i zdecydowanie warto bo przetrzyma 3 takie komplety żelówek. Dodatkowo żelówki co widac w wielu testach traca napięcie pod obciązeniem wiec w dowolnym tescie na YT jest informacja iz przy odkręceniu manetki wskaźnik pojemności spada na minimum (siada napięcie o 10-15V). Na liIonach będzie stabilnie a to oznacza ze będzie większa moc i większa trwałość oraz przy takiej samej pojemności nominalnej da większy zasięg (stabilniejsze napięcie).

Dodatkowo akumulatory 6x20Ah razem 72V/20AH typowy dla skuterów 1500W daje prady rozładowania na poziomie 20A-30A co zabija akumulatory kwasowe nie zwyczajne do prądów na poziomie powyżej 1C. Podczas gdy dowolne pakiety liIon nie maja problemu z takimi pradami. Realnie pakiet litowy zawiera w sobie wiele zwykłych akumulatorków 18650 polaczanych szeregowo i rownolegle.

Ogólnie nie kupowałbym dzisiaj skutera na żelowych kwasiakach.

dziekuje za konkretne wytlumaczenie! pozdrawiam dobrego dnia!

jeszcze jedno pytanie mi sie nasunelo, czy jesli kupie skuter z pakietem akumulatorów żelowo-ołowiowych czy bede mogl pozniej po prostu zakupic wymienic na baterie li-on ?

To zależy czy producent to przewidział. Oczywiście można to “wymajsterkowac” samemu. Na pewno będzie potrzebna inna ładowarka. Te lepsze skutery mają wyjmowane akumulatory LiIon, a żelówki jeśli są to schowane gdzieś w ramie lub podwieszone w koszyku miedzy kołami. Pakiet Li-Ion o tej samej pojemności będzie “mniejszy” wiec zawsze taka możliwość jest realna.

kurcze szkoda , upatrzylem sobie wlasnie skuterek hecht a tam zestaw akumulatorów żelowo-ołowiowych o całkowitym napięciu 72 V i pojemności 20 Ah :confused: ale dziekuje dziekuje za podpowiedzi!